Mag je de Schrift zo ombuigen?Oorspronkelijk gepost door dréDe predikant gebruikte daarin de uitdrukking: Dat zijn gebod (bekeert u) ons gebed mag zijn!
Heeft de preek mij nog wat gedaan?
- Miscanthus
- Miscanthus
Er klinkt iets in door van: "en nou moet God het nog willen". Een zeer onzuivere voorstelling van zaken!Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik denk wat mijn dochter pas van dominee Budding zei: hij zou het je zó willen geven!
Temeer in deze lijdenstijd waar het toch wel duidelijker wordt hoezeer God zondaren heeft liefgehad en wat het Hem gekost heeft.
[Aangepast op 21/3/05 door Miscanthus]
Nee hoor, dat lees je helemaal verkeerd. Als je ds B hoort, merk je zijn bewogenheid met al die mensen onder zijn gehoor, en dan heb je het gevoel dat hij het geloof zó in je handen zou willen stoppen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusEr klinkt iets in door van: "en nou moet God het nog willen". Een zeer onzuivere voorstelling van zaken!Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik denk wat mijn dochter pas van dominee Budding zei: hij zou het je zó willen geven!
Temeer in deze lijdenstijd waar het toch wel duidelijker wordt hoezeer God zondaren heeft liefgehad en wat het Hem gekost heeft.
Dat kan natuurlijk niet, maar die bewogenheid maakt wel indruk.
Absoluut niet. Dan lees je geheel verkeerd!!Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Er klinkt iets in door van: "en nou moet God het nog willen". Een zeer onzuivere voorstelling van zaken!
De predikant sprak vanuit zijn bewogenheid met de gemeente dat hij het aan alle zou willen geven. Niets misleiding of de schuld bij God willen leggen! Jammer dat je het zo leest.
dré
--------
Credo in unum Deo
--------
Credo in unum Deo
- Miscanthus
Hier groeien wat misverstanden.....
Als er van een dominee gezegd wordt: Hij zou het je zó willen geven, dan denk ik dat hij dat echt meent.
Waar ik echter problemen mee heb;
Het gaat om de verkondiging van Gods Woord.
Over Zijn liefde.
Van Hem staat geschreven: "...niet willende dat enigen verloren gaan...."
Dan doet die gunning van die dominee er helemaal niet toe.
Sommigen willen zich daarmee nog edelmoediger voordoen dan God zelf.
Predikanten zijn gezanten van Christus en moeten daarom Zijn liefde en nodiging prediken.
"...alsof God door ons bade..."
Als ik dus hoor dat een dominee ons het zo gunt, frons ik dus mijn wenkbrauwen
en vraag ik mij af of het Woord van God nu klinkt of het woord van de dominee.
Als er van een dominee gezegd wordt: Hij zou het je zó willen geven, dan denk ik dat hij dat echt meent.
Over Zijn liefde.
Predikanten zijn gezanten van Christus en moeten daarom Zijn liefde en nodiging prediken.
Het Woord van God mag klinken door Zijn knechten!Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Over Zijn liefde.
dré
--------
Credo in unum Deo
--------
Credo in unum Deo
- Miscanthus
Dan moeten we niet zeggen dat de dominee het ons zo gunt, maar dat God het ons zo welgemeend aanbiedt.Oorspronkelijk gepost door dréHet Woord van God mag klinken door Zijn knechten!Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Over Zijn liefde.
Het is een feit dat sommige dominees afstandelijker staan ten opzichte van de gemeente, in ieder geval lijkt het zo, zoals ze preken. Dominee B. en sommige anderen kunnen tranen in de ogen hebben en diep bewogen zijn omdat ze de gedachte niet kunnen verdragen dat mensen verloren zouden gaan.
Dat is geen gekunstelde edelmoedigheid maar een diep beleven.
Je zoekt wel een hoop slechts achter een positieve opmerking over een ds.
Dat is geen gekunstelde edelmoedigheid maar een diep beleven.
Je zoekt wel een hoop slechts achter een positieve opmerking over een ds.
Bij ons was het een belijdenisdienst gistermorgen. 't Was super fijn!! De preek ging over mijn belijdenistekst van 3 jaar geleden. Was heel bijzonder, juist omdat de teks veel voor me betekend heeft en veel nog betekend.
Strijd de goede strijd van het geloof, grijp naar het eeuwige leven waartoe je ook geroepen bent en de goede belijdenis beleden hebt voor vele getuigen 1Tim6:12
Het herinnerde me heel erg aan mijn 'eigen' dienst! God was aanwezig!!!
Strijd de goede strijd van het geloof, grijp naar het eeuwige leven waartoe je ook geroepen bent en de goede belijdenis beleden hebt voor vele getuigen 1Tim6:12
Het herinnerde me heel erg aan mijn 'eigen' dienst! God was aanwezig!!!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Bij ons was er gisteren Heilig Avondmaal, alleen omdat ds. Groeneboom ziek was heeft men op het laatste monet ds. J. van Rossem nog kunnen krijgen. Aalsmeer, waar hij moest preken zouden dan die ochtend preeklezen.
Fijn dat een gemeente zo wil meewerken om de Avondmaalsdienst doorgang te kunnen laten hebben.
Het was trouwens een zeer bewogen dienst waar we thuis nog een tijd over doorgesproken hebben.
Fijn dat een gemeente zo wil meewerken om de Avondmaalsdienst doorgang te kunnen laten hebben.
Het was trouwens een zeer bewogen dienst waar we thuis nog een tijd over doorgesproken hebben.