Als er nu verkiezingen zijn, wie stemt u dan, en waarom?

Mariken

Bericht door Mariken »

want? waarom is iemand -ik dus- bij voorbaat ongeloofwaardig op basis van de partij waarop hij stemt? beetje snel oordeel hoor.
Bedoel, ik vind de sgp als partij zeer ongeloofwaardig, maar dat doet niets af aan de mensen die sgp stemmen, danwel voor de sgp werken of anderszins.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Mariken
Ik stem sp.
Jammer maar hiermee maak je je voor mij i.i.g. ongeloofwaardig in welke discussie dan ook, dit afgezien van de [heel] zwakke symphatie ik soms heb voor bepaalde standpunten van Marijnissen cs.

Dus Mariken is nu ineens ongeloof waardig omdat zij SP gaat stemmen.Wat zou je denken van de ongeloofwaardigheid van mensen die SGP CDA of CU gaan stemmen , en daarbij het Christelijk geloof belachelijk maken.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Zwak dat die twee verwilderde Wilders-stemmers weigeren hun stem te beargumenteren ... :pu

Hoe haal je het in je hoofd om op zo'n haatzaaier te stemmen? Zelfs al zou je het nodig vinden moslims als je vijand te beschouwen, dan nóg zou je ze --in Christus' voetsporen-- moeten liefhebben!

jaja jij hebt je echt verdiept in de standpunten van Wilders zie ik:sleep::sleep::sleep::sleep::sleep:

door de linkse media word hij als een haatzaaier neergezet ( demonisering!!!) maar Wilders doet niet meer en niet minder dan waarschuwen voor de Islamisering van NL, de radicale islam en bijbehorende jihad-propaganderende moslims! en na deze waarschuwingen komt hij met rigoreuze oplossingen .

begrijp ik je goed als jij vind dat dit soort mensen vooral niet hard moeten worden aangepakt maar dat ze ( in het licht van Christus voetsporen) zachtskens en liefdevol vrij moeten worden gelaten in dit land waar alles kan en mag. Waar is de zwaarddragende overheid?!

Overigens ben ik net als jij wel benieuwd naar de argumentering van de 11 % OSW-ers die Wilders zouden stemmen.

Kom uit je hol en zeg waarom Wilders en niet de SGP of CU of CDA?
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Zwak dat die twee verwilderde Wilders-stemmers weigeren hun stem te beargumenteren ... :pu

Hoe haal je het in je hoofd om op zo'n haatzaaier te stemmen? Zelfs al zou je het nodig vinden moslims als je vijand te beschouwen, dan nóg zou je ze --in Christus' voetsporen-- moeten liefhebben!

jaja jij hebt je echt verdiept in de standpunten van Wilders zie ik:sleep::sleep::sleep::sleep::sleep:

door de linkse media word hij als een haatzaaier neergezet ( demonisering!!!) maar Wilders doet niet meer en niet minder dan waarschuwen voor de Islamisering van NL, de radicale islam en bijbehorende jihad-propaganderende moslims! en na deze waarschuwingen komt hij met rigoreuze oplossingen .

begrijp ik je goed als jij vind dat dit soort mensen vooral niet hard moeten worden aangepakt maar dat ze ( in het licht van Christus voetsporen) zachtskens en liefdevol vrij moeten worden gelaten in dit land waar alles kan en mag. Waar is de zwaarddragende overheid?!

Overigens ben ik net als jij wel benieuwd naar de argumentering van de 11 % OSW-ers die Wilders zouden stemmen.

Kom uit je hol en zeg waarom Wilders en niet de SGP of CU of CDA?

Billy:u:u:u:u
memento

Bericht door memento »

Ik kan me in geen enkele christelijke partij in NL herkennen. De CU is m.i. veels te links. De SGP valt voor mij af omdat ze tegen media-optreden zijn, tegen vrouwenkiesrecht en tegen compromisen sluiten om een samenwerking met andere partijen te realiseren. En over het CDA, laten we het daar maar niet over hebben...

Kortom, keuze uit een partij die wel wil regeren, maar die mi te links is, of een partij die zo kortzichtig is dat ze nooit in de regering zullen komen (een regering vormen is tenslotte compromisen sluiten)..

Maargoed, je moet toch wat. Ik denk dat ik CU stem. Of anders Geert Wilders, niet omdat ik het in alles met hem eens ben, maar ik geloof in zijn punt dat er strenger moet worden opgetreden door de overheid.
Adje

Bericht door Adje »

De CU is m.i. veels te links.
Hoe bedoel je dat?

Kan dat uberhaupt, te links zijn? :)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

unionist

ik kan geen berlusconi kiezen als ik een ok in Rome koop want mijn nationaliteit is en blijft Hollands

en ook Berlusconi is een boef

zo zie je maar of je door de hond of de kat gekrapt wordt tis allemaal niks eigenlijk
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Oorspronkelijk gepost door Adje
De CU is m.i. veels te links.
Hoe bedoel je dat?

Kan dat uberhaupt, te links zijn? :)
NCPN is voor hier iig zéér duidelijk TE links.

Laat dat nu nét de partij zijn waar mijn stem heen zou gaan als er NU verkiezingen gehouden zouden worden.

