Ontslag

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Lammert, sterkte er mee. In deze tijd is het niet altijd zo makkelijk werk te vinden. Sterkte!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
lammert
Contacteer:

Bericht door lammert »

Oorspronkelijk gepost door lammert
Vrijdag j.l. heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik werk definitief failliet is.

Vandaag een gesprek gehad met de curator.
Het bedrijf heeft een doorstart gemaakt.
Echter van de 42 werknemers mochten er 12 (waaronder ik) niet mee in het nieuwe bedrijf.
Voor hen wacht de WW.
De 12 werknemers die niet mee mochten zijn of ouderen of mensen die lichamelijk iets mankeren,
een "vlekje" hebben.
Triest dat dit gewoon kan om na zoveel jaren trouwe dienst aan de kant gezet te worden.

En volgens de overheid heb je nog genoeg kansen op de arbeidsmarkt.
Nou, mooi niet dus!

Vanmorgen heb ik persoonlijk afscheid genomen van mijn inmiddels oud collega's.
Toch wel ingrijpend om na 10 jaar daar gewerkt te hebben de deur voor de laatste keer daar achter je dicht te trekken.

Wel wrang dat de baas niets van zich heeft laten horen (of zien), zelfs niet bij een collega die er 25 jaar gewerkt heeft....
Van iemand uit de directie heb ik wel vernomen dat er inderdaad op leeftijd en gezondheid een keuze is gemaakt voor het nieuwe personeel.
:t:t

BEDANKT voor alle reacties die ik van julliemocht ontvangen!
:u:u
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

De berijmde psalm geeft weer 'als ik omringd door tegenspoed, bezwijken moeten, geeft Gij mij leven'.

Lammert veel sterkte in alles, ook voor je gezin. Misschien zullen er moeilijke tijden aanbreken. Tijden vol onzekerheid. Toch zoek in dit alles de Heere. Wijs Hem op Zijn belofte 'gij toch gaat de musjes te boven'.

Groeten,

Niek
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
refo

Bericht door refo »

Neemt u ieman d met een arbeidshandicap in dienst, dan kunt u de eerste 5 jaar ziekengeled aanvragen als die ziek mocht worden.

Het aannemen van een arbeidsgehandicapte werknemer geeft u recht op premiekortingen.

Gaat het om een jonggehadicapte, dan krijgt u daar bovenop nog eens extra premikorting.

Is een arbeidsgehadicapte werknemer ouder dan 50 jaar, dan hoeft u geen basispremie WAO te betalen.

Gaat de arbeidshandicap van een werknemer ten koste van diens productiviteit, dan hebt u recht op loondispendatie.

Speciale voorzieningen op het werk krijgt u in sommige gevallen vergoed.

BRON: UWV Nieuws.

Waarom wil je alleen 'gezonde' werknemers? Als die iets krijgen hang je als werkgever. Als je iemand hebt die al 'een vlekje' heeft, zit je als werkgever veel beter. Kortom, Lammert, gebruik dat als verkoopargument bij sollicitaties.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
lammert
Contacteer:

Bericht door lammert »

Gisteren een oud-collega gesproken.
Die vertelde dat het bedrijf waar ik werkte en
dat vorig jaar failliet ging het druk heeft.
Als gevolg hiervan neemt men weer personeel aan.

Maar nu blijkt dat men alleen Polen aanneemt!!!

Het oude personeel is te duur.
Dus zit ik nog steeds thuis in de WW.

:?:mad2::sne:i:?:mad2::i:sne:?:?
Andre

Bericht door Andre »

idd een treurige zaak, dat men polen aan gaan nemen voor NEDERLANDS geschoold personeel..

je denkt wel eens van die gastarbeiders van opzouten !!!!

Maar zie nederlandse bedrijfen stimuleren het.

Kennen ze geen chauvinisme meer?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Andre
idd een treurige zaak, dat men polen aan gaan nemen voor NEDERLANDS geschoold personeel..

je denkt wel eens van die gastarbeiders van opzouten !!!!

Maar zie nederlandse bedrijfen stimuleren het.

Kennen ze geen chauvinisme meer?
Tja, die Polen zijn spotgoedkoop. Werken voor een fractie van wat een Nederlander verdiend. Wil je kunnen concurreren in bepaalde marktsegmenten, dan ben je haast wel genoodzaakt om zoiets te doen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Kan dit zomaar? Is hier juridisch niets tegen te doen? Het lijkt mij dat als zij polen aannemen dat zij aan moeten tonen dat er geen Nederlanders beschikbaar zijn voor die job.
RvP

Bericht door RvP »

Zeer veel sterkte !!

groet,

RvP
Adorote

Bericht door Adorote »

En blijf vooral stemmen op de partijen die er nu zijn, zij zorgen heel goed voor de mensen .:t:t:sne
lammert
Contacteer:

Bericht door lammert »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Kan dit zomaar? Is hier juridisch niets tegen te doen? Het lijkt mij dat als zij polen aannemen dat zij aan moeten tonen dat er geen Nederlanders beschikbaar zijn voor die job.
Degene die het failliete bedrijf overgenomen heeft is ook eigenaar van een aantal
andere bedrijven, o.a. een uitzendbureau.

In het oude bedrijf was ik werkvoorbereider, ik werkte 5 uur per dag en een
collega als werkvoorbereider hele dagen.

Nu is mij taak o.a. overgenomen door iemand uit de werkplaats, en die lege plek
in de werkplaats is opgevuld met een Pool van een uitzendbureau.

Verder heeft men voor de werkplaats via dit uitzendbureau
ook een aantal Polen (7) aangenomen.

En het blijkt dat dit allemaal volgens de regels van de wet gaat!

:sne:i:mad2:
Daphne

Bericht door Daphne »

Echt werkelijk met alle respect hoor, maar Polen zijn toch óók mensen?! Ze wonen in Nederland en willen werken... so??!
Ja tuurlijk is t mega zuur dat jij je baan kwijt bent, maar zou t niet net zo zuur zijn als je t volgende bedenkt: Je zit op een verjaardagsfeestje, vraagt aan je buurman wat hij in t dagelijks leven doet, blijkt jouw, JOUW baan te hebben, jouw bureau, jouw dingetjes te doen, met jouw collega's te lunchen etc etc etc etc.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Echt werkelijk met alle respect hoor, maar Polen zijn toch óók mensen?! Ze wonen in Nederland en willen werken... so??!
Ja tuurlijk is t mega zuur dat jij je baan kwijt bent, maar zou t niet net zo zuur zijn als je t volgende bedenkt: Je zit op een verjaardagsfeestje, vraagt aan je buurman wat hij in t dagelijks leven doet, blijkt jouw, JOUW baan te hebben, jouw bureau, jouw dingetjes te doen, met jouw collega's te lunchen etc etc etc etc.
Die Polen wonen niet in Nederland, maar worden naar Nederland gehaald om werk te doen waar ondernemingen ons te duur voor vinden, Daphne.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie