Trouwen enzo....

Mister
Administrator

Bericht door Mister »

wim schreef:
Loreine schreef:Loreine trouwt lekker nog lang niet! Eerst nog wat jaren alles doen wat leuk is, daarna pas met manlief op de bank zitten hehe!
Rare tegenstelling. Je hoeft echt niet altijd met manlief op de bank te zitten hoor. Je mag ook best leukere dingen doen. :mrgreen:
`

Juist. Ik zit én naast vrouw-lief op de bank én doe leuke dingen (soms zelfs samen), dus... ;-)
Klomp

Bericht door Klomp »

Loreine schreef:Loreine trouwt lekker nog lang niet! Eerst nog wat jaren alles doen wat leuk is, daarna pas met manlief op de bank zitten hehe!
Je bent er wel aardig trots op, merk ik. Of het zit je hoog omdat je gepushed wordt. :mrgreen:

Speciaal hiervoor registreren, een topic opvissen, en je eerste en enige bericht hierover posten.
(Geen veroordeling trouwens...)
Lassie

Bericht door Lassie »

wim schreef:
Rare tegenstelling. Je hoeft echt niet altijd met manlief op de bank te zitten hoor. Je mag ook best leukere dingen doen. :mrgreen:

ppffoeihhh eeej, je vrienden niet meer mogen zien enzo... lijkt me echt een ramp!!!! :?
Eppie

Bericht door Eppie »

Klomp schreef:
Je bent er wel aardig trots op, merk ik. Of het zit je hoog omdat je gepushed wordt. :mrgreen:

Speciaal hiervoor registreren, een topic opvissen, en je eerste en enige bericht hierover posten.
Je mag best iets veroordelen waarom niet? Ik vindt het korte door de bocht stukje meer wereldsgezindt dan wat dan ook [ook kort door de bocht maar madam vraagt erom] Er wordt zoals Geledu al opmerkt geen rekening gehouden met wat er zoal kan gebeuren. Nee het gaat om het genieten. Met de uitspraak "Ik zal uw ziel van u afeisen wordt geen rekening gehouden".
Maar wie ben ik?
refo

Bericht door refo »

De ware nog niet gevonden?
Gian

Bericht door Gian »

refo schreef:
De ware nog niet gevonden?
Inderdaad. Volgens mij vind je de ware nooit te vroeg :wink:
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Marnix

Bericht door Marnix »

Eppie schreef:
Klomp schreef:

Je mag best iets veroordelen waarom niet? Ik vindt het korte door de bocht stukje meer wereldsgezindt dan wat dan ook [ook kort door de bocht maar madam vraagt erom] Er wordt zoals Geledu al opmerkt geen rekening gehouden met wat er zoal kan gebeuren. Nee het gaat om het genieten. Met de uitspraak "Ik zal uw ziel van u afeisen wordt geen rekening gehouden".
Och heden. Dat heeft helemaal niets met trouwen te maken. Het gaat inderdaad om het samen genieten, samen dragen, samen delen... je mag het genieten zeker centraal stellen, als het allemaal maar met God is.

Loreine, als dat jou beeld van het huwelijk is zou ik maar niet gaan trouwen :D ;) :mrgreen:
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

Met manlief op de bank neen je zit elkaar achter na in het huis , en je zit niet op de bank maar je trekt er op uit,maar goed voor dit alles is geen huwelijk nodig, en hoe door L. het huwelijk gezien wordt kan men beter niet trouwen ; arme man , een slimmie vent trap daar ook niet in.
Loreine

Bericht door Loreine »

Haha, ik vind het wel een ideale binnenkomer op dit forum. Nu kent iedereen me :) Ter vervanging van een introductie haha. Wat een reacties mensen hahaha. Nee klopt allemaal, ik ben nog heel erg jong, zeer wanhopig, nog niet de ware tegengekomen, weet ook niet of dat DEO VOLENTE eventueel zal kunnen komen staan te gebeuren en ik gun iedereen een zeer gelukkig huwelijk haha ;)
Duuk

Bericht door Duuk »

jvdg schreef:
Marnix schreef:tja, ik heb altijd gezegd dat je daar nooit te vroeg mee moet beginnen :D aan trouwen en kinderen denk ik dus nog maar even niet :D
Neem nou maar van mij aan: Trouwen en eventueel kinderen krijgen doe je (bijna) altijd te laat!
Enne......kinderen houden je jong.

