Vrouw kan lid worden van SGP

Unionist

Bericht door Unionist »

[--knip--]

posting verwijderd omdat die gebaseerd was op niet goed lezen.

:oops:
Laatst gewijzigd door Unionist op 21 apr 2006, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Als je snel de brochure doorkacheld valt me op dat blz. na blz. wordt geprobeerd de lezer geleidelijk te laten wennen aan het gewijzigde standpunt.
Het komt dan net over alsof het geen gewijzigd standpunt is.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

@ Unionist: de brochure klopt dan toch?

Dit staat er immers:
vooral zijn stem horen tegen het actief vrouwenkiesrecht dat toen net ingevoerd was.
Unionist

Bericht door Unionist »

Excuus, ik las "niet" ipv "net"

Ik zal mijn eerdere posting aanpassen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Wie zijn eigenlijk die "jonge theologen" die dit opgesteld hebben? Is dat bekend? Of heb ik ergens overheen gelezen?
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude Paden schreef:
memento schreef:Leve de vooruitgang. Toch ben ik kritisch. Op basis waarvan baseerd men:
1. Dat een vrouw niet regeren mag (er waren in het OT profetessen, en een richteres)
2. Waarom mag het in het bestuur zitten van een kiesvereniging wel? Dat is toch ook leiding geven, en als zodanig regeren?
Dit analiseer je haarscherp.

Dit vindt ik ook het kwakkelende van dit voorstel.
Wel of niet.
Geen halve of kwart vrouwen!
Hehe... volgens mij zou jij ook niet blij zijn als het "wel" was geworden... ook gezien je eerste reactie in dit topic. Of schat ik je nou verkeerd in? ;)

Oude Paden, niet alleen mannen regeren in de bijbel. Je laat je nu meer door tradities leiden dan door Gods Woord.

Ik ben overigens blij met het nieuws... Verder hoop ik dat de nieuwe mogelijkheden voor samenwerking met de ChristenUnie goed benut gaan worden... Als de SGP en de ChristenUnie meer gaan samenwerken weet ik 1 ding: Dan lacht satan niet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Ook het stuk van Kolijn op Refdag straalt uit dat deze keuze puur is gemaakt om afkalving van de partij te voorkomen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude Paden schreef:Ook het stuk van Kolijn op Refdag straalt uit dat deze keuze puur is gemaakt om afkalving van de partij te voorkomen.
Dus? Dat is toch geen argumentatie waarom het niet goed is. De vraag is waardoor de partij anders af zou kalven. Volgens mij heeft dat niets met bijbelse normen en waarden te maken maar puur met traditionele normen en waarden die door sommigen ten onrechte tot bijbels verheven zijn
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Er zal door allerhande modaliteiten weer wisselend worden gereageerd, maar het is te hopen, alleen al voor de eenheid, dat dit voorstel doorgang vindt!
Leonius

Bericht door Leonius »

Mister schreef:Er zal door allerhande modaliteiten weer wisselend worden gereageerd, maar het is te hopen, alleen al voor de eenheid, dat dit voorstel doorgang vindt!
Dus: voortschrijdend inzicht, juridische haarkloverij of een knieval voor het vonnis inzake SGP-CWI?

Het is in ieder geval maar de vraag of je hiermee iedereen tevreden weet te stellen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Leonius schreef:
Mister schreef:Er zal door allerhande modaliteiten weer wisselend worden gereageerd, maar het is te hopen, alleen al voor de eenheid, dat dit voorstel doorgang vindt!
Dus: voortschrijdend inzicht, juridische haarkloverij of een knieval voor het vonnis inzake SGP-CWI?

Het is in ieder geval maar de vraag of je hiermee iedereen tevreden weet te stellen.
Knieval voor het vonnis is niet mogelijk, gezien de tijd die ze er mee bezig zijn geweest.

Maakt ook niet zo heel veel uit of je hier iedereen tevreden mee stelt.

Kijk eens hier: ik ben het met het huidige vrouwenstandpunt van de SGP niet helemaal eens. Toch blijf ik bij de SGP omdat ze het dichtste bij me staat.
Zo zullen er straks mensen zijn die het met het nieuwe standpunt van de SGP niet zullen eens zijn, maar ook dan nog steeds het dichtst bij de de SGP staan, en blijven.
Een SPG i.h.v. zou ik heel erg vinden
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Leonius schreef:Dus: voortschrijdend inzicht, juridische haarkloverij of een knieval voor het vonnis inzake SGP-CWI?

