Kan onze school er komen???

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Hoe zit het met de pingels? Moeten we nog ff collecteren op OSW, of niet?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door england
Ja, zit inderdaad wel iets heel moois in!
Alleen weet ik niet hoe Engelsen hierop gaan reageren.. Ze zijn super-antisemitisch hier... En veel mensen weten eigenlijk niets van het Oude Testament af.

Maar ik zelf vind et inderdaad wel heel erg mooi!
Iets anders dan met licht of een kandelaar?
Of iets met een bron of fontein?
Mozaiek? (iedereen mag er zijn en samen ben je een geheel)
Spurgeon? Die kennen ze toch wel in Engeland...
england

Bericht door england »

Hoe zit het met de pingels? Moeten we nog ff collecteren op OSW, of niet?
Graag!!! Geld is altijd heel erg welkom!!
Er zijn verschillende dingen 'nodig': een bieb, scheikunde zooi, uniformen (!) en dan vooral de buro's... Als we eenmaal begonnen zijn gaat het wel lukken, maar voor die tijd moet je al wel wat klaar hebben staan!
En dan zijn er nog dingen als potloden, gummetjes, etc.
Maar het zijn vooral 'les' dingen, zoals materialen voor scheikunde en natuurkunde.

Enne.. als iemand zich geroepen voelt om voor een heel erg klein salarisje 'zendeling' in Engeland te worden..? Vooral iemand met Pabo achtergronden zou fantastisch zijn, maar niet noodzakelijk....

Stuur maar een u2u als je meer details wilt weten, van ons adres of bankrekeningnummer.

Hartelijk bedankt Pim, voor het noemen!

En Marjen, ja, ik zat zelf ook aan iets met licht of deur te denken. Lightbearer of zo.. of Door of Life..
Best moeilijk om een goeie naam te bedenken!
england

Bericht door england »

Allemensen. heb effe aan het lessenplan voor de middagen gewerkt.. dat kan nog een hele klus worden! Maar het is wel erg leuk om te doen!

dan denk ik al snel terug aan mijn eigen tijd op school... Ik zie et al weer helemaal voor me... Ik zat op school in Teuge, en dan later op de Fruytier, en als je dan denkt aan de lessen, en de dingen die je gemaakt hebt... Leuk om dat dan nu weer over te mogen dragen in Engeland.....
england

Bericht door england »

Voor degenenen die geinteresserd zijn, het rekening-nummer is:
3940.16.297 (van de Rabo, op naam van D.M. Treur, Apeldoorn)

Je kunt er bij vermelden als je een speciaal doel hebt of zo...?

Maar voel je vooral niet verplicht om te geven! Alleen als de Heere het echt op je hart gelegd hebt om te geven, want het belangrijkste is gebed! Het heeft geen zin om geld te geven als je in je gebed niet aan ons denkt!

[Aangepast op 18/3/05 door england]
england

Bericht door england »

Voor degenen die geinteresseerd zijn, ik heb een weblog over school en kerk:

Eastcombe/school/kerk

Enneeeeee, natuurlijk reageer je ok wel eventjes daar he!

Echt leuk om te doen die weblogs, dankzij Maninne ben ik er in gekomen...
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door england
Maar als iemand van jullie nog een idee heeft...?
"The Lighthouse" ?
england

Bericht door england »

The Lighthouse" ?
Ja, zat ik zelf ook aan te denken! Het enige is mischien dat er geen zee te bekennen is tenzij je een paar uur gaat rijden...
Maar ik vind lighthouse zelf ook wel erg mooi!
Andre

Bericht door Andre »

The rising Morningstar.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik weet niet hoe dat in Engeland is, maar hier heb je nog wel eens sportwedstrijden tussen basisscholen onderling. Het is dan helemaal niet fijn als De goede herder tegen Prinses Beatrix moet korfballen....
Zulke dingen kun je krijgen als je je school een naam als De morgenster geeft. Kan profaan gebruikt worden.
Lighthouse vind ik nog steeds de mooiste.
limosa

Bericht door limosa »

Over die naam, als je duidelijk wil maken waar je staat kun je overwegen de naam van een persoon te nemen. Of vind je dat niks? 't Is maar een denkrichting . . .
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Over die naam, als je duidelijk wil maken waar je staat kun je overwegen de naam van een persoon te nemen. Of vind je dat niks? 't Is maar een denkrichting . . .
Dan moet je wel een persoon nemen die enige bekendheid geniet in Engeland, anders moet je aldoor uitleggen wie ds. Abraham Hellenbroek is...

Wij hebben een paar jaar geleden overwogen de basisschool een andere naam te geven. Die heet nu Verhoeff-Rollmanschool. (http://www.vrschool.nl) Je wil niet weten wat er van gemaakt wordt op de post die je ontvangt. En altijd moet je die naam spellen als je iets aanvraagt.

Een naam is bijvoorkeur eenvoudig, kort en krachtig, aansluitend bij de missie van de school, en herkenbaar voor de grote massa.
england

Bericht door england »

Idd. En ik zelf sta er niet helemaal achter om iets naar een mens te vernoemen...

Ja, ik vind Lighthouse ook mooi, maar zoals ik al zei, de zee is in geen mijlen te bekennen...

Maar ik vind het wel erg fijn dat jullie mee denken! En vooral het gebed waarderen we heel erg!
Ik hoop zemeteen naar een Onderwijs conferentie te gaan. Daar komen alle scholen die dit systeem gebruiken, dus ik hoop daar honderden vragen te kunnen stellen....
Matthijs

Bericht door Matthijs »

ds. John Owen School

Een zeer bekend theoloog.
memento

Bericht door memento »

Of anders Spurgeon of Fuller School? Beide ook bekende (en geliefde?!) predikanten in Engeland..
Plaats reactie