Nachthutje in den komkommerhof

Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door OrckieJesaja 32:2 En die man zal zijn als een verberging tegen den wind, en een schuilplaats tegen den vloed, als waterbeken in een dorre plaats, als de schaduw van een zwaren rotssteen in een dorstig land.

Mochten we ons allen haasten en spoeden om des levens wil om in Hem gevonden worden!
Mooie tekst die je daar aanhaalt Orc!

kun je alleen wat concreter zijn i.p.v. je laatste zin? het klinkt zo onbestemd, vaag. de Bijbel zegt het duidelijker dan jij: Gelooft in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.

[Aangepast op 29/5/04 door Rhodé]
De Bijbel zegt het niet duidelijker dan die laatste zin; want die zin is geheel opgebouwd uit Bijbelse uitdrukkingen.
Op meerdere plaasten kunnen we de opwekking vinden om er haast mee te maken en de wens om in Hem gevonden te worden vind je letterlijk in
Filip. 3:9

Orcie ga in de hoek staan en schaam je. Er zijn en worden door uit de Bijbel opgebouwde teksten complete ketterijen verkondigd. Ik heb altijd geleerd 'bezie een tekst in z'n context en niet 'bouw uit verschillende teksten je eigen interpretatie'
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door england
Ik zal niet zeggen dat die zekerheid er altijd is, maar dat komt dan omdat wij niet willen geloven dat alles in de Bijbel waar is!
Precies! De reden is idd dat ons geloof niet perfect is! En daarom zul je bij veel van Gods kinderen vinden dat ze niet zo klakkeloos elk moment kunnen zeggen dat Jezus voor hen gestorven is en hun zonden vergeven zijn.
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door EgbertOrcie ga in de hoek staan en schaam je. Er zijn en worden door uit de Bijbel opgebouwde teksten complete ketterijen verkondigd. Ik heb altijd geleerd 'bezie een tekst in z'n context en niet 'bouw uit verschillende teksten je eigen interpretatie'
Wat een vijandschap toch weer tegen de aloude waarheid.

Mensen, ik kan me geen betere en geen Bijbelser wens indenken dan dat we in Christus geborgen mochten zijn.
Volgens mij ging daar ook de topic van onze gewaardeerde Mod. over.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Het ware geloof is wel degelijk perfect. Hoe kom je erbij dat dat niet zo is? Het kan wel zwak zijn, maar is dan toch perfect.

Misschien heeft ds B. gelijk als hij stelt dat het ware geloof altijd bestreden wordt. Maar het is niet zo dat alles wat bestreden wordt het ware geloof is.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Het kan niet waar zijn zonder strijd tegen de wereld, tegen jezelf en tegen satan; tenzij je door de dood uit dit leven verlost mag worden, zodat je alle strijd te boven bent.
Waar het geloof is, daar is die strijd op het allerfelst te voeren. En in die strijd ligt Gods volk menigmaal onder, helaas! Vandaar ook dat zij gaan verlangen om van die strijd voor eeuwig verlost te mogen zijn.
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door refo
Het ware geloof is wel degelijk perfect. Hoe kom je erbij dat dat niet zo is? Het kan wel zwak zijn, maar is dan toch perfect.

Misschien heeft ds B. gelijk als hij stelt dat het ware geloof altijd bestreden wordt. Maar het is niet zo dat alles wat bestreden wordt het ware geloof is.
mee eens.
maar we zijn zo vaak kleingelovig. Zo noemt Jezus zijn discipelen soms ook.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Hij wordt niet alleen boos om ongeloof, het doet Hem ook verdriet.
En Hij geeft niet alleen bevel tot geloof, maar direct daaraan gekoppeld ook tot bekering.
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door lily
speak for yourself orkie,
Jesus said to the canaanitish woman,
"Great is your faith"
He always commended faith,
but unbelief angered him.
misschien is je nederlands niet zo goed lily;
kleingeloof is wat anders dan ongeloof.
En ik zeg niet dat kleingeloof beter is dan een groot geloof - zeker niet.
Maar laten we ook niet geestelijk hoogmoedig zijn en denken dat wij altijd op de toppen van het geloof leven.
Dan zou de christelijke wereld er ook wel heel anders uit zien!
Mocht zo'n opwekking nog geschonken worden!
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door lily
en christen moet willen te grooien,
niet en baby blijven.
zekers, zekers

stilstand is ook hier achteruitgang.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Een boom groeit nooit alleen omhoog, dan ligt-ie zo om. De wortels groeien de diepte in, alleen dan kan hij staande blijven. Want hoge bomen vangen veel wind.
Zo is het met een christen die groeit in het geloof ook. Dat gaat vaak door allerlei moeite en verdriet heen. Ook zelfs door tijden dat men meent geen geloof meer te hebben. Het gaat de diepte in. Om juist dan te kunnen groeien.
Plaats reactie