Kort en bondig:

vóór het opkrikken van de kwaliteit van leven voor minima en uitkeringsgerechtigden, het aanpakken van de uitbuiters (werkgevers) en de hoge inkomens, de bikkelharde aanpak van fraude van welke aard dan ook en vooral witte-boorden-, bouw- en anderssoortige superfraudes, en het menselijk oplossen van migrantenproblematiek (dus NIET de grenzen dicht, en rücksichtlos de héle "handel" terugsturen zoals de rechtse krachten willen)

Door mijn opstelling in deze discussie zal mijn rol op OSW wel zo ongeveer uitgespeeld zijn, maar daar geef ik geen druif om.

Ik weet waar ik voor en IN sta: de uiterst linkse politiek in de oude traditie van Lenin en Marx/Engels, de traditie waar ik in ben grootgebracht van jongs af aan.

Byebye.

[Aangepast op 12/2/05 door Rens]

kijk Rens ! zo ken ik je weer.

alleen ga ik er van :i:i:i:i:i

maar dat zal je niets verbazen.......
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
want? waarom is iemand -ik dus- bij voorbaat ongeloofwaardig op basis van de partij waarop hij stemt? beetje snel oordeel hoor.
Bedoel, ik vind de sgp als partij zeer ongeloofwaardig, maar dat doet niets af aan de mensen die sgp stemmen, danwel voor de sgp werken of anderszins.
Dat van dat snelle oordeel klopt, ik had het anders moeten zeggen. Ik zal me proberen te motiveren.
Hier op het forum verwacht je eigenlijk christenen of iig sympathisanten van het christendom, daar de SP op geen enkele wijze Christus wil belijden vindt ik dat een christen niet op de Sp kan/mag stemmen. Ondanks dat Marijnissen [zoals ikal zei] goede ideen heeft en een sympathieke uitstraling [itt zijn medefraktiegenoten]heeft.
Maar bovenstaande geldt ook voor eigenlijk alle partijen behalve SGP, CU en CDA. Dus ook voor Wilders cs.
Ik zal tevens mijn keuze motiveren. Ik heb SGP aangevinkt. Bij gebrek aan beter. That it. Heb sympathie voor CU maar vindt ze te populistisch [dwz ze proberen mee te drijven op populair klinkende thema's zoals milieu e.d.] bovendien moeten ze hun grootheids waanzin maar eens aanpassen en niet altijd voor 20 zetels gaan. Plaatselijk heb ik er wel over gedacht maar nog geen daad bij het woord gevoegd. Ik zou graag willen dat de SGP eens kleur bekende. Maar zoals het er nu naar uit ziet ben ik binnen een paar jaar uitgestemd.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Ja, dat heb ik zeker. Alles wat maar met de islam te maken heeft, wordt gedemoniseerd. En dat niet alleen door hem, het hele establishment lijkt momenteel deze populistische lijn te volgen.
Iedereen die onze rechtsstaat bedreigt, dient m.i. te worden aangepakt met de middelen die de rechtsstaat ter beschikking staat. Of die extremisten zich nu beroepen op Koran, Bijbel, Mein Kampf of het Rode Boekje. Maar daarvoor hoef je niet iedereen over één kam te scheren.
Bar Yamino

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Hier op het forum verwacht je eigenlijk christenen of iig sympathisanten van het christendom, daar de SP op geen enkele wijze Christus wil belijden vindt ik dat een christen niet op de Sp kan/mag stemmen.

Dat is dan jouw mening. Ik herken me niet in de lijn van de christelijke partijen (alhoewel ik nog wel enige sympathie heb voor de ChristenUnie), èn ik vind dat godsdienst en politiek niet samengaan. Wat mij betreft was Jezus dan ook een secularist: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Vandaar dat ik vind dat mijn keuze voor de PvdD prima samengaat met mijn geloof in Jezus Christus.
Heb sympathie voor CU maar vindt ze te populistisch [dwz ze proberen mee te drijven op populair klinkende thema's zoals milieu e.d.]
Milieu tot een populistisch thema degraderen, da's pas populisme!

Het is naar mijn mening de plicht van een christen om zorg te dragen voor Gods Schepping!
Bar Yamino

Oorspronkelijk gepost door Rens
Voorlopig is de "Groep Wilders" een "One-Issue"-groepering:

alles wat riekt naar allochtoon cq moslim dient met radicalisme tegemoet getreden te worden.

Voor "Links" mag gelden: alles wat naar allochtoon cq moslim riekt wordt in de watten gelegd.

Mag daar een werkbare tussenweg in gevonden worden??

Dank u wel, alstublieft.....
Graag!! Je hoort mij dan ook geen oproep doen tot een terugkeer naar de pappen&nathouden-politiek van de jaren '70-'90. Waar ik wèl naar streef is een genuanceerd beeld van de islam.

Een goed voorbeeld daarvan is overigens te vinden in de Trouw van vandaag (de Verdieping).

Mensen die hun mond vol hebben over alles wat maar met de islam te maken heeft, hebben doorgaans geen benul van de godsdienst. Dat kan van Wilders overigens niet gezegd worden.

Maar ja, zwart/wit-denkers kunnen niet overweg met nuances ...

[Aangepast op 12/2/05 door Bar Yamino]
Plaats reactie