Ons antwoord als Christenen op alles rond cartoons

parsifal

Bericht door parsifal »

memento schreef:
Als natie dienen wij inderdaad God te dienen, maar niet door kracht of geweld, maar alleen door het werk van de Heilige Geest. Ander krijgen we dat de wet terugkeert in een functie waar deze niet hoort en we krijgen een christelijke natie naar model Iran, waarbij voor veel mensen Godkennis vervangen is door het volgen van de wet (in het beste geval).
Parcifal, deze visie maakt de hele christelijke politiek overbodig. Want waarom zou je niet hetzelfde redeneren als het gaat om abortus, euthanasie, etc etc? Waarom zou je dat dan wel bij de wet willen verbieden?
Dat is gewoonweg niet waar, zeker niet op het punt van abortus, de staat mag optreden waar de integriteit van mensen wordt aangetast. Bij euthenasie is het een ander verhaal, maar ook daar zijn vanuit het uitgangspunt van integriteit grote, m.i. onoverkoombare bezwaren tegen te formuleren. Ik ben het met je eens dat de overheid het Christendom een goede omgeving moet geven, maar niet ten koste van gewetensvrijheid.

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag: Vind je de inquisitie principieel slecht of stond deze puur aan de verkeerde kant, maar is het instituut op zichzelf goed?
Plaats reactie