We klagen over geweld, maar accepteren zieke tv-programma’

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

In het kader van de wereldvrede schrijf ik een boekje met duivenrecepten :o:o:o
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

mmmmmmm, duif, lekker!

vredespijpje erbij . . .
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

???????????????????????

Recepten voor duiven, of recepten van duiven
limosa

Bericht door limosa »

Als men nu al iets te hard op treed volgens de mening van ouders dan ben je gelijk een deel van je avond kwijt aan een telefoongesprek!

Logisch, te hard is niet goed. Duidelijke regels en die consequent volgen lijkt mij een goede insteek.

Maar het probleem ligt misschien dieper. Ik herinner me nogal wat leerkrachten waar het een puinhoop was in de klas, totaal geen overwicht, op dat aspect van hun professionaliteit een ramp. Ik vraag me af of het aspect van het gezagsdrager zijn wel voldoende in de opleiding zit. Daarnaast hadden scholen (toen ik op middelbare school zat dus) zich ontwikkeld tot instituten waarin ouders over het algemeen niet het gevoel kunnen hebben klant te zijn. Aan het aspect relatiemanagement kan ook nog wel eens wat aandacht gegeven worden.
Moet ik erbij zeggen dat het al wel een jaar of 20 geleden is dat ik de mooie leeftijd 16 jaar had, hoe het nu is weet ik niet uit ervaring. Maar ook nu is het zo dat als de winkelier een probleem heeft het niet altijd de schuld van de klant is.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ben daarom ook voor leraren die ervoor geleerd hebben, ipv leraren die zo van de HAVO of VWO komen en zonder enige vorm van ervaring voor de klas gaan staan.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Dus laten we beginnen bij de ouders!

Lijkt me een goed plan, kridje. Maar tegelijkertijd zullen bijvoorbeeld politieagenten en leerkrachten ook wat moeten aan hun gezag. Dat ze dat zijn kwijtgeraakt is voor 90% hun eigen schuld. Politieagenten zien we met z'n allen als fotograaf in uniform, laat ze maar eens laten zien dat dat niet terecht is.

[Aangepast op 16/1/04 door limosa]

sorry tukker maar die laatste zin is echt een beetje onzin.

het probleem ligt niet bij de politiemensen individueel maar bij de leiding en de wettelijk bepaalde bevoegdheden.

overigens ben ik er wel een voorstander van dat de politieagent buiten hun put dragen. dat straalt meer gezag uit.

bepaalt de korpsleding dat dit moet, hebben ze ook allemal hun pet op.

maar geef nou niet de schuld an de politie dat ze hun gezag niet WILLEN laten gelden.
Door een hoop rechten aan de kant van de verdachte KUNNEN ze niet altijd hun gezag laten gelden of uitvoeren.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tukker???
limosa

Bericht door limosa »

Gelijk weer naar de baasjes wijzen Billy?

Kijk, voor mij als eenvoudige burger is de kassiere de hele AH, de conducteur is de NS en de agent is het politieapparaat. Dat die agent het misschien niet met z'n baas eens is, wat moet ik daar mee, als burger?

[edit]
Die tekst was van mij, niet van Tukkertje. Ik quote altijd cursief, gaat lekker snel en je hoeft niet te muizen. Maar met die nieuwe quotebox is het soms moeilijk te zien wie nu wat gepost heeft. In de "Meer activiteiten op OSW"-ging dat ook al verkeerd. Ga denk ik ook maar nieuwerwets quoten.
[/edit]

[Aangepast op 17/1/04 door limosa]
Pied

Bericht door Pied »

Zodanig stemmen dat de agent zijn gezag mag laten gelden zonder meteen verdachte te worden.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ben ik ook voor. Het is toch van de zotte dat een politieagent vervolgt wordt als hij uit noodweer gehandeld heeft.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ben daarom ook voor leraren die ervoor geleerd hebben, ipv leraren die zo van de HAVO of VWO komen en zonder enige vorm van ervaring voor de klas gaan staan.
Er is altijd een moment dat je zonder ervaring moet beginnen! Verder wordt er best wel veel gedaan aan begeleiding van nieuwe docenten.
Maar het is allemaal zo makkelijk bedacht. Ga zelf maar eens een week les geven dan zal je merken dat het moeilijker is dan je verwacht!

