hè hè
Wat ben je weer kort door de bocht! Of een kerststukje het geloof in Christus en de kern van het kerstfeest weg haalt?
en da´s nou net wat ik bedoel met me versiering :u:u:u:u:u:u
Je laatste zin, Kridje, staat op zeer gespannen voet met je uitspraak "ik ben ervoor" (kerstversieringen) in dezelfde posting.Oorspronkelijk gepost door kridjeWat ben je weer kort door de bocht! Of een kerststukje het geloof in Christus en de kern van het kerstfeest weg haalt?Oorspronkelijk gepost door Majorca
nou, ik schrik er van dat zoveel OSWers kerststukjes in hun huis halen. Wat is dit nu weer? Is alle besef over hetgeen waar kerst over gaat echt weg in onze gezindte?
Hier wordt ik heel verdrietig van.
Ik ben er helemaal voor maar dan niet alleen met kerst maar heel de winterperiode. De versiering straalt warmte uit. Persoonlijk zie ik liever een tuin met versiering dan een tuin zonder versiering.
Oef wat zijn er op de wereld dan weinig mensen en christenen die bij de kern van het Evangelie stil staan!
[Aangepast op 8/12/04 door kridje]
Lees het eerste woordje van de laatste zin goed! Het is dus synisch bedoelt. Door jouw reactie lijkt het net of het alleen met christenen zonder kerstversiering goed zit maar dat is flauwekul. Op deze wijze moet je de laatste zin opvatten.Oorspronkelijk gepost door MajorcaJe laatste zin, Kridje, staat op zeer gespannen voet met je uitspraak "ik ben ervoor" (kerstversieringen) in dezelfde posting.Oorspronkelijk gepost door kridjeWat ben je weer kort door de bocht! Of een kerststukje het geloof in Christus en de kern van het kerstfeest weg haalt?Oorspronkelijk gepost door Majorca
nou, ik schrik er van dat zoveel OSWers kerststukjes in hun huis halen. Wat is dit nu weer? Is alle besef over hetgeen waar kerst over gaat echt weg in onze gezindte?
Hier wordt ik heel verdrietig van.
Ik ben er helemaal voor maar dan niet alleen met kerst maar heel de winterperiode. De versiering straalt warmte uit. Persoonlijk zie ik liever een tuin met versiering dan een tuin zonder versiering.
Oef wat zijn er op de wereld dan weinig mensen en christenen die bij de kern van het Evangelie stil staan!
[Aangepast op 8/12/04 door kridje]
Of je moet van mening zijn dat kerstversieringen de kern van het Evangelie weergegeven (tja, ik ben al zoveel onreformatorische gedachten tegengekomen alhier dat ik zelfs die laatste mogelijkheid open houd...)
En dan de kerstpakketten. Iedereen met werk vind het leuk om ze te krijgen. Natuurlijk, we zijn heel principieel, kadootjes met kerst doen we niet hoor (dat doen we lekker in de adventstijd, met Sinterklaas), maar een kerstpakket, sja, da's wat heel anders.
nou ik eet doorgaans niet uitgebreid en ook met de kerst niet hoor ! maar als ik uitgebreid ga eten dan doe ik dat ook en of het nou zomer herfst winter lente pasen pinksteren kerst oudjaar of nieuwjaar is ???? die link heb ik nog nooit gelegdWat volgens mij veel meer de Kerstdagen in beslag neemt (ook bij refo's) zijn die uitgebreide maaltijden
@ Refo de laatste 3 zijn géén familie van elkaar...vlinder schreef:Dit bedoelde ik dus in de vorige postings:refo schreef:Waar is lambertus iegenlijk gebleven?
Lambertus
Lizzy
Marina
Moni
en zo zijn er nog een heleboel,
Waarom gaat iedereen weg?