En áls je dat persé wilt, dan vraag je die dag toch een jaar van te voren aan...Unionist schreef:Maar waarom wil je persé vrij op Tweede Paasdag?
Vakbonden willen paasdag ruilen voor Suikerfeest
cultuur. gewoonte. religie. heerlijke vrije dagen. Alles. ik wíl dat gewoon en ik vermoed de meerderheid van de bevolking- christelijk of niet. Alleen die islamieten natuurlijk niet -nou boehoe. Wij hebben in het verleden de heidense feesten verchristelijkt, laten zij nou maar suikerfeest op 2e paasdag gaan vieren dan. En anders niet of proberen zij maar vrij te krijgen.Unionist schreef:Maar waarom wil je persé vrij op Tweede Paasdag?
Als jij een jaar van te voren aanvraagt, dan moeten ze of toewijzen, of afwijzen. Wordt anders lid van een vakbond, die kan je precies vertellen wat je rechten zijn mbt vrije dagen...Vincent schreef:Nogmaals, hoewel ik zelf een werkloze student ben, ik weet dat het in best veel bedrijven niet zo werkt.memento schreef:En áls je dat persé wilt, dan vraag je die dag toch een jaar van te voren aan...Unionist schreef:Maar waarom wil je persé vrij op Tweede Paasdag?
en in de praktijk kan zoiets de sfeer behoorlijk verzieken :roll:memento schreef:Als jij een jaar van te voren aanvraagt, dan moeten ze of toewijzen, of afwijzen. Wordt anders lid van een vakbond, die kan je precies vertellen wat je rechten zijn mbt vrije dagen...Vincent schreef:Nogmaals, hoewel ik zelf een werkloze student ben, ik weet dat het in best veel bedrijven niet zo werkt.memento schreef:En áls je dat persé wilt, dan vraag je die dag toch een jaar van te voren aan...Unionist schreef:Maar waarom wil je persé vrij op Tweede Paasdag?
Als we Bijbelse argumenten willen voor de feestdagen, dan zijn we gauw klaar: die zijn er niet. Anders hadden de opponenten van Koelman die wel gevonden.
We moeten ons beroepen op de christelijke wortels van onze samenleving.
Niet absoluut onopgeefbaar, maar we moeten ze wel verdedigen tegen secularisering en islamisering.
En tegelijk proberen meer inhoud aan de feestdagen te geven.
De jeugdbond geeft daarin m.i. het goede voorbeeld door dan zang- of bezinningsavonden te organiseren.
Voor tweede kerstdagen zie je vaak samenkomsten in de kerkelijke gemeente voor de zondagsschool.
We moeten ons beroepen op de christelijke wortels van onze samenleving.
Niet absoluut onopgeefbaar, maar we moeten ze wel verdedigen tegen secularisering en islamisering.
En tegelijk proberen meer inhoud aan de feestdagen te geven.
De jeugdbond geeft daarin m.i. het goede voorbeeld door dan zang- of bezinningsavonden te organiseren.
Voor tweede kerstdagen zie je vaak samenkomsten in de kerkelijke gemeente voor de zondagsschool.
Lekker veel naastenliefde straal je hier uit... moslims kunnen je niks schelen, als jij maar in alles je onzinnige tradities mag houden. Het suikerfeest op 2e paasdag schiet overigens niet op, suikerfeest is na Ramadan en Ramadan is in het najaar.Vincent schreef:cultuur. gewoonte. religie. heerlijke vrije dagen. Alles. ik wíl dat gewoon en ik vermoed de meerderheid van de bevolking- christelijk of niet. Alleen die islamieten natuurlijk niet -nou boehoe. Wij hebben in het verleden de heidense feesten verchristelijkt, laten zij nou maar suikerfeest op 2e paasdag gaan vieren dan. En anders niet of proberen zij maar vrij te krijgen.Unionist schreef:Maar waarom wil je persé vrij op Tweede Paasdag?
Tsjonge, en ik maar denken dat egocentrisme niet bij geloven hoort... je bewijst hier prachtig het tegendeel door jezelf in het middelpunt van alles te zetten. Boehoehoe, jammer joh moslims, hadden je ouders maar niet in Nederland moeten gaan wonen.. of had je maar niet moeten vluchten naar dit land.... als ik mijn heerlijke traditionele vrije dag maar mag houden. Lekker coulant hoor.... lekker christelijk vooral.
2e paasdag is bijbels gezien geen bijzondere dag..... en wat is er dan zo erg als je die heerlijke vrije dag op een ander moment in het jaar hebt?
