Adorote schreef:SGP weer geen geld terwijl ze er recht op hebben , is een vorm van Christenvervolging uit de hoek van de linkse partijen en modern heidendom.
Waarom heeft de SGP hier recht op?
Op gevaar af dat de discussie weer opnieuw oplaait:
Adorote schreef:SGP weer geen geld terwijl ze er recht op hebben , is een vorm van Christenvervolging uit de hoek van de linkse partijen en modern heidendom.
Ik vind Christenvervolging nogal een groot woord in dit geval.
Het zou best wel eens een begin kunnen zijn. Of verwachten jullie niet de grote verdrukking?
Tiberius schreef:
Wel zal die vrouwencommisie ietwat aangevuurd zijn door de subsidiestop, maar dat kon geen kwaad ook. Want het opstellen van dat rapport heeft een onbehoorlijke tijd gekost.
Het is me ook niet een heikel punt zeg.................om eerlijk te zijn, ik heb op de betreffende vergadering ter plaatse tégen gestemd, mij baserende op de Schrift.
Het zou best wel eens een begin kunnen zijn. Of verwachten jullie niet de grote verdrukking?
Hm het heeft hier niet te maken met het feit dat het christenen zijn, wel met het feit dat christenen dingen doen die niet volgens het gelijkheidsbeginsel van onze grondwet zijn. Als het een seculiere partij was geweest, wat hetzelfde gebeurt. Er is dus in ieder geval geen sprake van vervolging om het christen zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hm het heeft hier niet te maken met het feit dat het christenen zijn, wel met het feit dat christenen dingen doen die niet volgens het gelijkheidsbeginsel van onze grondwet zijn. Als het een seculiere partij was geweest, wat hetzelfde gebeurt. Er is dus in ieder geval geen sprake van vervolging om het christen zijn.
Ik ben zelf geen SGP-er en ik heb ook wat moeite met hun vrouwenstandpunt. Van mij mag er best een vrouw in de politiek, ik denk alleen dat dit wel vaak ten koste gaat van haar gezin, of haar man moet thuisvader zijn. Alleen, ik geloof niet dat zij vrouwen achterstellen. Ook voor de SGP is devrouw volkomen gelijkwaardig aan de man!!
Tja struisvogelpolitiek van sommigen is spreek woordelijk, men slaapt liever dan de werkelijkheid te zien.
Af gezien of men voor of tegen de politieke partij SGP is of niet, het feit is dat de SGP op grond van de Heilige Schrift(of dat mogelijk is is de grote vraag natuurlijk en of je in de politiek het Woord Gods moet betrekken) politiek wil bedrijven, en het feit dat zij Christenen zijn van de Nadere Reformatie, en daar na handelen , is voor modern heidendom en de linkse partijen een gruwel, dus plegen zij een vorm van Christenvervolging, door de SGP geld te onthouden .Het liefst zouden zij de SGP verboden willen zien.Hoe dan ook er is wel degelijk sprake van Christenvervolging.
DEN HAAG - Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) geeft ook in 2007 geen subsidie aan de SGP. Dat heeft hij de partij gisteren in een officiële beschikking laten weten.
Zolang de rechtzaak in hoger beroep tegen de SGP nog loopt, ziet de bewindsman geen reden om op zijn besluit terug te komen. Ook in 2006 kreeg de partij, vanwege de uitspraak van de rechtbank te Den Haag in september 2005, geen subsidie meer.
Het feit dat de partij inmiddels de statuten gewijzigd heeft, zomer 2006, waardoor vrouwen lid van de SGP mogen worden is voor de minister geen reden om op de nog lopende rechtzaak vooruit te lopen. De SGP heeft de beslissing van de bewindsman om de subsidie te korten bij de Staat der Nederlanden aangevochten. Die zaak dient straks in hoger beroep bij de Raad van State. Het gaat om een jaarlijks subsidiebedrag van 800.00 euro.
Ik zou er eerder raar van opkijken wanneer ze nu wel subsidie zouden krijgen, dit is nu eenmaal de consequentie van hun principes. Er zullen wel genoeg gulle gevers zijn om de partij draaiende te houden..
Kerrit schreef:Ik zou er eerder raar van opkijken wanneer ze nu wel subsidie zouden krijgen, dit is nu eenmaal de consequentie van hun principes. ..
Er zijn partijen die hun principes zo ongeveer aan de wilgen hebben gehangen ter wille van een groter electoraat ipv ter wille van Gods Geboden die zonder enige twijfel van meer belang zijn dan het electoraal gewin.
Petrus schreef:
Er zijn partijen die hun principes zo ongeveer aan de wilgen hebben gehangen ter wille van een groter electoraat ipv ter wille van Gods Geboden die zonder enige twijfel van meer belang zijn dan het electoraal gewin.
Waarom vergeet men stelselmatig erbij te zeggen dat het gaat om de interpretatie van bijbelse geboden?
Hoewel het absoluut niet relevant is voor deze discussie, vind ik het nog steeds heel pijnlijk dat aan de oudste politieke partij van Nederland subsidie wordt ontzegd op basis van nog steeds wankele rechtsgronden, terwijl aan partijen met de meest vreemdsoortige ideeen (kijk maar eens wie er allemaal meegedaan hebben aan de laatste verkiezingen) het subsidie ruimhartig zou worden toegekend.
Klaarblijkelijk zijn oude rechten geen houvast meer.