Ik moet ook zeggen dat je alternatieven niet de meest indrukwekkende zijn. :mrgreen:Unionist schreef:Ik heb weleens bij een boek van mezelf allerlei vervangende termen ingevuld. Zeggen de spionnen en schurken ineens "Oei Oei", "Grutjes" of "Gloeiendegloeiende". 't Zag er niet uit en geloofwaardiger werd het er ook niet op.
Vloeken doorstrepen in bieb-boeken
Openbare bibliotheken kunnen niet zonder subsidie. En de subsidiënt (in de meeste gevallen: de burgerlijke overheid) stelt subsidievoorwaarden. Daarin kan ook worden vastgelegd dat het aanbod aan bepaalde eisen moet voldoen.limosa schreef:is het niet zo dat een bibliotheek alle boeken beschikbaar moet stellen?Dathenum schreef:* De bibliotheek is verantwoordelijk voor wat voor boeken ze uitlenen
Particuliere bibliotheken (kerkbibliotheken bijvoorbeeld) bepalen zélf wat ze wel en niet op de plank willen hebben staan. In openbare (gesubsidieerde) bibliotheken ligt dat soms een tikkie anders.
Geef jij 'es wat indrukwekkende alternatieven dan?Jongere schreef:Ik moet ook zeggen dat je alternatieven niet de meest indrukwekkende zijn. :mrgreen:Unionist schreef:Ik heb weleens bij een boek van mezelf allerlei vervangende termen ingevuld. Zeggen de spionnen en schurken ineens "Oei Oei", "Grutjes" of "Gloeiendegloeiende". 't Zag er niet uit en geloofwaardiger werd het er ook niet op.
"Kip Tandoori!" hoorde ik pas iemand roepen. Die vond ik wel sterk.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Het zou best kunnen dat als ze weigeren bepaalde boeken uit te lenen, ze subsidie mislopen. Maar al met al blijven ze verantwoordelijk voor wat ze uitlenen, want men moet Gode meer gehoorzamen dan mensen.Hendrikus schreef:Openbare bibliotheken kunnen niet zonder subsidie. En de subsidiënt (in de meeste gevallen: de burgerlijke overheid) stelt subsidievoorwaarden. Daarin kan ook worden vastgelegd dat het aanbod aan bepaalde eisen moet voldoen.limosa schreef:is het niet zo dat een bibliotheek alle boeken beschikbaar moet stellen?Dathenum schreef:* De bibliotheek is verantwoordelijk voor wat voor boeken ze uitlenen
Particuliere bibliotheken (kerkbibliotheken bijvoorbeeld) bepalen zélf wat ze wel en niet op de plank willen hebben staan. In openbare (gesubsidieerde) bibliotheken ligt dat soms een tikkie anders.
Tja, dat vinden WIJ als rechtgesnaarde refo's........Dathenum schreef: want men moet Gode meer gehoorzamen dan mensen.
maar die notie is niet aan "de openbaren" zeg maar "de wereld" besteedt. 'k heb wel eens geprobeerd dmv brieven aan de directie hen op hun verantwoordelijkheid te wijzen, maar ja, je kunt raden wat voor antwoord in terugkreeg..............idd: men is gehouden tot een zo breed mogelijk aanbod van boeken, los van eigen, privé meningen omtrent het aangebodene....................
Jaja, alsof literatuurlijsten op openbare vwo's alleen vol zou staan met Wolkers en Maarten 't Hart.Unionist schreef:Jac. Overeem op de liternatuurlijst... tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
VMBO'ers kun je moeilijk Multatuli laten lezen. Die lezen hooguit Bartje, en Oeroeg. Dan vind ik Overeem zo beroerd nog niet. Het gaat er meer om dát ze lezen dan wát ze lezen.
Als je VMBO'ers BL hun gang laat gaan, komen ze met een lijst vol Van der Poel.
En vind jij Wolkers zulke hoogstaande kost?
Er bestaat genoeg literatuur zonder vloeken.