WE ZIJN RIJK!!! dat zéggen ze althans

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

geledu schreef:Laten we dan stoppen met klagen !!, maar de Heere danken voor de zegeningen die Hij ons geeft !!
Ik nodig je uit om een weekje bij de kredietbank mee te lopen en dan hoor ik jou nog wel.
In plaats van klagen dat je moe wordt van het geklaag over armoede, zou je de helft van je salaris misschien kunnen schenken aan minder bedeelden, zodat de welvaart evenrediger verdeeld wordt.

Als jij 2x p/j op vakantie kunt, dan zijn mensen die niet 1 keer op vakantie kunnen arm vergeleken met jou. Doe er wat aan in plaats van klagen over vermoeidheid.

Lu 3:11 En hij, antwoordende, zeide tot hen: Die twee rokken heeft, dele hem mede, die geen heeft; en die spijze heeft, doe desgelijks.
Voor rokken kun je ook vakanties invullen of abonnementen op tijdschriften.
Laatst gewijzigd door Miscanthus op 25 sep 2006, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Klavier

Bericht door Klavier »

Mijn broeders, hebt niet het geloof van onzen Heere Jezus Christus, den Heere der heerlijkheid, met aanneming des persoons.
Want zo in uw vergadering kwam een man met een gouden ring aan den vinger, in een sierlijke kleding, en er kwam ook een arm man in met een slechte kleding;
En gij zoudt aanzien dengene, die de sierlijke kleding draagt, en tot hem zeggen: Zit gij hier op een eerlijke plaats; en zoudt zeggen tot den arme: Sta gij daar; of: Zit hier onder mijn voetbank;
Hebt gij dan niet in uzelven een onderscheid gemaakt, en zijt rechters geworden van kwade overleggingen?
Hoort, mijn geliefde broeders, heeft God niet uitverkoren de armen dezer wereld, om rijk te zijn in het geloof, en erfgenamen des Koninkrijks, hetwelk Hij belooft dengenen, die Hem liefhebben?
Maar gij hebt den armen oneer aangedaan. Overweldigen u niet de rijken, en trekken zij u niet tot de rechterstoelen?
Lasteren zij niet den goeden naam, die over u geroepen is?
Indien gij dan de koninklijke wet volbrengt, naar de Schrift: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven, zo doet gij wel;
Maar indien gij den persoon aanneemt, zo doet gij zonde, en wordt van de wet bestraft als overtreders.
Want wie de gehele wet zal houden, en in een zal struikelen, die is schuldig geworden aan alle.

Jak.2
limosa

Bericht door limosa »

refo schreef:Ik denk dat 2600 euro per jaar voor 2 volwassen personen goed moet kunnen. Dat is niet echt weinig.
bedoel je nou per jaar of per maand? als je zegt "moet goed kunnen, niet echt weinig" suggereer je je dat het per maand is
Petrus

Bericht door Petrus »

limosa schreef:
refo schreef:Ik denk dat 2600 euro per jaar voor 2 volwassen personen goed moet kunnen. Dat is niet echt weinig.
bedoel je nou per jaar of per maand? als je zegt "moet goed kunnen, niet echt weinig" suggereer je je dat het per maand is
simpel geredeneerd: 50 euro per wéék sámen (dus 25 euro pppw) om sámen met de hond van te leven, én kleding van te kopen.....

dat wordt "echt niet te weinig" genoemd......................pfffffffffffffffff
refo

Bericht door refo »

Lezen......
Miscanthus

limosa schreef:
het ging over € 50.- p/week dat is €2600,- per jaar voor boodschappen.
Miscanthus

Klavier schreef:Jak.2
wat bedoel je, klavier?
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:Lezen......
er stáát toch "2600 euro is niet echt weinig" of ben IK nu zo blond, scheel en kippig????

Als je er van uitgaat dat dat per persóón per jaar is, tja, dan kan het goed zijn dat je daar goed van kunt komen (100 euro per week samen)............maar het is bedoeld voor 2 personen sámen.

En dan krijg je een héél ander plaatje...............vraag maar eens na bij Miscanthus.............die heeft heel veel praktijkervaring op zijn werk..................
limosa

Bericht door limosa »

Miscanthus schreef:
limosa schreef:
boodschappen én kleding, volgens mij valt dat echt niet mee . . .

als ik tenminste kijk wat een karretje kost op vrijdag bij Appie, en dan nog apart brood en groente en de slager, dan nog wat overhouden voor kleding wat ook niet goedkoop is
Petrus

Bericht door Petrus »

Miscanthus schreef:
limosa schreef:
en vaak ook nog de kleding.................
Miscanthus

Petrus schreef:
Miscanthus schreef:het ging over € 50.- p/week dat is €2600,- per jaar voor boodschappen.
òf je moet RD of klikzeef eruitgooien....
dat is toch luxe volgens sommigen hier :roll:
Petrus

Bericht door Petrus »

Miscanthus schreef:
Petrus schreef:
Miscanthus schreef:het ging over € 50.- p/week dat is €2600,- per jaar voor boodschappen.
òf je moet RD of klikzeef eruitgooien....
dat is toch luxe volgens sommigen hier :roll:
ook al heb je met kunst- en vliegwerk financiéle ruimte gecreëerd om het RD te kunnen behouden, de krant wordt idd regelmatig als "luxe" gezien, terwijl diegenen 's avonds lekker hun eigen krantje zitten te lezen.........................en.internet kost ons maar een habbekrats (€ 17,50 per 2 maanden)

Maar ja, als dat volgens sommigen luxe is, dan weet ik het ook niet meer, dan mogen alleen de "betere inkomens" van die luxe "genieten" blijkbaar.
Miscanthus

Misschien wil geledu jullie krantabonnement wel kado doen, dan wordt hij niet meer moe van jullie geklaag..... :D
Klavier

Bericht door Klavier »

Miscanthus schreef:
Klavier schreef:Jak.2
wat bedoel je, klavier?
Heel kort:
Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven, zo doet gij wel

Als ik rekensommetjes van de rijken voorbij zie komen denk ik:
En gij zoudt aanzien dengene, die de sierlijke kleding draagt, en tot hem zeggen: Zit gij hier op een eerlijke plaats; en zoudt zeggen tot den arme: Sta gij daar; of: Zit hier onder mijn voetbank;

Als ik klaagzangen van de armen voorbij zie komen denk ik:
Hoort, mijn geliefde broeders, heeft God niet uitverkoren de armen dezer wereld, om rijk te zijn in het geloof, en erfgenamen des Koninkrijks, hetwelk Hij belooft dengenen, die Hem liefhebben?

Wat ik bedoel te zeggen: Waarom zo pro-contra in dit soort diskussies. De intentie om vooral de armen te helpen moet sterker zijn dan om de armen maar te wijzen op hun 'materiele rijkdom'.
Laatst gewijzigd door Klavier op 25 sep 2006, 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Je hoort mij niet zeggen dat 50 euro per week voor 2 man luxe is. Maar als het alleen nog om kleding en voedsel gaat, moet dat wel kunnen. En het gaat toch ook?
Plaats reactie