Indien de MP gekozen mocht worden, wie zou JIJ kiezen??

Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Wiegel For President!!!! :D:D:D:D

en het is een heel ander type dan Wammes Waggel..............:,:,:,:,

[Aangepast op 3/3/05 door Rens]
:,:,
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door aorta
Overigens verbaas ik mij over de hoeveelheid stemmen die Hans Wiegel in deze poll krijgt. Met alle respect voor dhr Wiegel, maar je zou van OSW-ers toch andere keuzes verwachten.

Graag reacties hierop van Wiegelstemmers. Ik ben heel benieuwd!

Als SGP-er heb ik Wiegel gestemd. En waarom?

1. het is geen realiteit om een SGP minister-president te hebben

2. Wiegel heeft bewezen dat hij leiderscappaciteiten heeft en politieke ambities

3. Is zelf man van rechterflank VVD ( misschien ook wel conservatief te noemen in bepaalde opzichten) maar weet goed evenwicht te vinden met linkse gesprekspartners.

4. heeft bij links en rechts veel sympathie en is dus een stabiele factor in een onrustig land als we nu zijn.

5. heeft als het er op aankomt lak aan allerlei ambtelijk en politiek geneuzel ( ook wel eigenwijs te noemen) en gaat er desnoods alleen tegenaan ( denk aan nacht van Wiegel)

kortom: ideaal leiderstype voor een land als Nederland!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Oorspronkelijk gepost door aorta
Overigens verbaas ik mij over de hoeveelheid stemmen die Hans Wiegel in deze poll krijgt. Met alle respect voor dhr Wiegel, maar je zou van OSW-ers toch andere keuzes verwachten.

Graag reacties hierop van Wiegelstemmers. Ik ben heel benieuwd!

Als SGP-er heb ik Wiegel gestemd. En waarom?

1. het is geen realiteit om een SGP minister-president te hebben

2. Wiegel heeft bewezen dat hij leiderscappaciteiten heeft en politieke ambities

3. Is zelf man van rechterflank VVD ( misschien ook wel conservatief te noemen in bepaalde opzichten) maar weet goed evenwicht te vinden met linkse gesprekspartners.

4. heeft bij links en rechts veel sympathie en is dus een stabiele factor in een onrustig land als we nu zijn.

5. heeft als het er op aankomt lak aan allerlei ambtelijk en politiek geneuzel ( ook wel eigenwijs te noemen) en gaat er desnoods alleen tegenaan ( denk aan nacht van Wiegel)

kortom: ideaal leiderstype voor een land als Nederland!
interessant Billy, als je dan toch pragmatisch stemt en je principes laat varen ;-) hoe kijk je dan aan tegen Frits Bolkestein als MP?
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door limosa
interessant Billy, als je dan toch pragmatisch stemt en je principes laat varen ;-) hoe kijk je dan aan tegen Frits Bolkestein als MP?

zou ook niet verkeerd zijn denk ik. al laat die zich eerder uit het veld slaan als een Wiegel denk ik.

er zitt overigens verschil in principes loslaten of principes anders invullen.........:eur
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

limosa

Bericht door limosa »

zou ook niet verkeerd zijn denk ik. al laat die zich eerder uit het veld slaan als een Wiegel denk ik.
Dat zou kunnen, hoewel Frits ook niet voor een kleintje vervaard is, Wiegel is al heel lang weg uit de politieke arena en de vraag is of hij de scherpte van vroeger nog heeft. Bolkestein is één van de schaarse intellectuelen in de politiek, dat zou voor het land wel goed kunnen zijn. Technisch gezien dan, en afgezien van principiele overwegingen.
er zitt overigens verschil in principes loslaten of principes anders invullen.........:eur
er stond niet voor niets een ;-) tussen, maar als je e rtoch over begint, de grens tussen loslaten en anders invullen is flinterdun hé! dat ga je nog meemaken in de discussie in de SGP over art.36 en theocratie
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door limosaer stond niet voor niets een ;-) tussen, maar als je e rtoch over begint, de grens tussen loslaten en anders invullen is flinterdun hé! dat ga je nog meemaken in de discussie in de SGP over art.36 en theocratie
i hope so !!

Robert

Bericht door Robert »

Het is bijzonder dat 'principiele sgp-ers' dan ineens Wiegel boven Balkenende kiezen.

