Aanloop naar 7 maart
Dat lijkt mij een onwaardige manier van "stemmentrekken" en SGP-onwaardig. Een eerlijke partij (en daar mag je de SGP toch zeker onder rekenen) komt gewoon voor zijn standpunten uit, zodra het bestuur er uit is. En of dit nu vóór of na de verkiezingen zijn, mag dan niet uitmaken.Marnix schreef:Ik zou als ik de SGP was, daar pas later mee komen... omdat je, welk standpunt je ook inneemt, altijd leden ontevreden maakt nu. Beter direct na de volgende landelijke verkiezingen doen.
Verder ben ik het er wel mee eens dat dit stemmen gaat kosten, ongeacht de uitkomst. Maar daar moeten we dan maar mee leven, want dit vraagstuk leeft nu al zoveel jaren onder zowel de leden als de buitenwacht (die er m.i. niets mee te maken heeft overigens), dat het wel goed is dat het bestuur en daarmee de partij nu eindelijk eens een goed onderbouwde conclusie naar buiten brengt.
Zou dan wel erg dom zijn... als het sowieso leden kostkan je toch gewoon het nemen van een beslissing daarover uitstellen tot na de verkiezing... daar is toch niets oneerlijks aan?myster schreef:Dat lijkt mij een onwaardige manier van "stemmentrekken" en SGP-onwaardig. Een eerlijke partij (en daar mag je de SGP toch zeker onder rekenen) komt gewoon voor zijn standpunten uit, zodra het bestuur er uit is. En of dit nu vóór of na de verkiezingen zijn, mag dan niet uitmaken.Marnix schreef:Ik zou als ik de SGP was, daar pas later mee komen... omdat je, welk standpunt je ook inneemt, altijd leden ontevreden maakt nu. Beter direct na de volgende landelijke verkiezingen doen.
Verder ben ik het er wel mee eens dat dit stemmen gaat kosten, ongeacht de uitkomst. Maar daar moeten we dan maar mee leven, want dit vraagstuk leeft nu al zoveel jaren onder zowel de leden als de buitenwacht (die er m.i. niets mee te maken heeft overigens), dat het wel goed is dat het bestuur en daarmee de partij nu eindelijk eens een goed onderbouwde conclusie naar buiten brengt.
Ik weet trouwens niet of het echt veel stemmen zou kosten... want wat voor alternatief hebben die mensen? Hooguit zullen voorstanders van vrouwen in de SGP besluiten om op CU te stemmen als de SGP hier tegen blijkt te zijn...
Wellicht blijven er een aantal Op het Hofjes thuis i.p.v. te gaan stemmen.Marnix schreef:Zou dan wel erg dom zijn... als het sowieso leden kostkan je toch gewoon het nemen van een beslissing daarover uitstellen tot na de verkiezing... daar is toch niets oneerlijks aan?myster schreef:Dat lijkt mij een onwaardige manier van "stemmentrekken" en SGP-onwaardig. Een eerlijke partij (en daar mag je de SGP toch zeker onder rekenen) komt gewoon voor zijn standpunten uit, zodra het bestuur er uit is. En of dit nu vóór of na de verkiezingen zijn, mag dan niet uitmaken.Marnix schreef:Ik zou als ik de SGP was, daar pas later mee komen... omdat je, welk standpunt je ook inneemt, altijd leden ontevreden maakt nu. Beter direct na de volgende landelijke verkiezingen doen.
Ik weet trouwens niet of het echt veel stemmen zou kosten... want wat voor alternatief hebben die mensen? Hooguit zullen voorstanders van vrouwen in de SGP besluiten om op CU te stemmen als de SGP hier tegen blijkt te zijn...
Dit is echt een blamage:
Valse titels nekken Liberaal Ede
EDE (ANP) - Het schermen met academische titels die er in werkelijkheid niet waren, heeft de plaatselijke partij Liberaal Ede de das om gedaan.
Nu gebleken is dat twee lijsttrekkers van de partij zich tooiden met een valse titel, heeft het partijbestuur besloten niet mee te doen aan de komende verkiezingen.
Partijvoorzitter dr. ir. C. Olieman noemde Liberaal Ede maandag voor Omroep Gelderland niet meer geloofwaardig. In december trad raadslid en lijsttrekker C. Haverhoek af toen bleek dat de historicus nooit gepromoveerd was en dus geen recht had op een doctorstitel.
Zijn beoogd opvolger P. Bon zou zijn afgestudeerd als jurist en dus mr. voor zijn naam mogen zetten, maar vorige week is gebleken dat ook die titel niet klopt, aangezien Bon geen academische studie heeft afgerond.
Liberaal Ede is in 2000 opgericht als afsplitsing van de plaatselijke VVD-fractie. De nieuwe partij kwam met twee zetels in de raad, maar werd door tegenslagen achtervolgd. Eerst overleed de oprichter en eerste fractievoorzitter van de partij en vervolgens zijn opvolger. De derde fractieleider was de valse doctor. De beoogd lijsttrekker die zich ten onrechte mr. noemde, is een zoon van de overleden oprichter van Liberaal Ede.
- FlyingEagle
Vertel! Dat zou me de komende 6 maanden 600uur zwoegen schelen.wim schreef:Tsss. In deze tijd zeggen titels toch helemaal niks meer. Je krijgt ze bijna kado.Unionist schreef:Moet dat nog nadat je met je naam voor aap staat in de krant? Billenkoek, dat moeten ze hebben!FlyingEagle schreef:kunnen ze daar nog voor vervolgd worden?
- Miscanthus