Engelen.

Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
nee, adorote, ik heb nu even geen zin om het hele forum over me heen te krijgen...

Neen Anemoon gaat ook niet om jou.

Dus je hebt gelijk hou je stil in deze,getuigenis is voor hen die dat getuigenis waard zijn.

De conclussie is dat men niet weet wat men met Engelen aan moet,in vak termen heet dat versmalling.
wim314

Bericht door wim314 »

triest.... ik heb geen getuigenis hierbij...anders had ik hem nu gegeven
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Waarom geen persoonlijk Engelen getuigenis ,kan voor de ander heel troostvol zijn.
Nee.
Als je een persoonlijke ervaring heb met een engel dan blijft dat in dit geval heel persoonlijk. Daar kan een ander juist niets mee omdat jouw ervaring voor jouw bedoeld was.
Dat zegt nog niet dat het jouw persoonlijke beschermengel was. En al zou dat zo zijn dan is het een extra-ordinaire aangelegenheid en zeker geen gewoonte omdat het woord niet over een persoonlijke engel spreekt.
wim314

Bericht door wim314 »

triest bedoelde ik, anemoon, dat het jammer en verstandig lijkt geen getuigenis over engelen te doen.

De instelling dat we getuigenissen en wonderen van God voor onszelf moeten houden lijkt me een reden voor God om dan ook maar geen wonderen te doen.....j

uist hierdoor kan Gods Naam groot gemaakt worden!
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door wim314
triest bedoelde ik, anemoon, dat het jammer en verstandig lijkt geen getuigenis over engelen te doen.

De instelling dat we getuigenissen en wonderen van God voor onszelf moeten houden lijkt me een reden voor God om dan ook maar geen wonderen te doen.....j

Zou er hier wel levend geloof zijn.
gerrit de 2e
Contacteer:

Oorspronkelijk gepost door wim314

Zou er hier wel levend geloof zijn.
Nou moe....
Eerst ga je zeggen dat jouw getuigenis te dierbaar is om op OSW te zetten en vervolgens lees ik bovenstaande posting omdat men niet met getuigenissen komt.....
gerrit de 2e
Contacteer:

,dat wij een persoonlijke Engelbewaarder hebben,heb daar zelf ervaring mee,maar dat is niet voor de openbaarheid in en op een forum.
refo

Bericht door refo »

Hebben jullie van Frank Peretti gelezen:
- This present darkness
- Piercing the darkness

Miischien niet zo reformatorisch, maar voor mij de mooiste boeken die ik in tijden gelezen had. Vind het bijzonder verhelderend dat hoe mensen op aarde hun strijd hebben en er in de hemelse gewesten een strijd voor hen geleverd wordt. Motto van het eerste boek is: want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed (dat denken we vaak wel) maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Hebben jullie van Frank Peretti gelezen:
- This present darkness
- Piercing the darkness

Miischien niet zo reformatorisch, maar voor mij de mooiste boeken die ik in tijden gelezen had. Vind het bijzonder verhelderend dat hoe mensen op aarde hun strijd hebben en er in de hemelse gewesten een strijd voor hen geleverd wordt. Motto van het eerste boek is: want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed (dat denken we vaak wel) maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
Heb een stuk of wat boeken van hem gelezen, waaronder "this present darkness" (de duisternis aanwezig). Het zet je soms aan het denken, hoewel sommige beschrijvingen volgens mij meer zeggen over de fantasie van de schrijver dan over de werkelijkheid. Het zijn in ieder geval spannende boeken.
Adorote

Bericht door Adorote »

De strijd in de hemelse gewesten tegen de boosheden zijn de gevallen engelen.

Het is een groot raadsel maar wel waar en realiteit,dat nu juist een van de allergrootste engelen de Engel van het Licht Lucifer ,gevallen is en nu de satan is de diabolos.maar wel voor eeuwig overwonnen .
Plaats reactie