Zoek een kerk met je postcode
Een mooie aanvulling voor refowebsite.nl . Ik denk dat Memento streefde naar een dekking van de kerkverbanden zoals die ook in de forumregels van Refoforum zijn genoemd. En daar is niks mis mee.
De discussie over hóe zwaar en waar het zwaarst en een zwaartecoëfficient en een schaal van 0 tot 100 kan wat mij betreft beter snel ophouden want dat is onzinnig.
De discussie over hóe zwaar en waar het zwaarst en een zwaartecoëfficient en een schaal van 0 tot 100 kan wat mij betreft beter snel ophouden want dat is onzinnig.
Die schaal van 0-100 was ook ironisch bedoelt, zo niet sarcastisch...
Waar ik slecht tegen kan is als mensen een gemeente - waar ze zelf geen lid van zijn - op een gouden schaaltje wegen. "Wordt A wel genoeg benadrukt, heeft men uiterlijkheid X wel?", et cetera. Dat is je reinste dood in de pot. En maar steunen en kleunen over de kerkelijke verdeeldheid in Nederland!
Laten we gewoon hervormd blijven en de dichtsbijzijnde gemeente bezoeken waar Christus en dien gekruisigd gepreekt wordt!
Wat dat betreft is jouw zoekmachien een goede Memento, vooral in de vakantietijd! Wat mij betreft hoeft hij dus alleen de dichtstbijzijnde gemeente weer te geven, dit voorkomt kerkgeshop en domineegenaloop
Waar ik slecht tegen kan is als mensen een gemeente - waar ze zelf geen lid van zijn - op een gouden schaaltje wegen. "Wordt A wel genoeg benadrukt, heeft men uiterlijkheid X wel?", et cetera. Dat is je reinste dood in de pot. En maar steunen en kleunen over de kerkelijke verdeeldheid in Nederland!
Laten we gewoon hervormd blijven en de dichtsbijzijnde gemeente bezoeken waar Christus en dien gekruisigd gepreekt wordt!
Wat dat betreft is jouw zoekmachien een goede Memento, vooral in de vakantietijd! Wat mij betreft hoeft hij dus alleen de dichtstbijzijnde gemeente weer te geven, dit voorkomt kerkgeshop en domineegenaloop
Laatst gewijzigd door rekcor op 31 jul 2006, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen schreef:En als je die eenheid nou niet vindt?limosa schreef:daar zijn we het in ieder geval over eens!rekcor schreef:de eenheid zoeken ipv de verschillen
dan kijk je een paar kilometer verderop :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het gaat niet om zwaarheid maar om waarheid!Petrus schreef:@ Unionist en/of Reckor..................gaat de schaal niet verder dan 100??
Zo ja, geef het dan even aan, want GG/deValk komt gegarandeerd op het hoogste getal uit.............
Ik mag overigens graag kerken in De Valk ook al is het mijn gemeente niet (wel mijn kerkverband).
Het is een voorrecht dat er nog zulke behouden dominees in deze regio zijn.
mijn excuses dat bedoelde ik jaHendrikus schreef:Barneveld, Uddel, Kootjebroek, allemaal lichte gemeentes?Judas schreef:Het is een voorrecht dat er nog zulke behouden dominees in deze regio zijn.
Overigens: je bedoelt vast behoudende i.p.v. behouden? Want behouden zijn, dat zegt men daar niet zo gemakkelijk van zichzelf, denk ik...
Ideaal voor als je op vakantie bent, of om wat voor reden dan ook elders in het land bent op zondag. Misschien is het voor jou niet belangrijk, maar de meeste mensen gaan ook dán het liefst naar een kerk van het eigen kerkgenootschap (of iets wat er in de buurt komt). Daarvoor is er de kerkzoeker.refo schreef:Ik vraag me wel af wat het nut is van deze kerkenzoeker.
't Kost een hoop tijd en wie gebruikt er nou zoiets.