Ik heb dit topic ook geopend om te kijken wat anderen gekregen hebben. Niet om er onze onvrede over uit te spreken.Leonius schreef:Allemaal geen probleem volgens mij, maar ik beluister hier ook reacties waaruit ontevredenheid spreekt met betrekking tot het gekregene. En dan is het goed te beseffen dat er mensen zijn die helmaal niets krijgen. Leer wat te relativeren en wees blij als je iets gehad hebt!FlyingEagle schreef:even voor de goede orde, als je opslag krijgt.... denk je dan ook direct aan mensen die geen opslag krijgen of geen werk hebben? Als je jarig bent en je krijgt cadautjes.... denk je dan ook aan mensen die nooit hun verjaardag kunnen vieren?
Als je zomers op vakantie gaat.... denk je dan ook aan mensen die nooit op vakantie kunnen?
als je het hele jaar door het zijne geeft aan goede doelen, mag je dan niet blij zijn als je een kerstpakket krijgt van je baas?
Kerstpakket
-
OnlineFlyingEagle
Ja pa!Leonius schreef:Allemaal geen probleem volgens mij, maar ik beluister hier ook reacties waaruit ontevredenheid spreekt met betrekking tot het gekregene. En dan is het goed te beseffen dat er mensen zijn die helmaal niets krijgen. Leer wat te relativeren en wees blij als je iets gehad hebt!FlyingEagle schreef:even voor de goede orde, als je opslag krijgt.... denk je dan ook direct aan mensen die geen opslag krijgen of geen werk hebben? Als je jarig bent en je krijgt cadautjes.... denk je dan ook aan mensen die nooit hun verjaardag kunnen vieren?
Als je zomers op vakantie gaat.... denk je dan ook aan mensen die nooit op vakantie kunnen?
als je het hele jaar door het zijne geeft aan goede doelen, mag je dan niet blij zijn als je een kerstpakket krijgt van je baas?
Mij prima, maar het liep ietsje anders. Overigens vind ik het ook wel een beetje zelfvergenoegd hoor, maar goed dat is mijn mening.FlyingEagle schreef:Ik heb dit topic ook geopend om te kijken wat anderen gekregen hebben. Niet om er onze onvrede over uit te spreken.Leonius schreef:Allemaal geen probleem volgens mij, maar ik beluister hier ook reacties waaruit ontevredenheid spreekt met betrekking tot het gekregene. En dan is het goed te beseffen dat er mensen zijn die helmaal niets krijgen. Leer wat te relativeren en wees blij als je iets gehad hebt!FlyingEagle schreef:even voor de goede orde, als je opslag krijgt.... denk je dan ook direct aan mensen die geen opslag krijgen of geen werk hebben? Als je jarig bent en je krijgt cadautjes.... denk je dan ook aan mensen die nooit hun verjaardag kunnen vieren?
Het is soms wel balen als je werkeloos bent en in de WAO zit.Houthakker schreef:Eigenlijk vind ik dit maar een pijnlijke topic voor mensen die werkeloos zijn of in de W.A.O. zitten of anderzinds in moeilijke omstandigheden verkeren en allemaal geen kerstpakket krijgen.
Groet,
Houthakker.
Inderdaad geen kerstpakket maar ook geen collega's.
Wat mij meer steekt is de verplichting de komende weken te moeten solliciteren,
ook als de meeste bedrijven gesloten zijn.

Dat kan ik begrijpen. De regel is echter ingevoerd, omdat er in het verleden veelvuldig misbruik van is gemaakt. Het gevolg is echter wel dat men het redelijke en billijke uit het oog dreigt te verliezen.lammert schreef: Wat mij meer steekt is de verplichting de komende weken te moeten solliciteren,
Ik sprak mijn vader vandaag. Ik vroeg hem naar zijn kerstpakket. Acht zegtie hij ligt nog achter in de auto. Hij zegt zoiets hoeft voor mij niet hoor. Er zijn mensen die nooit een kerstpakket krijgen. (mensen die werkeloos zijn, of in de wao zitten).
Ik heb altijd een hekel aan kerstpakketten. ik was de mijne bijna vergeten op te halen. Maar ook zonder zou ik kunnen leven.