Mag ik even juridisch haarkloven ;) : de rechtzaak is CWI-SGP en CWI-Rijk der Nederlanden i.p.v. SGP-CWI. Het zou overigens wel een mooi tegenzet zijn om het CWI aan te klagen voor de demonisering van de SGP en aanzetten tot haat, en een fikse schadeclaim te vorderen voor de gederfde inkomsten, nu SGP schade heeft ondervonden concreet gemaakt in stemmenverlies door de publiciteit onstaan rond het vrouwenstandpunt.
olfie

Bericht door olfie »

Erasmiaan schreef:
Leonius schreef:Dus: voortschrijdend inzicht, juridische haarkloverij of een knieval voor het vonnis inzake SGP-CWI?

Mag ik even juridisch haarkloven ;) : de rechtzaak is CWI-SGP en CWI-Rijk der Nederlanden i.p.v. SGP-CWI. Het zou overigens wel een mooi tegenzet zijn om het CWI aan te klagen voor de demonisering van de SGP en aanzetten tot haat, en een fikse schadeclaim te vorderen voor de gederfde inkomsten, nu SGP schade heeft ondervonden concreet gemaakt in stemmenverlies door de publiciteit onstaan rond het vrouwenstandpunt.
Sja... en als je uitgaat van de huidige gang van zaken in ons rechtssysteem dan maken ze nog aardig kans ook 8)
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik heb vannacht een droom gehad
Ik heb weer iets geleerd
Ik zag de wereld op z'n kop
En alles omgekeerd

De avond was de ochtend
Ik werd wakker in de nacht
En alle dingen dansten voor m'n ogen
En ik zag

De wissel van de wacht
Vrouwen aan de macht
De wissel van de wacht
Vrouwen aan de macht

De regering was gevallen
Voor de wet van vrouw'lijk schoon
De generaal bracht alleen nog maar
De kinderen naar school

Geen vrouw achter de schermen meer
Geen man als marionet
De koningin had met gevoel
De koning mat gezet

Het was mooier dan ik dacht
Wat ik zag vanacht
De wissel van de wacht
Vrouwen aan de macht

Nee vrouwen zijn geen engelen
Dat hoor je niet van mij

Maar alles moet veranderen
En het wordt langzaam tijd...
Voor een...

Wissel van de macht
Vrouwen aan de macht
Dat is wat ik zag
In een droom vanacht
Ik zag de vrouwen aan de macht

En wat een mooie toekomst
Vrouwen aan de macht
Ze nemen ons uit eten
En ze betalen het gelag

Wij luisteren en lachen
Zij doen voor ons hun best
En ze maken carrière
En ze sterven van de stress

Het is mooier dan ik dacht
Wat ik zag vannacht
De wissel van de wacht
Vrouwen aan de macht

Stef Bos
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Zouden er werkelijk mensen zijn die een soort Herstelde SGP voorstaan als dit wordt aangenomen?
Dat hoop ik toch niet. Zelf vind ik het jammer dat het hoofdbestuur met dit voorstel is gekomen. De SGP had nu eens een puntje waar ze echt tegen de stroom in kunnen roeien en nu bezwijkt het bestuur voor de emancipatiedrang in de samenleving en ook wel wat van de eigen achterban, maar dat zal niet veel wezen.
Wel lid en bestuurder in de partij, maar geen bestuurder in een gemeenteraad, ook geen raadslid. Dit vind ik nu echt een politieke oplossing, dit heeft met principe niets te maken.
Als vrouwen lid worden, lost dit probleen vanzelf op over een jaar of wat. Nu beslissen mannen over mannen, maar dan hebben vrouwen het samen met de mannen het voor het zeggen.
Dan kan een kind begrijpen wat er gebeurt als er een 10.000 vrouwen lid worden.
Nogmaals ik hoop dat er geen Herstelde SGP komt, die kans vind ik niet zo groot omdat ook bijvoorbeeld ds. Moerkerken zich hier in kan vinden.
Maar m.i. hadden ze voor 10 jaar verstandiger moeten wezen en radicaler moeten wezen. Dat was toen ook al zo gek compromis.
Het in mijn visie of helemaal lid of helemaal niet. En dan ben ik tegen het lidmaatschap van een vrouw. We hebben het gezien in de Hervormde kerk, nu dus PKN hoe dat gegaan is. Desondanks ben ik nog steeds lid van deze PKN.
Plaats reactie