Laatst gewijzigd door Marnix op 13 okt 2006, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zo zet je de zaak op zijn kop natuurlijk.Unionist schreef:Dat is natuurlijk leuk, maar hieronder lees ik van iedereen dat voor hem/haar tweede feestdagen nauwelijks toegevoegde waarde hebben. Moet je ze dan kunstmatig in stand houden?
De vraag is juist: moet je ze kunstmatig afschaffen om een valse godsdienst te bevorderen? Dan zeg ik krachtig nee.
Ik ben niet bereid om de tweede feestdagen in te ruilen voor een suikerfeest.
(Evenmin als ik bereid ben om op oudejaarsavond baklava te gaan eten i.p.v. oliebollen.)
Hoezo "natuurlijk"? Ik zie niet in waarom Unionist de zaak op zijn kop zet, dus zo natuurlijk is het niet. Kun je dat toelichten?Tiberius schreef:Zo zet je de zaak op zijn kop natuurlijk.Unionist schreef:Dat is natuurlijk leuk, maar hieronder lees ik van iedereen dat voor hem/haar tweede feestdagen nauwelijks toegevoegde waarde hebben. Moet je ze dan kunstmatig in stand houden?
De vraag is juist: moet je ze kunstmatig afschaffen om een valse godsdienst te bevorderen? Dan zeg ik krachtig nee.
Ik ben niet bereid om de tweede feestdagen in te ruilen voor een suikerfeest.
(Evenmin als ik bereid ben om op oudejaarsavond baklava te gaan eten i.p.v. oliebollen.)
Het lijkt mij logisch dat als bepaalde feestdagen bij doordenking als kunstmatig ervaren worden dat je dan ook debat kunt hebben over het voortbestaan ervan. Dat debat en de mogelijke uitkomst ervan lijkt me dan juist niet kunstmatig.
Verder kun je je de vraag stellen of je een valse godsdienst bevordert door afschaffing van tweede paasdag of door invoering van het suikerfeest. In veel andere West-Europese landen is de eerste mei een officiele vrije dag. Dat is toch ook niet bedreigend voor niet-socialisten? En het doet (of deed lange tijd) wel recht gedaan aan de levensbeschouing van een substantieel deel van de samenleving.
Waar die opmerking over baklava op slaat is me niet me niet duidelijk. Duidelijk is wel dat het niet bepaald respectvol is.
De normale weg lijkt mij dat mensen die hier komen wonen zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Of niet?Zosinus schreef:Hoezo "natuurlijk"? Ik zie niet in waarom Unionist de zaak op zijn kop zet, dus zo natuurlijk is het niet. Kun je dat toelichten?
De zaak op zijn kop zetten is de Nederlandse cultuur aanpassen aan de mensen die hier komen wonen.
Zelf heb ik ook geen bezwaar tegen het afschaffen van de feestdagen, maar niet om er een valse godsdienst mee te bevorderen.
Het voorbeeld van de baklava is bedoeld om aan te geven dat het om cultuurzaken gaat. En niet om Bijbels-verdedigbare, zoals ik in een lagere posting al aangaf.
zie argumenatie hieronder. Voor de rest neem ik echt niet de moeite hierop te reageren.Marnix schreef:Lekker veel naastenliefde straal je hier uit... moslims kunnen je niks schelen, als jij maar in alles je onzinnige tradities mag houden. Het suikerfeest op 2e paasdag schiet overigens niet op, suikerfeest is na Ramadan en Ramadan is in het najaar.Vincent schreef:cultuur. gewoonte. religie. heerlijke vrije dagen. Alles. ik wíl dat gewoon en ik vermoed de meerderheid van de bevolking- christelijk of niet. Alleen die islamieten natuurlijk niet -nou boehoe. Wij hebben in het verleden de heidense feesten verchristelijkt, laten zij nou maar suikerfeest op 2e paasdag gaan vieren dan. En anders niet of proberen zij maar vrij te krijgen.Unionist schreef:Maar waarom wil je persé vrij op Tweede Paasdag?
Tsjonge, en ik maar denken dat egocentrisme niet bij geloven hoort... je bewijst hier prachtig het tegendeel door jezelf in het middelpunt van alles te zetten. Boehoehoe, jammer joh moslims, hadden je ouders maar niet in Nederland moeten gaan wonen.. of had je maar niet moeten vluchten naar dit land.... als ik mijn heerlijke traditionele vrije dag maar mag houden. Lekker coulant hoor.... lekker christelijk vooral.
2e paasdag is bijbels gezien geen bijzondere dag..... en wat is er dan zo erg als je die heerlijke vrije dag op een ander moment in het jaar hebt?