Ze doet het!!

Unionist

Bericht door Unionist »

rekcor schreef:
Pim schreef:b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus
Stel je voor: jij verhuist naar Timboektoe. Nu hebben de Timboektianen de gewoonte om - als ze elkaar begroeten - elkaar over de geslachtsdelen te wrijven. Zou jij in Timboektoe voor een inburgeringsexamen willen slagen? Ik niet.
Ik moest hier van de week ineens aan denken. In mijn persoonlijke Bijbelstudie kwam ik bij Genesis 24. Daar laat Abraham zijn knecht zweren met de hand onder de heup. NBV: in de lies.

Ds. R. van Kooten zegt dat het hier gaat om "het verbondslid" Ds. H.G. Koekkoek legt dit als volgt uit:

Tegenwoordig zweren wij met de hand op de Bijbel, dit is voor ons het meest heilige. In Gen. 24 was er nog geen Bijbel, maar was het teken van het verbond het meest heilige om met de hand op te zweren.

Stel je dus eens de braag: Zou jij aan Abraham een eed hebben willen zweren?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
memento

Bericht door memento »

Stel je dus eens de braag: Zou jij aan Abraham een eed hebben willen zweren?
Ik denk dat dit een verkeerde insteek is.

1. Het gaat hier om de vraag: Mag ik verlangen van de mensen die hier aziel aanvragen, om zich aan te passen aan onze gewoonten, ook al gaat dat in tegen hun gewoonten/religieuze gebruiken. Persoonlijk denk ik van wel. Dat is (m.i.) een consequentie van het land wat je kiest om naar te vluchten of te emigreren. Maargoed, veel Nederlanders hebben liever het meltingpot idee, dan dat ze hun eigen cultuur behouden. Beiden hebben hun voor- en nadelen. Ik denk echter dat de nadelen van het meltingpot model erg onderschat, en de voordelen erg overschat zijn (denk aan armoede, slecht geschoold, slechte sociale status, slechte beheersing Nederlandse taal, hoge werkeloosheid, etc)

2. Ik zou Abraham zo geen eed willen zweren, omdat wij een nieuw verbond hebben, het oude is voorbij gegaan (vervuld). Voortleven in het oude verbond is dus ontkennen van het nieuwe verbond, en dus afwijzen van Christus (zie wat Paulus daarover allemaal schrijft).
Erik de Noorman

Bericht door Erik de Noorman »

rekcor schreef:
Pim schreef:b. Deelnemers die geen vrouwelijke minister een hand willen schudden zijn wat mij betreft gezakt voor hun inburgeringscursus
Stel je voor: jij verhuist naar Timboektoe. Nu hebben de Timboektianen de gewoonte om - als ze elkaar begroeten - elkaar over de geslachtsdelen te wrijven. Zou jij in Timboektoe voor een inburgeringsexamen willen slagen? Ik niet.
Dus ga je niet naar Timboektoe toe. :D
Plaats reactie