Overigens: Nog van harte gefeliciteerd met beide vreugdevolle zaken.
Als ik het over mocht doen, zou ik niet voor mijn 30e zijn getrouwd. Niet dat mijn huwelijk slecht is, maar als vrijgezel geniet je enorm meer vrijheid. En laat ik nu net wat meer een vrijbuiter zijn :D

Maar als anderen het prettig vinden om met hun 20e al getrouwd te zijn, veel plezier.
Marnix

Bericht door Marnix »

Loreine, doe lekker rustig aan, het komt vanzelf.... ik ken ook mensen die zo op zoek zijn dat ze al wel heel snel tevreden zijn... en het op langere termijn toch allemaal niet zo goed gaat. :)

Duuk, he tligt er vooral aan hoe je ermee omgaat. Als ik puur naar relaties kijk verschilt dat heel erg. Sommigen komen als ze een relatie krijgen opeens nauwelijks meer aan hun sociale leven toe. Ze zitten constant bij elkaar, samen op de bank.... en bij elkaars familie... willen altijd samen dingen doen, dus moeten vaak kiezen tussen beide vriendengroepen.... zijn in het weekend nooit meer te porren voor een gezellig avondje met vrienden want dan willen ze samen zijn... als ze naar een feestje gaan gaan ze om 10 uur alweer samen weg....... er moet immers ook nog afscheid genomen worden....

Anderen zijn daar een stuk vrijer in, de een gaat gewoon naar het een, de ander naar het ander.. als er gekozen moet worden... je bent niet aan elkaar vastgegroeid.... en elkaar af en toe niet zien maakt het ook veel leuker om elkaar vervolgens weer wel te zien :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

tsja, maar als je beiden een rustig leventje heb en elkaar vaak kunt zien. hm.. lijkt me niet echt verkeerd om gezellig bij elkaar te zijn. Ik zie wel dat de vriendengroep bij ons een beetje uit elkaar valt door dat er een aantal verkering krijgen. Een van mijn beste vrienden heb ik al meer dan een half jaar niet meer gezien. Terwijl we vaak samen leuke dingen deden. :roll:

Maar het lijkt me ook niet echt gezond als je verkering of getrouwd ben dat je je vrienden dan vaarwel zegt. Ik hoop dat zoiets mij niet overkomt! (niet dat ik horden vrienden heb ofzo hoor)
Marnix

Bericht door Marnix »

Lassie schreef:tsja, maar als je beiden een rustig leventje heb en elkaar vaak kunt zien. hm.. lijkt me niet echt verkeerd om gezellig bij elkaar te zijn. Ik zie wel dat de vriendengroep bij ons een beetje uit elkaar valt door dat er een aantal verkering krijgen. Een van mijn beste vrienden heb ik al meer dan een half jaar niet meer gezien. Terwijl we vaak samen leuke dingen deden. :roll:

Maar het lijkt me ook niet echt gezond als je verkering of getrouwd ben dat je je vrienden dan vaarwel zegt. Ik hoop dat zoiets mij niet overkomt! (niet dat ik horden vrienden heb ofzo hoor)
Vind ik niet.... het kan ook heel anders. Ik ken gelukkig ook genoeg getrouwde mensen die het tegendeel bewijzen. Relaties moeten niet ten koste van vriendschappen gaan.... dat je elkaar wat miinder vaak ziet, oke... maar als je elkaar opeens nooit meer spreekt dan, vind ik dat we zorgwekkend... maar goed, ik ben ook wel iemand die graag in groepen is... sommigen zijn liever in heeele kleine groepjes of met 2 personen...
Gian

Bericht door Gian »

Als ik samen met mijn vrouw naar de SRB gaat vragen ze wat ik er doe....
En toen ze zwanger was wisten ze helemaal niet wat ze daar zagen. Alsof je vrijgezel moet zijn om naar een lezing te gaan :?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
vlinder

Bericht door vlinder »

Gian schreef:Als ik samen met mijn vrouw naar de SRB gaat vragen ze wat ik er doe....
En toen ze zwanger was wisten ze helemaal niet wat ze daar zagen. Alsof je vrijgezel moet zijn om naar een lezing te gaan :?

Dat komt omdat ze ook niet zo vaak een oude grijze man zien, met een zwangere vrouw.....ze dachten vast: die oude man heeft op zaterdag zo ook zijn vertier.....Wat lief dat zijn kleindochter hem mee neemt.!! :D
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie