Cacao-slaafjes
oei oei oei wat een prachtige reactie.....Oorspronkelijk gepost door lebaothVind je het zelf ook niet erg onchristelijk om je eigen genot te stellen boven het 'lijden' van deze slaven? Ik ben ook vrouwOorspronkelijk gepost door vlinder
Maar daar staat toch niet expleciet kinderen? Ik lees wel mensen.
Is natuurlijk ook erg, maar kinderen klinkt nog zieliger....:%
Maar ja wat nu als je cacaoverslaafd bent??
En helemaal als ik mijn vrouwelijke problematiek heb, dan oei oei oei:i:i:ien tijdens die problematiek kun je je ook prima behelpen met ecochocolade. Minstens even lekker. Komop zeg, wat zeuren wij westerlingen over de prijs, terwijl die kinderen die onze goedkope chocola maken gewoon op school horen te zitten?! Dat is dat beetje geld best waard! Of je eet een paar blokjes per maand minder, dan heb je dat geld er zo weer uit.
Inderdaad. Maar door die alternatieven te kopen kunnen Max Havelaar e.d. ook wat minder mooie zaken overnemen en daar iets oprichten met een waardig loon.Waarmee ik niet wil zeggen dat kinderarbeid goed is, maar de problematiek is nogal complex.
Ik vind het een beetje te makkelijk om te zeggen dat die kinderen anders niets hebben en dat we het daarom wel kunnen kopen. Zo kun je alles goed gaan praten.
[Aangepast op 23/3/05 door lebaoth]
als je honger hebt........ neem dan een ch:P
Ik begrijp dat je misschien een verkeerde reactie vind. Natuurlijk noemde ik dat voorbeeld om te jennen.
Maar dat het meteen een reactie zou uitlokken over onchristelijk had ik niet verwacht.
Ik begrijp je frustratie wel hoor;);)
Maar dat ik nu ga beloven minder chocolade te eten durf ik niet te zeggen. Dat is helemaal niet 100% onwil, maar ook al zou heel osw geen chocolade meer eten uit die landen, ben ik bang dat het nog weinig uithaald.
Waar we het beter over eens kunnen zijn is dat deze kinderen gebed nodig hebben......
Een fladder van vlinder
:o
Dan vat JIJ het raar op.
Ik bedoel het niet raar.
Maar ik ga er niet verder op reageren. (klein stukje dan)
Ga heen en wordt warm vind ik: Zoek het lekker uit.
Dat stel ik nu zeker niet.
Ik bedoel alleen: Wij kunnen niet ALLEEN helpen met minder chocolade eten.
En wat ik me afvraag: is alle goedkope (niet eco chocolade) uit die landen? Kan het gewoon ook van minder kwaliteit zijn??
Sorry als ik het mis heb,
Enne..... zoveel chocola eet ik niet eens hoor,
alleen eet ik 's morgens een muesli reep 's morgens met chocolade erop, en aangezien er zeer weinig muesli repen zijn zonder krenten en rozijnen erin..... En dan zou eko toevallig chocolade muesli repen zonder krenten en rozijnen hebben???
Ben benieuwd!!!
Groetjes Vlinder
Ik bedoel het niet raar.
Maar ik ga er niet verder op reageren. (klein stukje dan)
Ga heen en wordt warm vind ik: Zoek het lekker uit.
Dat stel ik nu zeker niet.
Ik bedoel alleen: Wij kunnen niet ALLEEN helpen met minder chocolade eten.
En wat ik me afvraag: is alle goedkope (niet eco chocolade) uit die landen? Kan het gewoon ook van minder kwaliteit zijn??
Sorry als ik het mis heb,
Enne..... zoveel chocola eet ik niet eens hoor,

alleen eet ik 's morgens een muesli reep 's morgens met chocolade erop, en aangezien er zeer weinig muesli repen zijn zonder krenten en rozijnen erin..... En dan zou eko toevallig chocolade muesli repen zonder krenten en rozijnen hebben???
Ben benieuwd!!!
Groetjes Vlinder
Zoiets vind ik geen christelijke houding, dat bedoelde ik eigenlijk. We vinden het wel zielig voor die mensen daar ver weg, zolang we er zelf maar geen luxe voor op hoeven te offeren. We willen best protesteren, zolang weer zelf maar niet minder goed van worden. Als het je echt aan je hart gaat dan eet je toch gewoon 's morgens géén chocolademueslireep? Is dat ook niet wat de Bijbel voorstaat: niet je eigen genot en luxe, maar Gods eer en het welzijn van de ander bovenaan zetten?!Oorspronkelijk gepost door vlinder
(Sorry als dit veroordelend overkomt, bedoel ik niet zo.)
En waarom niet?
Heb echt moeite met eten 's morgens.
De zorg in op een lege maag, breekt je op.
Om toch voldoende bouwstoffen en energiestoffen binnen te krijgen, eet ik een mueslireep daar zit veel in. Ik zie niet in waarom ik geen mueslireep mag eten. En omdat ik het niet echt favourite vind, eet ik hem met chocolade, en dat blijf ik doen. Sorry, als jij bij elk chocolaatje die je koopt rekening houdt met je naaste oke!! Wil ik zeker aan mee doen. Maar jij koopt alleen maar eko-eieren zeker?? En max havelaar koffie en.....
Ik koop liever wat ik lekker vind, en geef aan de zending :%
Maar ik zou niet meer reageren,
straks vind iedereen mij een hartvochtig mens...:bu:bu
[Aangepast op 24/3/05 door vlinder]
Om toch voldoende bouwstoffen en energiestoffen binnen te krijgen, eet ik een mueslireep daar zit veel in. Ik zie niet in waarom ik geen mueslireep mag eten. En omdat ik het niet echt favourite vind, eet ik hem met chocolade, en dat blijf ik doen. Sorry, als jij bij elk chocolaatje die je koopt rekening houdt met je naaste oke!! Wil ik zeker aan mee doen. Maar jij koopt alleen maar eko-eieren zeker?? En max havelaar koffie en.....
ach, zolang je hart nog vochtig is, is er niet zoveel loos.Oorspronkelijk gepost door vlinder
En waarom niet?
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
:u Amen.Zoiets vind ik geen christelijke houding, dat bedoelde ik eigenlijk. We vinden het wel zielig voor die mensen daar ver weg, zolang we er zelf maar geen luxe voor op hoeven te offeren. We willen best protesteren, zolang weer zelf maar niet minder goed van worden. Als het je echt aan je hart gaat dan eet je toch gewoon 's morgens géén chocolademueslireep? Is dat ook niet wat de Bijbel voorstaat: niet je eigen genot en luxe, maar Gods eer en het welzijn van de ander bovenaan zetten?!
Dit is nu typisch iets waar reformatorische christenen verkiezing/verantwoordelijkheid niet in kunnen betrekken, maar nog is er niet zoveel concreets te zien. Zolang geloven geestelijk is, is het prima, wanneer het ook werkelijk wat gaat kosten, is het opeens niet meer zo aantrekkelijk of relevant.
Waarom zou je niet veroordelend over mogen komen Lebaoth? Ook hierin mag je de Heere Jezus navolgen, met het de vinger op de zere plek leggen.
[Aangepast op 24/3/05 door Adje]
Oorspronkelijk gepost door MarikenGewoon geen chocola eten zou ook een optie zijn misschien?Oorspronkelijk gepost door Andre
Dus bij ieder paaseitje die je eet ,moet je denken aan de cacao slaafjes, mits ze dus van chocloade zijn.:ha
Morgen om 12.00uur is de Grote Vasten afgelopen , en begint het Opstandings Pasen.
Dan is een heerlijke chocolade reep van Verkade niet te versmaden , zoook allerlei gevulde paaseitjes.
Jullie hadden je de moeite kunnen besparen. Noord Korea heeft een vrijwel gesloten economie. Het enig wat het land uitgebreid exporteert zijn wapens.Oorspronkelijk gepost door anemoonin noord-korea wordt in de gevangenissen zo gruwelijk, gruwelijk, gruwelijk geleden door mensen (en ook door christenen) omdat die mensen daar 22 uur per dag keihard moeten werken aan... diverse artikelen die wij in het westen kunnen kopen: papieren rozen, schoenen, andere kledingstukken, van alles en nog wat
toen wij hiervan kennis namen besloten we om voortaan altijd eerst te kijken of er ook: 'made in (noord)korea' op de artikelen staat, want dan zouden wij het niet aanschaffen