Oorspronkelijk gepost door memento
Nee beste Unionist, zó simpel is het niet. Wat je vergeet is dat veel allochtonen in NL buiten de boot vallen, niet omdat ze allochtoon zijn, maar omdat ze zich anders gedragen en/of de Nederlandse taal niet goed spreken. Hiermee geven ze aanleiding tot discriminatie.
Of: wij kunnen het niet helpen dat ze gedischrimineerd worden, want dat gaan vanzelf. Zij gedragen zich anders en spreken onze taal niet (goed).
Kijk, dat je moeilijk een baan vindt, als je de taal niet beheerst, dat begrijp ik. Dus een verplichte taalstudie kan ik billijken. Maar "ze gedragen zich anders"? Dan wie? En hoe anders? Ik ken een bevolkingsgroep die zich qua haardracht kleding onderscheidt van "de wereld", die niet juicht als het Nederlands elftal wint, die geen televisie kijkt en geen oorden van vermaak bezoekt. Die eigen scholen politieke partijen en verenigingen heeft. Moeten die zich niet aanpassen qua gelaat, gewaad, gepraat enz.?
Een ander probleem is criminaliteit. Die is onder allochtonen stukken hoger dan onder autochtonen. Ik denk dat dat voornamelijk te wijten is aan het niet willen intergreren. Dat geeft een kettingreactie: NL hebben wantrouwen jegens allochtonen omdat ze anders zijn. Als reactie daarop gaan allochtonen probleemgedrag vertonen. Waarop NL's weer reageren met nog meer wantrouwen. Etc etc.
Kortom, net zoals Jelle zegt, de rotte appels moeten er van tussen. Anders vrees ik dat discriminatie alleen maar toeneemt, en het aantal probleemgevallen onder allochtonen ook. Het is onmogelijk om vertrouwen te eisen van nederlanders die wantrouwen hebben jegens allochtonen vanwege hun negatieve ervaringen met hen. De enige optie is eisen dat men intergreerd, doe je dat niet (blijf je probleemgedrag vertonen), dan maar weg! Ik weet zeker dat een groot deel van de allochtonen (de gemotiveerden) alleen maar blij zouden zijn met zulke handelswijze.
PS> Dit gaat echt niet op voor elke allochtoon. Je moet per mens oordelen, niet per groep. Maar dat wil niet zeggen dat we onze ogen moeten sluiten voor het feit dat probleemgevallen onder allochtonen meer voorkomen, en dat dit juist te wijten is aan hun (afwijkend) groepsgedrag.
Maar wat is nu jullie antwoord voor die rotte apels: Op een vliegtuig zetten terug naar Marokko?
Kan dat?
-Marokko zal alleen degenen terugnemen die een Marokkaans paspoort hebben.
-Wie houdt ze tegen als ze per kerende post weer in Amsterdam arriveren?
-Wat doen we met de Nederlandse staatsburgers onder hen?
-Is het humaan (ik praat nog niet eens over christelijk) om mensen een ontheemde toekomst te bieden? Ze willen hier niet aanpassen, maar passen daar, in een situatie vergelijkbaar met de Middeleeuwen, al helemaal niet meer.
-Ik ben het eens met de stelling dadt criminaliteit bestraft moet worden, maar verliezen mensen met een crimineel verleden direct alle burgerrechten? Hoe zit dat met Nederlandse criminelen?
Daar zou ik wel eens antwoord op willen hebben.
[Aangepast op 22/1/05 door Unionist]