Er wordt ook veel gepraat over gezag; maar gezag richting andere moet toch thuis worden bijgebracht. Mijn algemene indruk is dat men helemaal niet zo omkijk naar de kinderen. Zolang er geen klachten komen vind men het goed. Gelukkig zijn er ook positieve voorbeelden waarbij ouders met kinderen thuis het schoolwerk gaan bekijken wat het kind niet heeft begrepen. Maar dit kom niet vaak voor!

Met hard aanpakken bedoel ik; als er straf nodig is ook echt geven!

Ik ben erachter gekomen dat het onderwijs heel erg leuk is maar ook loodzwaar. Na 6 lesuren ben je echt helemaal leeg en heb je nergens meer zin in!
Billy

Bericht door Billy »

Tukker???
excusez moi tukker

Limosa moest het zijn....

overigens word een korpsleiding weer aangestuurd door de politiek ( wet-en regelgeving) en de politiek word were gekozen door de Kiezer....

en dat zijn wij....
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
nursje

Bericht door nursje »

Hebben jullie trouwens datgene in de krant elezen wat een buschauffeur deed met een bus met lastige tieners?
Die weigerde de tieners verder te vervoeren deed de deuren van de bus op slot en is terug gereden naar t station of de remise. En daar liet hij de kinderen pas gaan.
Ik helemaal trots op het initiatief van die buschauffeur : Dat is pas lik op stuk geven. Maar goed ergste komt nog staat er onder de woedende reactie van een moeder van 1 van die etterbakkies(sorry heb er even geen ander woord voor): Mijn kind is gegijzeld en ik ga die buschauffeur aanklagen.
Ondankbaar mens ik plaats van dat ze blij is dat er tenminste nog 1 iemand het lef heeft om haar kind wat fatsoen bij te brengen! Nee hoor mevrouw klaagt de chauffeur aan. Zo leren die kinderen het dus nooit he.
Dus als ouders ( en andere ouderen want al heb ik geen kidneren op "mijn jeugdvereniging ) moeten we het goede voorbeeld geven.
Ennuh Tukker het is niet zo vreemd hoor om het eens met mij eens te zijn.Ik zeg geen hele rare dingen ( al denk jij soms van wel). En ik geloof dat ik niet wil weten wat voor natuurfilms jij bedoeld mannetje ;)
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Er is altijd een moment dat je zonder ervaring moet beginnen! Verder wordt er best wel veel gedaan aan begeleiding van nieuwe docenten.
Maar het is allemaal zo makkelijk bedacht. Ga zelf maar eens een week les geven dan zal je merken dat het moeilijker is dan je verwacht!

Er wordt ook veel gepraat over gezag; maar gezag richting andere moet toch thuis worden bijgebracht. Mijn algemene indruk is dat men helemaal niet zo omkijk naar de kinderen. Zolang er geen klachten komen vind men het goed. Gelukkig zijn er ook positieve voorbeelden waarbij ouders met kinderen thuis het schoolwerk gaan bekijken wat het kind niet heeft begrepen. Maar dit kom niet vaak voor!

Met hard aanpakken bedoel ik; als er straf nodig is ook echt geven!

Ik ben erachter gekomen dat het onderwijs heel erg leuk is maar ook loodzwaar. Na 6 lesuren ben je echt helemaal leeg en heb je nergens meer zin in!
Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dan een baan in het onderwijs een easy job is.

Denk, weet haast wel zeker, dat ik daar niet geschikt voor zou zijn.

Maar er zijn legio voorbeelden van mensen die of zo van de HAVO of uit het bedrijfsleven zo hvoor de klas gaan staan. Dit zonder enige pedagogische opleiding.
Zou het niet beter zijn deze leraren eerst te scholen ipv direct voor de klas te gaan staan?????
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ten eerste komt dit door de grote nood die er is. De scholen kunnen er gewoon niet omheen om zulke personen aan te nemen.

Ik weet ook dat reformatorische scholen het nieuwe personeel zo goed mogelijk voorbereiden. Als je voor een nieuw seizoen wordt aangenomen dan wordt van je verwacht dat je in de zomer een cursus volgt. Deze cursus duurt een week en gaat vooral over de pedagogische kant.
Op dit punt wordt dus best wel veel aandacht besteed. Maar je leert het pas echt in de praktijk; dit geld ook in het bedrijfsleven.
Plaats reactie