Als we nou eens gewoon geen kerstpakketten gaan uitdelen en het geld wat we daarin stoppen gewoon ergens anders voor besteden?
Ik heb altijd een hekel aan kerstpakketten. ik was de mijne bijna vergeten op te halen. Maar ook zonder zou ik kunnen leven.
Als we nou eens gewoon geen kerstpakketten gaan uitdelen en het geld wat we daarin stoppen gewoon ergens anders voor besteden?
Wat let je om dat kerstpakket ergens te gaan brengen? Gebeurt bij ons in de gemeente ook.Lassie schreef:Ik sprak mijn vader vandaag. Ik vroeg hem naar zijn kerstpakket. Acht zegtie hij ligt nog achter in de auto. Hij zegt zoiets hoeft voor mij niet hoor. Er zijn mensen die nooit een kerstpakket krijgen. (mensen die werkeloos zijn, of in de wao zitten).
De komende WEKEN de MEESTE bedrijven gesloten? Hoe kom je daar nou weer bij?lammert schreef:Het is soms wel balen als je werkeloos bent en in de WAO zit.Houthakker schreef:Eigenlijk vind ik dit maar een pijnlijke topic voor mensen die werkeloos zijn of in de W.A.O. zitten of anderzinds in moeilijke omstandigheden verkeren en allemaal geen kerstpakket krijgen.
Groet,
Houthakker.
Inderdaad geen kerstpakket maar ook geen collega's.
Wat mij meer steekt is de verplichting de komende weken te moeten solliciteren,
Idd...bij ons kun je spullen uit je kerstpakket (of gewoon zelf gekocht) brengen naar bepaalde mensen. Die maken er een pakket van voor hen die weinig hebben.Pim schreef:Wat let je om dat kerstpakket ergens te gaan brengen? Gebeurt bij ons in de gemeente ook.Lassie schreef:Ik sprak mijn vader vandaag. Ik vroeg hem naar zijn kerstpakket. Acht zegtie hij ligt nog achter in de auto. Hij zegt zoiets hoeft voor mij niet hoor. Er zijn mensen die nooit een kerstpakket krijgen. (mensen die werkeloos zijn, of in de wao zitten).
- Miscanthus
De bedoeling is dat iedereen die langdurig ziek is gereingereerd moet worden. Ben je definitief arbeidsongeschikt (80% of meer) en is dat 'duurzaam' dan krijg je 75% van je loon. Daar lijkt het klassieke wao-gat er niet meer te zijn.Miscanthus schreef:Heb je nu weer een WAO-gat?refo schreef:Nog een meevaller: de waogat-premie van de afgelopen twee jaar in 1 keer teruggekregen. Toch ongeveer 450 euro.
Is er sprake van 35% of minder, dan krijg je gewoon geen uitkering. Je zult dan de resterende 65% of meer maar moeten benutten en zien dat je dan minstens 70% van je oude loon verdiend. Geen uitkering dus ook geen 'gat'.
Tussen 35% en 80% wordt gereintegreerd. Werk plus uitkering wordt aangevuld. Een echt gat ontstaat pas als je gedeeltelijk (35-80%) arbeidsongeschikt bent en niet werkt. Aan de slag dus.
Het leger 'gezonde WAO-ers' gaat dus langzaam kleiner worden.
Nee.Pim schreef:En als je klaagt dat je mobiel zo vaak gaat en dat je zoveel e-mails krijgt, denk je dan ook aan mensen die geen geld hebben om mobiel of computer aan te schaffen hebben en dit wel graag zouden willen..........?
Nee, daar denk ik dan niet aan, omdat het ontvangen van mail voor andere mensen een heel andere waarde heeft. Wanneer zij werkeloos of ziek thuis zijn en ze kijken naar buiten, zien ze die mails niet langskomen en bij mij naar binnen gaan.
Wel zien ze in de decembermaand telkens auto's voor hun raam langs rijden waaruit grote pakketten komen. En die worden door tegenoverliggende deuren naar binnen gedragen.
Als jij, Pim, meent, dat dit hetzelfde aanvoelt, dan wanneer daar mail die huizen binnengaat, dan vraag ik me toch wat af.
Groet,
Houthakker.