SGP-jeugd wil vrouw in bestuur

ego flos

Bericht door ego flos »

't Is wel grappig met die subsidiezaak: je mag niet discrimineren en doe je het toch dan moet je het zelf betalen.

Maar dat miljoen dat hoesten we wel op. Welja.
Billy

Bericht door Billy »

Nog SGP-ers die hier morgenavond ook heengaan?

Ik hoop van harte dat het "vredig en in alle rust" vergaderen word.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
refo

Bericht door refo »

De leiding van de SGP-jongerenorganisatie wil vrouwen toelaten tot haar bestuur. Het SGP-hoofdbestuur ziet geen bezwaren.

Het werk van de jongerenorganisatie valt volgens het bestuur van de SGP-jeugd niet onder het regeerambt. „Daarom zijn er geen principiële argumenten tegen participatie van vrouwen in het landelijk bestuur en in de secties”, aldus SGP-jongerenvoorzitter Van Bemmel. De taken van het bestuur bestaan uit het organiseren van bezinning en het betrekken van jongeren bij de politiek.
Dit valt me opeens op. Het gaat dus om een 'regeerambt' waar de SGP tegen is. Is een raadslid een 'regeerder'? En een tweede kamerlid? Volgens mij toch niet. Een minister of een wethouder en een gedeputeerde ook. Vreemd is dat eigenlijk.
joost85

Bericht door joost85 »

Via betrouwbare bron heb ik vernomen dat de studievereniging "Ds. G. H. Kersten" uit Ede een motie gaat indienen, op de eerst volgende ledenvergadering van de SGP-jongeren, om geen vrouw toe te laten. De studievereniging Vriezenveen is het met deze motie eens en roept op om alles bij het oude te laten, en dat de SGP-jongeren niet zo in de openbaarheid treden, dat we de lijn van het hoofdbestuur moeten volgen in deze.
Leonius

Bericht door Leonius »

refo schreef:
De leiding van de SGP-jongerenorganisatie wil vrouwen toelaten tot haar bestuur. Het SGP-hoofdbestuur ziet geen bezwaren.

Het werk van de jongerenorganisatie valt volgens het bestuur van de SGP-jeugd niet onder het regeerambt. „Daarom zijn er geen principiële argumenten tegen participatie van vrouwen in het landelijk bestuur en in de secties”, aldus SGP-jongerenvoorzitter Van Bemmel. De taken van het bestuur bestaan uit het organiseren van bezinning en het betrekken van jongeren bij de politiek.
Dit valt me opeens op. Het gaat dus om een 'regeerambt' waar de SGP tegen is. Is een raadslid een 'regeerder'? En een tweede kamerlid? Volgens mij toch niet. Een minister of een wethouder en een gedeputeerde ook. Vreemd is dat eigenlijk.
Een raadslid, een gedeputeerde of een Kamerlid zijn inderdaad regeerders. Alle drie kunnen amendementen/compleet wetsvoorstel indienen, stemmen voor of tegen wetten en dienen moties in. Dus duidelijk sprake van 'regeren'.... Overigens gaat dat tegen het principe van de SGP in: de SGP vindt dat de Kamer moet controleren en de regering regeren. Maar zo consequent zijn ze toch niet, want stemmen doen ze altijd, moties, amendementen en wetsvoorstellen indienen ook.
Unionist

Bericht door Unionist »

joost85 schreef:Via betrouwbare bron heb ik vernomen dat de studievereniging "Ds. G. H. Kersten" uit Ede een motie gaat indienen, op de eerst volgende ledenvergadering van de SGP-jongeren, om geen vrouw toe te laten. De studievereniging Vriezenveen is het met deze motie eens en roept op om alles bij het oude te laten, en dat de SGP-jongeren niet zo in de openbaarheid treden, dat we de lijn van het hoofdbestuur moeten volgen in deze.
quote uit een ander topic, eerder vandaag:
Overigens stemde ik in 1998 in de gemeente Ede al RPF/GPV, vanwege het hoge Neveldijk-gehalte van de lokale SGP.
Nog steeds dus...
Billy

Bericht door Billy »

joost85 schreef:Via betrouwbare bron heb ik vernomen dat de studievereniging "Ds. G. H. Kersten" uit Ede een motie gaat indienen, op de eerst volgende ledenvergadering van de SGP-jongeren, om geen vrouw toe te laten. De studievereniging Vriezenveen is het met deze motie eens en roept op om alles bij het oude te laten, en dat de SGP-jongeren niet zo in de openbaarheid treden, dat we de lijn van het hoofdbestuur moeten volgen in deze.

klopt, motie is echter niet expliciet "om geen vrouw toe te laten", men heeft bezwaren tegen de statutenwijziging en tegen het "luis in de pelshandelen"van de sgp-jongeren

i.i.g. zal de hele discussie vanavond wel in een zeer actueel daglicht komen te staan.
de opkomst zal wel enorm worden en de discussie heftig.............
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Waar blijft nou de uitkomst van die groep theologen over het vrouwenstandpunt? Die moeten nu toch wel overuren draaien, dunkt me....
(misschien is dat al genoemd, maar heb ik he over het hoofd gezien).
Miscanthus

Billy schreef:Nog SGP-ers die hier morgenavond ook heengaan?

Waar heen?
Billy

Bericht door Billy »

Miscanthus schreef:

Waar heen?

Naar de jaarvergadering van de SGP-jongeren, waar gestemd moet worden voor of tegen de deelname van dames in het landelijk SGPJongeren-bestuur.

snappez vous ?

ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik voerde het maar van de agenda af. Je kunt hier nooit meer 'rustig' over praten en een beslissing over nemen.
Miscanthus

Billy schreef:
Miscanthus schreef:

Waar heen?

Naar de jaarvergadering van de SGP-jongeren, waar gestemd moet worden voor of tegen de deelname van dames in het landelijk SGPJongeren-bestuur.

snappez vous ?
eh, en dan? Het HB regeert toch?
Worden de uitkomsten van die studie daarin ook meegenomen?
Ik neem aan dat het toch teruggevoerd wordt op een exegese-vraagstuk.
Billy

Bericht door Billy »

stemming is door Hoofdbestuur van SGPJongeren aangehouden.

verenigingen krijgen meer tijd voor inbreng in de discussie

Miscanthus

Interessante en geanimeerde discussie over dit onderwerp:

KLIK HIER
Plaats reactie