Geert Wilders en Mohammed

olfie

Bericht door olfie »

Breekijzertje schreef:
plebe schreef:
Breekijzertje schreef:'k Zag dat de sgp in genemuiden ook geschokt is over een cartoon.
Het gaat over de verboden vrucht.
Ik geef geen link.
Zijn de Genemuider broeders al tot een bestorming overgegaan. Of hebben ze al iemand met de dood bedreigt?

Neen.
Wie Christus kent is een nieuw schepsel en heeft lief.
Volledige instemming!
Zou iedere SGP'er Christus kennen? (op de manier als hier gesuggereerd wordt?)
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
rekcor

Bericht door rekcor »

Zou iedere SGP'er Christus kennen? (op de manier als hier gesuggereerd wordt?)
Ik neem aan van wel. Iedere SGP(st)er moet namelijk naar waarheid de Drie Formulieren ondertekenen, wat alleen kan als je Christen bent.
olfie

Bericht door olfie »

Er is m.i. een verschil tussen Christus kénnen en Christen (zeggen te) zijn.
Ik denk dat je alleen Christus ként als je ook bekeerd bent, maar het gaat mij wel wat ver om te stellen dat iedere SGP'er bekeerd is.
Leonius

Bericht door Leonius »

olfie schreef:Er is m.i. een verschil tussen Christus kénnen en Christen (zeggen te) zijn.
Ik denk dat je alleen Christus ként als je ook bekeerd bent, maar het gaat mij wel wat ver om te stellen dat iedere SGP'er bekeerd is.
Ken jij het hart van iedere SGP'er doorgronden?? Laten we het daarom houden op het feit dat iedere SGP'er Christus behóórt te kennen.
rekcor

Bericht door rekcor »

Er is m.i. een verschil tussen Christus kénnen en Christen (zeggen te) zijn. Ik denk dat je alleen Christus ként als je ook bekeerd bent
Juist, en als je bekeerd bent, ben je Christen. Ergo: alleen een Christen kent Christus, de rest van de mensen wordt in de bijbel aangeduidt met Joden en heidenen. Joden en heidenen kunnen nooit de grondslag van de SGP ondertekenen.
Leonius

Bericht door Leonius »

rekcor schreef:
Er is m.i. een verschil tussen Christus kénnen en Christen (zeggen te) zijn. Ik denk dat je alleen Christus ként als je ook bekeerd bent
Juist, en als je bekeerd bent, ben je Christen. Ergo: alleen een Christen kent Christus, de rest van de mensen wordt in de bijbel aangeduidt met goddelozen en heidenen. Goddelozen en heidenen kunnen nooit de grondslag van de SGP ondertekenen.
Dat is wel erg kort door de bocht.... Ik ken genoeg SGP'ers waarvan ik ernstig betwijfel of ze überhaupt ooit wel de inhoud van die Formulieren hebben gelezen, getuige hun leer/leven. Toch staan hun handtekening eronder.
rekcor

Bericht door rekcor »

Leonius schreef:Ik ken genoeg SGP'ers waarvan ik ernstig betwijfel of ze überhaupt ooit wel de inhoud van die Formulieren hebben gelezen, getuige hun leer/leven. Toch staan hun handtekening eronder.
Dat zou zo kunnen zijn, maar dat doet aan het principe niets af. Ik zou zeggen: maak er werk van (zelf stem ik geen SGP :wink:)

P.S. Ik had 'goddelozen en heidenen' nog net veranderd in 'Joden en heidenen', m.i. wat bijbelser.
olfie

Bericht door olfie »

rekcor schreef:
Leonius schreef:Ik ken genoeg SGP'ers waarvan ik ernstig betwijfel of ze überhaupt ooit wel de inhoud van die Formulieren hebben gelezen, getuige hun leer/leven. Toch staan hun handtekening eronder.
Dat zou zo kunnen zijn, maar dat doet aan het principe niets af. Ik zou zeggen: maak er werk van (zelf stem ik geen SGP :wink:)

P.S. Ik had 'goddelozen en heidenen' nog net veranderd in 'Joden en heidenen', m.i. wat bijbelser.
Hadden we ook niet verwacht... :mrgreen:
Leonius

Bericht door Leonius »

rekcor schreef:
Wat bedoel je precies?
rekcor

Bericht door rekcor »

Jij zei:
Wat ik een misstand vind. Als je de Drie Formulieren leest en op je in laat werken, dan kun je ze nooit naar eer en geweten ondertekenen en tegelijkertijd zeggen: ik ben geen Christen. Dat-kan-ge-woon-niet.

Als ik het voor het zeggen zou hebben binnen de SGP, zou ik er werk van maken. Het is toch op z'n minst raar als de mensen uit je achterban lopen te liegen tijdens het zetten van hun handtekening?
plebe

Bericht door plebe »

Bijzondere discussie geworden.

Wel vreemd ja...de drie formulieren ondertekenen en er geen existentiële kennis aan hebben. Ijveren voor "de waarheid" en de Waarheid niet kennen.

Ooit gesolliciteerd bij een refo-instelling. Toen men mij ging bevragen over de heidelberger, kon ik alleen maar getuigen en vertelen hoe dit leerboek door me heen is gegaan. Vond men "authentiek" maar ook wel wat raar. Ik voelde me bijna een vreemde, iemand die in de ogen van de soll.commissie te zeker van zijn geloof was...
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Leonius

Bericht door Leonius »

rekcor schreef:Jij zei:
Wat ik een misstand vind. Als je de Drie Formulieren leest en op je in laat werken, dan kun je ze nooit naar eer en geweten ondertekenen en tegelijkertijd zeggen: ik ben geen Christen. Dat-kan-ge-woon-niet.

Als ik het voor het zeggen zou hebben binnen de SGP, zou ik er werk van maken. Het is toch op z'n minst raar als de mensen uit je achterban lopen te liegen tijdens het zetten van hun handtekening?
Helemaal mee eens. Alleen heb je de verkeerde aanspreekpersoon voor je :0 :D
MBE

Bericht door MBE »

De discussie gaat een andere kant uit.

Laten we bij het onderwerp blijven.

Hoe zou de 'wereld' reageren als er in het RD of ND een spotprent zou staan over 'mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende'?

Geloven we dan nog in persvrijheid?
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

MBE schreef:Hoe zou de 'wereld' reageren als er in het RD of ND een spotprent zou staan over 'mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende'?

Geloven we dan nog in persvrijheid?
Ik denk dat we wereld "not amused" zou zijn! (tenminste als het om beledigende spotprenten zou gaan) En terecht! We mogen bet wel ergens mee oneens zijn, maar beledigen/kwetsen lijkt me niet de juiste weg!!
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Refdag:
Iran neemt economische strafmaatregelen tegen landen waar de media de omstreden spotprenten over de profeet Mohammed publiceren. Dat zei de ultraconservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zaterdag, aldus het persbureu IRNA.
Plaats reactie