zondagsviering op vakantie
Wij nemen meestal gewoon een boek of cd's mee.
1x zaten we in Duitsland. Nee, we hadden cd's bij ons, alles in orde !!! Alleen... halverwege de dienst haperde de cd's speler en stopte er mee... We hadden geen prekenboek meegenomen, want ja, we hadden cd's!!
Uiteindelijk hebben we een aantal medidaties uit het dagboek (die allemaal over 1 tekst gingen en achter elkaar gelezen konden worden) gelezen.
1x zaten we in Duitsland. Nee, we hadden cd's bij ons, alles in orde !!! Alleen... halverwege de dienst haperde de cd's speler en stopte er mee... We hadden geen prekenboek meegenomen, want ja, we hadden cd's!!
Uiteindelijk hebben we een aantal medidaties uit het dagboek (die allemaal over 1 tekst gingen en achter elkaar gelezen konden worden) gelezen.
Ik proef uit deze posting een soort dwangmatigheid.JALP schreef:Wij nemen meestal gewoon een boek of cd's mee.
We moeten.........
Maar, als de techniek ons de steek laat, kunnen we (ook in het buitenland) toch wel zondagsviering hebben, zonder preken of dagboeken?
Welke dwangmatigheid??? Het is toch goed om samen rondom Gods Woord bezig te zijn.jvdg schreef:Ik proef uit deze posting een soort dwangmatigheid.JALP schreef:Wij nemen meestal gewoon een boek of cd's mee.
We moeten.........
Maar, als de techniek ons de steek laat, kunnen we (ook in het buitenland) toch wel zondagsviering hebben, zonder preken of dagboeken?
Ik heb dit ook meer opgeschreven als anecdote.
- JolandaOudshoorn
Je kon ook een plaatselijke gemeente opzoeken of alleen met de Bijbel aan de slag gaan. dat laatste hebben we ook een keer gedaan. Een Bijbelgedeelte nemen, en de tekst in eigen woorden opschrijven. Heel leerzaam. en daarna een flinke wandeling door de natuur.JALP schreef:Welke dwangmatigheid??? Het is toch goed om samen rondom Gods Woord bezig te zijn.jvdg schreef:Ik proef uit deze posting een soort dwangmatigheid.JALP schreef:Wij nemen meestal gewoon een boek of cd's mee.
We moeten.........
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zo, ongeveer, bedoelde ik dat........JolandaOudshoorn schreef:Je kon ook een plaatselijke gemeente opzoeken of alleen met de Bijbel aan de slag gaan. dat laatste hebben we ook een keer gedaan. Een Bijbelgedeelte nemen, en de tekst in eigen woorden opschrijven. Heel leerzaam. en daarna een flinke wandeling door de natuur.JALP schreef:Welke dwangmatigheid??? Het is toch goed om samen rondom Gods Woord bezig te zijn.jvdg schreef:Ik proef uit deze posting een soort dwangmatigheid.JALP schreef:Wij nemen meestal gewoon een boek of cd's mee.
We moeten.........
Sorry, maar ik zie het dwangmatige er dan niet in. Als je gewoon een verklaring van een tekst leest uit een dagboek. 't Zal wel.....jvdg schreef:Zo, ongeveer, bedoelde ik dat........JolandaOudshoorn schreef:Je kon ook een plaatselijke gemeente opzoeken of alleen met de Bijbel aan de slag gaan. dat laatste hebben we ook een keer gedaan. Een Bijbelgedeelte nemen, en de tekst in eigen woorden opschrijven. Heel leerzaam. en daarna een flinke wandeling door de natuur.JALP schreef:Welke dwangmatigheid??? Het is toch goed om samen rondom Gods Woord bezig te zijn.jvdg schreef: Ik proef uit deze posting een soort dwangmatigheid.
We moeten.........
Sorry, maar ik zie het dwangmatige er dan niet in. Als je gewoon een verklaring van een tekst leest uit een dagboek.jvdg schreef:Zo, ongeveer, bedoelde ik dat........JolandaOudshoorn schreef:Je kon ook een plaatselijke gemeente opzoeken of alleen met de Bijbel aan de slag gaan. dat laatste hebben we ook een keer gedaan. Een Bijbelgedeelte nemen, en de tekst in eigen woorden opschrijven. Heel leerzaam. en daarna een flinke wandeling door de natuur.JALP schreef:Welke dwangmatigheid??? Het is toch goed om samen rondom Gods Woord bezig te zijn.jvdg schreef: Ik proef uit deze posting een soort dwangmatigheid.
We moeten.........
Wat jullie allemaal schrijven had gekund, maar daar hebben we toen niet voor gekozen....Wij hebben het zo opgelost... 't Zal wel.....
Een Christen waar hij/zij ook is kan altijd naar de Kerk en als het goed is doet hij/zij dat ook als hij/zij weet wat het Christendom is en wat de Kerk is, en wil ook niet anders zijn zijn/haar broeders en zusters bezoeken en met hen mee te vieren.
Hen die dat niet doen hebben zich overgegeven een sektarisme,terwijl de Christen al tijd een Universeel Christen is de denominaties overstijgend.
Hen die dat niet doen hebben zich overgegeven een sektarisme,terwijl de Christen al tijd een Universeel Christen is de denominaties overstijgend.
Ben ik met je eens. Daarom kan ik de afkeer van 'kerkshoppen', die bij veel mensen leeft, ook niet zo begrijpen. Het is toch alleen maar goed om elkaars erediensten te bezoeken; als kerkelijke eenheid vanaf het grondvlak moet komen, dan moet je ook elkaar dáár opzoeken!!Adorote schreef:Een Christen waar hij/zij ook is kan altijd naar de Kerk en als het goed is doet hij/zij dat ook als hij/zij weet wat het Christendom is en wat de Kerk is, en wil ook niet anders zijn zijn/haar broeders en zusters bezoeken en met hen mee te vieren.
Jammer dat er dan op dit forum soms zo denigrerend over andere kerkgenootschappen wordt gesproken.Adorote schreef:Een Christen waar hij/zij ook is kan altijd naar de Kerk en als het goed is doet hij/zij dat ook als hij/zij weet wat het Christendom is en wat de Kerk is, en wil ook niet anders zijn zijn/haar broeders en zusters bezoeken en met hen mee te vieren.
Overigens, ik heb al eerder gezegd: Wij hadden kunnen kiezen om daar naar een kerk te gaan, maar daar hebben we op dat moment niet voor gekozen. Ik ben dus nu een sektatiër??
- J.C. Philpot
Beste JALP,JALP schreef:Jammer dat er dan op dit forum soms zo denigrerend over andere kerkgenootschappen wordt gesproken.
Overigens, ik heb al eerder gezegd: Wij hadden kunnen kiezen om daar naar een kerk te gaan, maar daar hebben we op dat moment niet voor gekozen. Ik ben dus nu een sektatiër??
Adorote staat er om bekend dat hij er af en toe een soort van poetische one-liner tussendoor gooit, dat hoef je niet persoonlijk op te vatten. Net als opmerkingen van anderen, die zijn niet noodzakelijk persoonlijk bedoeld. En er is niets mis mee dat je op de zondag een preek leest, ik zelf probeer altijd graag een lokale bijbelgetrouwe kerk te zoeken.