Een jaar lang wisselvallig 8)weathernews.nl schreef: Vanavond regenachtig en een sterk toenemende wind, aan zee kans op zware zuidwesterstorm en boven land zeer zware windvlagen tot 110 km/uur. Morgen overdag is het tijdelijk droger en schijnt soms de zon. Het wordt zo'n 10 graden. De jaarwisseling verloopt nat en onstuimig. In het nieuwe jaar verandert niet veel aan het wisselvallige weer.
Oud en Nieuw 2006/ 2007
Een van de vervelendste dingen die ik ooit meemaakte in de kerk: een predikant die op nieuwjaarsmorgen stond te foeteren dat het zo leeg is. "Moeten ze soms uitsnurken?" En zo foeterde hij erop los - tegen de mensen die er wél warenMarnix schreef:Om half 10 's ochtends na een nieuwjaarsfeest in de kerk zitten is geen bijbelse opdracht. Ik zeg dus niet: Je moet niet gaan en consequent zijn en ook niet naar feestdagen, bid en dankdag etc gaan. Ik geef alleen aan dat er wat dat betreft wel vrijheid is. Dat mensen kunnen gaan en dat goed is, dat mensen niet kunnen gaan en daar niets mis mee is. Had trouwens liever gezien dat men er de gewoonte van had gemaakt zo'n dienst 's avonds te houden.

- JolandaOudshoorn
Ik vind de gang naar de kerk op nieuwjaarsdag helemaal geen moeten. Waarmee kan je het jaar beter beginnen dan met God in Zijin gemeente??? En ja, dat dit voor mezelf de consequentie heeft dat ik om 1.00 of 1.30 naar bed gaat, vind ik ook geen straf.Mister schreef:Sorry Marnix, dit vind ik wel een beetje een onwaardige reactie.Marnix schreef: Nou, ik zou dan hooguit een uur of 2 kunnen slapen. Niet te geloven dat ze dat op zo'n tijdstip doen... das gewoon onmenselijk... maar goed, als mensen er plezier in hebben dan in de kerk te zitten, prima. Wij hebben gelukkig geen dienst en anders zou ik me niet aan dit soort menselijke moetjes gaan houden.
Onmenselijk ? plezier erin hebben om dan in de kerk te zitten? We zijn blij dat onze predikant überhaupt weer preken kán en wij er naar toe mógen!!!
Menselijke moetjes??? :shock: Ik neem aan dat jij om diezelfde consequente reden ook de feestdagen niet naar de kerk geweest ben?
Maar ja, ik ben ook moeder he
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Oude-Waarheid
Tja Jolanda denk dat wij onze wilde haren ook wat kwijt zijnJolandaOudshoorn schreef:Ik vind de gang naar de kerk op nieuwjaarsdag helemaal geen moeten. Waarmee kan je het jaar beter beginnen dan met God in Zijin gemeente??? En ja, dat dit voor mezelf de consequentie heeft dat ik om 1.00 of 1.30 naar bed gaat, vind ik ook geen straf.Mister schreef:Sorry Marnix, dit vind ik wel een beetje een onwaardige reactie.Marnix schreef: Nou, ik zou dan hooguit een uur of 2 kunnen slapen. Niet te geloven dat ze dat op zo'n tijdstip doen... das gewoon onmenselijk... maar goed, als mensen er plezier in hebben dan in de kerk te zitten, prima. Wij hebben gelukkig geen dienst en anders zou ik me niet aan dit soort menselijke moetjes gaan houden.
Onmenselijk ? plezier erin hebben om dan in de kerk te zitten? We zijn blij dat onze predikant überhaupt weer preken kán en wij er naar toe mógen!!!
Menselijke moetjes??? :shock: Ik neem aan dat jij om diezelfde consequente reden ook de feestdagen niet naar de kerk geweest ben?

Volgens mij is het geen vraag waar je op 1 januari 's ochtends behoort te zitten.
Het kerk gaan is , als het goed is, geen moeten maar een mogen.
Een uurtje meer of minder slaap is dan niet doorslaggevend.
En de alcohol die je zou kunnen hinderen laat je er dan graag voor staan.
Matth 6 : 21 Want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.
En in de kerk wordt er getuigd en gepreekt over die schat.
Het kerk gaan is , als het goed is, geen moeten maar een mogen.
Een uurtje meer of minder slaap is dan niet doorslaggevend.
En de alcohol die je zou kunnen hinderen laat je er dan graag voor staan.
Matth 6 : 21 Want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.
En in de kerk wordt er getuigd en gepreekt over die schat.
- JolandaOudshoorn
Geplaatst: 01 Jan 2007 01:48 am Onderwerp
Een latertje Jolanda! Verder iedereen op en naast Refoforum een gezegend 2007 óók Marnix.JolandaOudshoorn schreef: En ja, dat dit voor mezelf de consequentie heeft dat ik om 1.00 of 1.30 naar bed gaat, vind ik ook geen straf.
Maar wie ben ik?
Hendrikus schreef:En het de dominee een toepasselijke psalm toezingen, "enigszins gewijzigd": dat hoorde er ook altijd bij...refo schreef:De nieuwjaarstoespraak kan ik nu al uit m'n hoofd opzeggen....
Da's toch ieder jaar van 't zelfde laken een pak.
Nu niet meer Hendrikus??? Zo te zien mis je het nu al;)
- sweelinck 25
- Christiaan