Kerstversieringen

Lambertus

Bericht door Lambertus »

kridje

Wat ben je weer kort door de bocht! Of een kerststukje het geloof in Christus en de kern van het kerstfeest weg haalt?
hè hè

en da´s nou net wat ik bedoel met me versiering :u:u:u:u:u:u
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Oorspronkelijk gepost door Majorca
nou, ik schrik er van dat zoveel OSWers kerststukjes in hun huis halen. Wat is dit nu weer? Is alle besef over hetgeen waar kerst over gaat echt weg in onze gezindte?

Hier wordt ik heel verdrietig van.
Wat ben je weer kort door de bocht! Of een kerststukje het geloof in Christus en de kern van het kerstfeest weg haalt?

Ik ben er helemaal voor maar dan niet alleen met kerst maar heel de winterperiode. De versiering straalt warmte uit. Persoonlijk zie ik liever een tuin met versiering dan een tuin zonder versiering.

Oef wat zijn er op de wereld dan weinig mensen en christenen die bij de kern van het Evangelie stil staan!

[Aangepast op 8/12/04 door kridje]
Je laatste zin, Kridje, staat op zeer gespannen voet met je uitspraak "ik ben ervoor" (kerstversieringen) in dezelfde posting.
Of je moet van mening zijn dat kerstversieringen de kern van het Evangelie weergegeven (tja, ik ben al zoveel onreformatorische gedachten tegengekomen alhier dat ik zelfs die laatste mogelijkheid open houd...)
jacob

Bericht door jacob »

ik mag ook hopen dat iedereen vast met kerst........

anders word ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel verdrietig....:i:i:i:i:i:i:i:i:i
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door kridje
nou, ik schrik er van dat zoveel OSWers kerststukjes in hun huis halen. Wat is dit nu weer? Is alle besef over hetgeen waar kerst over gaat echt weg in onze gezindte?

Hier wordt ik heel verdrietig van.

Ik ben er helemaal voor maar dan niet alleen met kerst maar heel de winterperiode. De versiering straalt warmte uit. Persoonlijk zie ik liever een tuin met versiering dan een tuin zonder versiering.

Oef wat zijn er op de wereld dan weinig mensen en christenen die bij de kern van het Evangelie stil staan!

Je laatste zin, Kridje, staat op zeer gespannen voet met je uitspraak "ik ben ervoor" (kerstversieringen) in dezelfde posting.
Of je moet van mening zijn dat kerstversieringen de kern van het Evangelie weergegeven (tja, ik ben al zoveel onreformatorische gedachten tegengekomen alhier dat ik zelfs die laatste mogelijkheid open houd...)
Lees het eerste woordje van de laatste zin goed! Het is dus synisch bedoelt. Door jouw reactie lijkt het net of het alleen met christenen zonder kerstversiering goed zit maar dat is flauwekul. Op deze wijze moet je de laatste zin opvatten.

Jammer dat je mijn reactie over 'voor kerstversiering' niet goed citeert! Ik ben voor versiering maar dan heel de winter door. Dat zie je in mijn kerkelijke gemeente ook best wel veel.

Lambertus

Bericht door Lambertus »

pffff

en dat om een beetj kestversiering !

kgloof dat hier de kerst gedachte pas echt tot een diepte punt daalt !

Laat ieder ze eigen kerst vieren met in acht nemen de BIJBESLE feiten is dat niet het belangrijkste !
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

En dan de kerstpakketten. Iedereen met werk vind het leuk om ze te krijgen. Natuurlijk, we zijn heel principieel, kadootjes met kerst doen we niet hoor (dat doen we lekker in de adventstijd, met Sinterklaas), maar een kerstpakket, sja, da's wat heel anders.

Idd iedereen vind het leuk om zo'n kerstpakket te krijgen....

Maar heb je er wel eens aan gedacht er zelf een paar te maken en weg te geven ??????????:eur
Zomaar, aan mensen die wel een extraatje kunnen gebruiken .....
nicname

Bericht door nicname »

Waarom koppelen we dat aan Kerst? Ik relateer het liever aan herfst en winter en leg wat dat betreft helemaal geen link met Kerstfeest. Gewoon gezellig! Evenals schemerlampjes en een bos bloemen op tafel. In de winter zie je gewoon veel dennetakken omdat er weinig bloeiends is. Die link met Kerstfeest hoeft er helemaal niet te zijn m.i.

Wat volgens mij veel meer de Kerstdagen in beslag neemt (ook bij refo's) zijn die uitgebreide maaltijden. Waar veel gezelligheid rond hangt en veel gesproken wordt, behalve over Het Kind.

Dan moet ik je bekennen dat er in de huiskamer terwijl er maybe een mooi stukje met dennetakjes en een kaars op tafel staat, veel goede en gezegende gesprekken plaats kunnen hebben.

GR. Nic
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Deze discussie hebben we al eerder gevoerd. Het val me op dat veel personen bij hetzelfde standpunt zijn gebleven. Ik zelf heb ook nog steeds dezelfde gedachte.

Lambertus

Bericht door Lambertus »

nicname
Wat volgens mij veel meer de Kerstdagen in beslag neemt (ook bij refo's) zijn die uitgebreide maaltijden
nou ik eet doorgaans niet uitgebreid en ook met de kerst niet hoor ! maar als ik uitgebreid ga eten dan doe ik dat ook en of het nou zomer herfst winter lente pasen pinksteren kerst oudjaar of nieuwjaar is ???? die link heb ik nog nooit gelegd

ennuh zie een nootje van mijn bij wat eten we vandaag

Japanner ! maar niet met kerst ...als ik het goed heb gaat mams lekker mosselen maken ......kweet niet zeker maar ik zie het wel ...ben uitgenodigd en kan dus zo aanschuiven (waarschijnlijk verkeerde uitspraak)

ps

De kerstgedachte is ondanks de mosselen (eventueel ) echt wel bekend bij ons en wordt echt wel beleefd :)
refo

Bericht door refo »

Waar is lambertus iegenlijk gebleven?
vlinder

Bericht door vlinder »

refo schreef:Waar is lambertus iegenlijk gebleven?
Dit bedoelde ik dus in de vorige postings:

Lambertus
Lizzy
Marina
Moni

en zo zijn er nog een heleboel,
Waarom gaat iedereen weg?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

die laatstse drie zijn familie van elkaar.
Daphne

Bericht door Daphne »

vlinder schreef:
refo schreef:Waar is lambertus iegenlijk gebleven?
Dit bedoelde ik dus in de vorige postings:

Lambertus
Lizzy
Marina
Moni

en zo zijn er nog een heleboel,
Waarom gaat iedereen weg?
@ Refo de laatste 3 zijn géén familie van elkaar...

waarom gaat iedereen weg? Waarschijnlijk omdat ze minder gemotiveerd zijn om hier te komen/posten. Onder deze cathagorie val ik deels ook.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Beetje mosterd na de maaltijd, maar deze http://www.dominee.co.za/4images/detail ... mage_id=13
vond ik toch wel aardig om nog even door te geven.

[Heeft ook wel enig raakvlak met het humor-topic]
Plaats reactie