Nederlander wil harder optreden van politie en justitie

Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Strenger of harder straffen !!??

Veel pleidooi - - KNIP - - dit oppakken.

Ik dacht even dat ik in een verkiezingsprogramma terecht was gekomen. Maar inderdaad, de bestaande partijen moeten onderhand wel wakker worden. Anders krijg je straks weer PF-achtige figuren of erger nog VlaamsBlok-varianten. De gebeurtenissen laden een verantwoordelijkheid op de schouders van de huidige politiek. Maar 't is wel een klus hoor. Want de problemen zijn niet van de laatste 8 jaar. In de jaren '60 is een lijn ingezet waar we nu de vruchten van plukken. En vergeet ook niet dat het een ontwikkeling is die je in heel europa ziet.

denk ook niet dat de tijd van de jaren "50 nog terug gaan komen.

idd is na de jaren '60 dit hele proces in gang getreden.

wat betreft dat verkiezingsprogramma...

conservatieve denktank:

lees het pamflet van de Burkestichting eens in de rubriek Politiek of op http://www.burkestichting.nl
verschillende zaken vind je in dit pamflet ( GEEN verkiezingsprogramma) terug.

en denk dat bij regerings partijen als VVD en CDA het proces zich in de goede rchting ontwikkeld.
oppossitie partijen als SGP/LPF kunenn hier ook een goede rol in uitoefenen

een nieuwe partij die dit weer beoogt is geen plaats voor denk ik.
Ik geeft Peter R de Vries ook weinig kans. Oneday fly partijen worden dat.
nog een wonder dat de LPF bestaat.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Adje
verhuis toch allemaal lekker naar Amerika als het klimaat je hier niet bevalt, maar ga niet vanaf de zijlijn je makkelijke kritiek spuien en verder geen zak doen om de maatschappij te veranderen....

heeee ouwe linkse vriend...

ik miste je bijdrage al in al deze actuele discussies

ben benieuwd naar jou opinie/visie/uitleg op deze questies

kom op adje... laten we de degens gaan kruisen!

groet

Billy
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Billy
verhuis toch allemaal lekker naar Amerika als het klimaat je hier niet bevalt, maar ga niet vanaf de zijlijn je makkelijke kritiek spuien en verder geen zak doen om de maatschappij te veranderen....

heeee ouwe linkse vriend...

ik miste je bijdrage al in al deze actuele discussies

ben benieuwd naar jou opinie/visie/uitleg op deze questies

kom op adje... laten we de degens gaan kruisen!

groet

Billy

Hahaha, het duurde even, maar daar is ie dan eindelijk.
Ben benieuwd hoe jij dit probleem zou willen aanpakken.
Lekker in een lokaaltje discussieren met die gasten. :du:du
Adje

Bericht door Adje »

ik heb geen zin om weer m'n hele verhaal te houden, da's onderhand wel duidelijk denk ik.
ik erger me gewoon enorm aan al die burgermannetjes die overdag een baan hebben (niets mis mee!), thuiskomen en bij hun vrouw op de bank de krant lezen en zich dan boosmaken omdat er zoveel rottigheid om hen heen gebeurd, verder van de buurvrouw van een nicht van hun oud-tante het een en ander horen over onveiligheid, opgehitst worden door opgeblazen verhalen in de media, en al hun opgekropte, maar machteloze woede spuien tegen al even burgerlijke (schoon)broers op een verjaardag, of op een uitlaatklep zoals een christelijk forum.
in plaats van de fout bij zichzelf (jaja, zichzelf!) te zoeken, en naar mogelijkheden op zoek te gaan om in hun eigen omgeving het een en ander op te knappen (in plaats van op iets als CDA/VVD te stemmen, die het oplossen van moeilijkheden allemaal willen laten liggen bij de mensen die die moeilijkheden zelf hebben) blijven ze rondtobben in hun eigen frustraties.

ronduit zielig!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Adje,

Wat heb jij concreet al gedaan dan om dit probleem op te lossen.

Ben erg benieuwd!!!!!!!!!!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik hoor Adje ineens niet meer. Gek. :t:t:t:t:sne:sne:sne
Billy

Bericht door Billy »

ik heb geen zin om weer m'n hele verhaal te houden, da's onderhand wel duidelijk denk ik.
ik erger me gewoon enorm aan al die burgermannetjes die overdag een baan hebben (niets mis mee!), thuiskomen en bij hun vrouw op de bank de krant lezen en zich dan boosmaken omdat er zoveel rottigheid om hen heen gebeurd, verder van de buurvrouw van een nicht van hun oud-tante het een en ander horen over onveiligheid, opgehitst worden door opgeblazen verhalen in de media, en al hun opgekropte, maar machteloze woede spuien tegen al even burgerlijke (schoon)broers op een verjaardag, of op een uitlaatklep zoals een christelijk forum.
in plaats van de fout bij zichzelf (jaja, zichzelf!) te zoeken, en naar mogelijkheden op zoek te gaan om in hun eigen omgeving het een en ander op te knappen (in plaats van op iets als CDA/VVD te stemmen, die het oplossen van moeilijkheden allemaal willen laten liggen bij de mensen die die moeilijkheden zelf hebben) blijven ze rondtobben in hun eigen frustraties.

ronduit zielig!
over zielig gesproken,

bovenstaande reactie is absoluut beneden elke waardige discussie.

we kennen elkaar van dit forum al wat langer, en weten idd jou verhaal in veel dingen wel.

mar ga nu eens eerlijk het debat aan met een vader van 3 opgroeiende kinderen, die midden in de maatschappij staat, middels zijn baan veel contacten heeft met politie en justitie-mensen, die politiek actief is voor een bekende partij, en die zeer breedc is geinteresseerd in politieke en matschappelijke vraagstukken.
en die tevens op de door jou aangehaalde verjaardagen nogal eens het politionele en justitiele rechtssysteem van Nl . moet verdedigen.

kom op zeg..

je hebt toch wel meer in je mars dan bovenstaand berichtje waar je bewust of onbewust froummers ijn een vakje zet waar ze absoluut niet in thuis horen...............

en de in jou laatstgenoemde zin genoemde "frustraties" zijn FEITEN!!!

[Aangepast op 16/1/04 door Billy]
Adje

Bericht door Adje »

hehe, eindelijk wordt de meute aan de andere kant eens wat wakker... raakt het jullie allemaal dan alleen maar als je wat persoonlijker wordt???

toen ik het berichtje typte dacht ik zeker niet aan jou, Billy, jij bent geloof ik wel oprecht, ik had anderen voor ogen. Ik erger me echt aan zoveel mensen die van alles roepen tegen allochtonen (zonder er ooit eens eentje aan te spreken, zonder ooit eens in een AZC te zijn geweest, zonder zich ooit eens zich wezenlijk in een andere cultuur verdiept te hebben), maar zichzelf niets willen laten gezeggen als het om hun eigen gedrag gaat (hardrijden, roken, dieren mishandelen), die van alles roepen over christen-zijn en materialisme, maar hun eigen rijke westerse leefpatronen niet onder ogen willen zien, over een maand of wat weer vrolijk de Wegwijs afstropen, en in hun hart schamperen om mensen die in hun ogen wat minder netjes gekleed zijn, niet volgens de laatste refomode, mensen die hun mond vol hebben van naastenliefde, maar als het erop aankomt toch maar weer die goedkopere producten kiezen, verslaafde zwervers het liefst het land uitzetten ipv een menswaardigere oplossing opzoeken, juist ook op een anoniem forum als OSW zo rascistisch als de neten reageren (mijn studiegenoten verbazen zich echt!!! 'zijn dat echt christenen? zie je nu wel....' ) en ga zo nog maar een tijdje door....

Maargoed... ik zal wel een prototype links studentje zijn die later vast nog wel eens wijzer wordt... Vooral niet de fout bij jezelf zoeken...

[Aangepast op 16/1/04 door Adje]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Beste Adje,

Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag:

WAT HEB JIJ DAADWERKELIJK ZELF AL GEDAAN

Zonder al die dingen op te noemen als dat ik, want ik neem aan dat je het over mij hebt als je hebt over racistische mensen op OSW, nog nooit een allochtoon gesproken zou hebben.

Ik woon naast een Turkse familie. Beste mensen.
Asielzoekerscentrum??? Daar kom ik als mijn fiets gejat wordt (op aandringen van de politie overigens)

Jij weet perfect te beschrijven wat een ander moet doen, maar wat doe jij???????
limosa

Bericht door limosa »

ik zal wel een prototype links studentje zijn die later vast nog wel eens wijzer wordt...

hahaha Adje, in grote lijnen ben ik het met je eens hoor. En ik ben toch al een heel tijdje geen student meer . . .

En tja ik heb me laten vertellen: als je op jouw leeftijd niet links ben zit er iets niet goed, maar als je het over tien jaar nog bent ook niet . . . ;-)

Wel ben ik van mening dat het geen schande is om met rijkdom gezegend te zijn (wel om je rijkdom te verbrassen overigens). Maar lees het SGP programma nog eens en je ziet dat ik (als je naar het sociale aspect kijkt) behoorlijk links stem.

[Aangepast op 16/1/04 door limosa]
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wat doe ik er zelf aan om NL leefbaarder te maken... moeilijke vraag...

Ik kan wel schijnheilig gaan zeggen, asielzoekers helpen, (zou kunnen), maar hóe kan je écht wat betekenen voor de samenleving? lastig

Vrijwilligerswerk? En dan bedoel ik niet, om schijnheilig mee te doen met iets wat je zelf niet leuk vind. Nee, het moet "uit jezelf" komen (door de heilige geest geïnspireerd). Zo kan je laten zien dat wat betekent voor een ander. Dat is een goed begin...

Tja, en ik blijf het vinden.... als je je niet kunt gedragen... streng straffen...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Ik vind wel dat je eigenlijk altijd iets naast je studie/werk moet hebben ten dienste van de maatschappij. 'k Heb dat ook nog steeds vol kunnen houden, hoewel je weleens denkt dat het echt altijd dezelfden zijn die wat doen. Op 't moment is het schoolbestuur en een beetje politiek.
Plaats reactie