Theo van Gogh overleden

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ach ja, of in ons landje is:
1. De persvrijheid te groot
2. De vrijheid van bepaalde (extreme) godsdienstige groeperingen te groot

Het word hoog tijd dat Nederland is minder tolerant wordt. Laten we de oorlog verklaren aan beide groeperingen.
Weet je wel dat wij ook lid zijn van een extreme godsdienstige groepering en dat het aantal kamerleden die reformatorische scholen graag gesloten zien al lang niet meer op 1 hand te tellen is?

[Aangepast op 2/11/04 door Kaw]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Verschrikkelijk mensen!

Met zijn blasfemische en shockerende uitspraken richting islam en christendom was ik het altijd roerend oneens.

Maar dat je een iemand dan "zomaar" van het leven beroofd........daar zijn geen woorden voor.........

Als de dader een islamiet is kan dit verstrekkende maatschappelijke gevolgen hebben...............
Robert

Bericht door Robert »

Het is allang mijn visie op de toekomst dat fundamentalisme in de ban wordt gedaan, en 'wij' dus het slachtoffer worden van moslim terreur. In de toekomst mag niemand meer geloven de waarheid te kennen.

Nog een paar grote moslim-aanslagen, en je bent al een stuk in die richting. Maar goed, dat staat hier los van.

Maar dat 'refo's' nu al zullen gaan merken dat moslims worden aangepakt is duidelijk.
Persvrijheid is een recht en een plicht. De pers neemt haar recht maar let niet op haar plicht, dat is zowieso al langer aan de gang.
En dat Theo van Gogh veel te ver is gegaan in een aantal zaken lijkt mij duidelijk. Ideologisch was ik het vaak met hem eens.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Harry

Bericht door Harry »

In de ideologie van Van Gogh was elke godsdienst een soort gestoorde idioterie, christendom of islam. Hoe kan je het daar mee eens zijn?
Robert

Bericht door Robert »

Sorry, zijn politieke ideologie. Er staat trouwens: 'vaak'.
Maar ik moet het idd nuanceren, ik kan beter zeggen: "Vaak zei hij dingen die ik ook vind op een zeer duidelijke manier."
refo

Bericht door refo »

Vinden wij dan niet ook dat vloekers en overspelers gedood moeten worden?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Nonsens, je moet de persvrijheid niet aanpakken. Waarom zouden we?
Waarom? Om dit soort haatpraktijken te voorkomen. Nu lijkt het alsof persvrijheid meer telt dan godsdienstvrijheid, en daar moeten we vanaf, en wel heel snel. Als ik als christen zeg dat een homo gestoord is krijg ik een rechtzaak, als een columnist een christen vergelijkt met een gestoorde kan dat zomaar...

En dat de reformatorische wereld onder druk komt te staan bij het aanpakken van fundamentalisme, tja, laat dat ons dwingen tot openheid. We hebben niets te verbergen. Laat het ons dwingen eens na te gaan of onze scholen en kerken niet aanzetten tot haat, bij het waarschuwen tegen bv. homofilie.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
NEE! Vloekers en overspelers moeten zich bekeren en geloven. Net als ieder mens.

[Aangepast op 2/11/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
takkie

Bericht door takkie »

Heeft de Heere Jezus de overspelige vrouw gedood?
Nee, Hij zei: "Ga heen en zondig niet meer"
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Nee! Dat oordeel is niet aan ons. Gelukkig niet, zou ik zeggen.............
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door OSW Moderator
Einde van dit zijspoor.

oftewel, on-topic
refo

Bericht door refo »

Nou zeg. Het gaat hier over een extremistische moord. In het OT komt dezelfde gedachtengang voor. Soms denken we dat de Heere Jezus dat heeft afgeschaft. Maar Hij is het juist die de wet weer de plaats gaf die deze verdiende.

Maar Ik zeg u.....

De overspelige vrouw werd door Christus niet veroordeeld, omdat Hij geen rechter was. Hij kon niet veroordelen als ambteloos burger. De scheidbrieftraditie werd door Hem echter als tegen Gods wet zijnde veroordeeld. En daar hoorde toch steniging bij?

Ik bedoel maar te zeggen: wij zijn langzamerhand wel een beetje verslapt. Moeten we niet wat extremer worden? En dat een overspeler en een vloeker zich niet kunnen bekeren, dat hoor je mij niet zeggen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Robert

Bericht door Robert »

Volgens mij is al het nieuws wel bekend.
Ik wacht ook vol spanning op meer nieuws, maar ik weet eigenlijk niet op wat. hoogstens bevestigingen van wat we al weten.

- Theo van Gogh doelbewust vermoord
- Door een islamitische man
- Die een pamflet met islamitische teksten (uit de koran?) op zijn borst gestoken heeft
- de dader is opgepakt

Uiteraard is niet alles 100% zeker, maar veel meer nieuws is er niet.
Justitie gaat echt niet bekend maken wat er op het 'pamflet' stond, en het motief van de dader krijgen we ook vandaag niet meer te horen, dat lijkt mij ook wel duidelijk.

Het enige nieuws nu is wat de reactie van 'het volk' gaat zijn.
Robert

Bericht door Robert »

Pim, wij zijn Israel niet.
De wet van Mozes was de grondwet van Israel. Niet van Nederland.

Jezus heeft ons 1 taak gegeven, gaat heen en verkondig het evangelie. Niet: gaat heen en voer over al de wet van Mozes in en zorg dat de overtreders worden gestraft.
Juist niet, Jezus is juist gekomen om te sterven voor die overtreders.

Maar goed, dat is een zijspoor. (ok, het is Hét Hoofdspoor, maar in deze thread is het een zijspoor ;))
Plaats reactie