Eis van 5 jaar voor Murat

Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Welke straf zou Murat gehad hebben in zijn land ven herkomst?
geen idee maar is dat van belang?
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door limosa
Het is wel zo dat TBS er toe kan leiden dat er uiteindelijk van levenslang sprake is. Maar eigenlijk vind ik dat de rechter deze moord zonder meer met levenslang had moeten straffen, zonder TBS.
Nou tbs lijkt me juist wel op zijn plaats.
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Had het nog niet gehoord. Belachelijk. Dus over vijf jaar loopt mevrouw Wiersma Murat weer tegen het lijf. Belachelijk. Die jongen moeten ze voorgoed laten verdwijnen. Als jij iemand in koele bloede een kogel geeft, dan heb je al je rechten verspeeld. geen gezeur over moeilijke jeugd etc. Gewoon mee afhandelen.
Je moet je wel bedenken dat zijn vader een moordernaar is geweest.
Ik vind dat die familie ook schuldig is niet alleen Murat.

Ik weet niet hoe ik zou zijn geworden als ik in een familie opgroeide waar mijn ouders en broers tuig waren, en moorden pleegde. Ik denk niet veel soeps.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Had het nog niet gehoord. Belachelijk. Dus over vijf jaar loopt mevrouw Wiersma Murat weer tegen het lijf. Belachelijk. Die jongen moeten ze voorgoed laten verdwijnen. Als jij iemand in koele bloede een kogel geeft, dan heb je al je rechten verspeeld. geen gezeur over moeilijke jeugd etc. Gewoon mee afhandelen.

Ik weet niet hoe ik zou zijn geworden als ik in een familie opgroeide waar mijn ouders en broers tuig waren, en moorden pleegde. Ik denk niet veel soeps.

Dus als mijn vader steelt, moet ik dat ook doen. Als mijn vader iemand dood schiet, moet ik het ook maar doen.

Iedere crimineel heeft wel weer zo'n moeilijke jeugd gehad. Schijt erop. Dit is geen excuus.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dus als mijn vader steelt, moet ik dat ook doen. Als mijn vader iemand dood schiet, moet ik het ook maar doen.

Iedere crimineel heeft wel weer zo'n moeilijke jeugd gehad. Schijt erop. Dit is geen excuus.
Jongere

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Welke straf zou Murat gehad hebben in zijn land ven herkomst?
geen idee maar is dat van belang?
Ik denk dat hij door de familie van het slachtoffer zelf vermoord zou worden en zeker als hij al na vijf jaar weer op straat zou lopen.
Niet dat ik wraak door familie de goede weg vind maar daar kijken ze er doorgaans wel voor uit om iemand te vermoorden, terwijl het hier steeds vaker voorkomt. Het is dus wel degelijk van belang want van die landen en hun gewoonten kunnen we hier soms veel leren.
Jan de Wit

Ik zeg niet dat het een excuus is maar wel de toerekening is anders, mijn mening.
Hij is 17 jaar. Niet 30 jaar.
Gek he dat ik daar anders over denk.
Schijt erop!
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Dit gedrag kan gewoon op geen enkele manier goed gepraat worden; dan wel gerelativeerd worden. Hij moet gewoon het volle pond krijgen.

In land van ZIJN herkomst werkt dat ook prima... daar kennen ze échte straffen..
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Dit gedrag kan gewoon op geen enkele manier goed gepraat worden; dan wel gerelativeerd worden. Hij moet gewoon het volle pond krijgen.

In land van ZIJN herkomst werkt dat ook prima... daar kennen ze échte straffen..
En de vergeving dan?
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

En de vergeving dan?
Waarom wordt er altijd zo snel gepraat over vergeving? Weet je wel wat die gozer heeft aangericht?
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door marsm104

En de vergeving dan?
Noem mij eens een reden...hij was al geschorst en dergelijk... geen lieverdje
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
refo

Bericht door refo »

Jongens en meisjes, niet te hard oordelen. Feit is dat Murat verantwoordelijk is voor z'n daden. Maar verdiep je eens in de ziekte 'borderline'.

Dan is het niet zo zonneklaar dat een moordenaar een rotzak is. Dan is hij of zij wel degelijk ziek.

Dan is het niet zo zonneklaar dat een zelfmoordenaar per defintie verloren gaat. Dan is hij of zij gewoon ziek.

Ik heb geen idee hoe het met Murat zit. Daar heb ik het niet specifiek over. Ik vind dat sommigen hier te hard oordelen. Met de nadruk op 'oordelen' en 'te hard'.
Orckie

Bericht door Orckie »

Er moeten geen harde woorden van deze jongen gezegd worden, vind ik; hij is ook maar een product van het milieu waar hij uit afkomstig is.
Feit is natuurlijk wel dat hij levensgevaarlijk is, en daarom moet hij levenslang opgesloten worden.
We schieten in dit land niet zomaar een leraar die ons niet bevalt dood.
Jan de Wit

Murat werd opgegroeid in een gezin waar wapens en eerzucht doodnormaal waren. Het recht van de sterkste.
Hij heeft geen opvoeding gehad, eerder het omgekeerde.
Zijn vader was een moordernaar.

Zou Murat ook die moord hebben gepleegd als hij opgegroeid was in een doorzon gezin. Waar normen en waarden werden doorgegeven.
Of nog beter de tien geboden werden doorgegeven.
limosa

Bericht door limosa »

Murat werd opgegroeid in een gezin waar wapens en eerzucht doodnormaal waren. Het recht van de sterkste.
Hij heeft geen opvoeding gehad, eerder het omgekeerde.
Zijn vader was een moordernaar.

Zou Murat ook die moord hebben gepleegd als hij opgegroeid was in een doorzon gezin. Waar normen en waarden werden doorgegeven.
Of nog beter de tien geboden werden doorgegeven.
Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Als de vader altijd te hard rijd moeten ze de zoon maar overslaan bij het flitsen?
Plaats reactie