Wat betreft CDA/VVD/CU/SGP of CDA/VVD/D66: de 1e coalitie zou precies 76 zetels voor de coalitie opleveren, kortom, minimaal, eigenlijk zelfs te weinig. Bovendien zou deze coaliteit uit 4 partijen bestaan, terwijl de 2e optie (met D66) uit 3 partijen bestaat.
Om nog niet te spreken over de grote verschillen tussen de partijen (CU / VVD SGP als het om sociale onderwerpen gaat, VVD / SGP CU als het om ethische onderwerpen gaat)

Buiten dat denk ik dat het de VVD is geweest die een veto heeft uitgesproken tegen de SGP, en niet het CDA.
Kortom, het is bijzonder kinderachtig om tegen het CDA te zeggen: jullie hebben D66 boven CU / SGP gekozen.

Trouwens, feitelijk is het gewoon zo dat als iedere CU-er en SGP-er CDA had gestemd er nu een CDA/VVD kabinet was geweest ZONDER D66.

Een stem voor Bas of André is een stem voor (toen nog) Thom geweest.
We zijn een minderheid als christenen in dit land, laten we dan ook nog maar verdeeld stemmen.

Doe normaal de volgende keer en stem CDA, ipv het "laat hen één zijn" minder belangrijk te laten zijn dan je eigen dogma'tjes.

Verder: voor de gekozen formateur komt geen 2e ronde (in de huidige conceptfase van de VVD)
De kandidaat met de meeste stemmen (ook al is dat een minderheidsaandeel) zal als formatteur worden aangewezen.

Als je dan een christen zonder kans (Bas vd Vlies) stemt ipv een christen met kans (JP Balkenende) en dat de christen daardoor verliest van een niet-christen (Wouter Bos) dan heb je als christen DOOR interne VERDEELDHEID dus gewoon een niet christen op de troon geholpen.
Carpe Diem tamen Memento Mori
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Het is bijzonder dat 'principiele sgp-ers' dan ineens Wiegel boven Balkenende kiezen.

Wat betreft CDA/VVD/CU/SGP of CDA/VVD/D66: de 1e coalitie zou precies 76 zetels voor de coalitie opleveren, kortom, minimaal, eigenlijk zelfs te weinig. Bovendien zou deze coaliteit uit 4 partijen bestaan, terwijl de 2e optie (met D66) uit 3 partijen bestaat.
Om nog niet te spreken over de grote verschillen tussen de partijen (CU / VVD SGP als het om sociale onderwerpen gaat, VVD / SGP CU als het om ethische onderwerpen gaat)

Buiten dat denk ik dat het de VVD is geweest die een veto heeft uitgesproken tegen de SGP, en niet het CDA.
Kortom, het is bijzonder kinderachtig om tegen het CDA te zeggen: jullie hebben D66 boven CU / SGP gekozen.

Trouwens, feitelijk is het gewoon zo dat als iedere CU-er en SGP-er CDA had gestemd er nu een CDA/VVD kabinet was geweest ZONDER D66.

We zijn een minderheid als christenen in dit land, laten we dan ook nog maar verdeeld stemmen.

Doe normaal de volgende keer en stem CDA, ipv het "laat hen één zijn" minder belangrijk te laten zijn dan je eigen dogma'tjes.

Verder: voor de gekozen formateur komt geen 2e ronde (in de huidige conceptfase van de VVD)
De kandidaat met de meeste stemmen (ook al is dat een minderheidsaandeel) zal als formatteur worden aangewezen.

Als je dan een christen zonder kans (Bas vd Vlies) stemt ipv een christen met kans (JP Balkenende) en dat de christen daardoor verliest van een niet-christen (Wouter Bos) dan heb je als christen DOOR interne VERDEELDHEID dus gewoon een niet christen op de troon geholpen.
Nogmaals: dus maar gewoon opheffen de CU en de SGP dus. Sorry maar daarvoor maakt het CDA voor mij principieel toch echt de verkeerde keuzes.

Je stelt bovendien dat er voor een gekozen formateur geen tweede ronde komt. In dit topic wordt echter gesproken over de gekozen MP. Daarover heb ik gezegd dat er altijd een tweede ronde nodig zal zijn.

Bovendien stel je het volgende:
Dit gaat toch echt dieper dan wat dogmaatjes!
Kan er echte eenheid zijn als de waarheid in het geding is. Je hebt het over een christen met kans en een christen zonder kans. De vraag is toch niet of iemand zich christen noemt, maar of hij/zij een bijbelgetrouwe christen is? Dat geldt ook voor de partij waar hij/ zij deel van uitmaakt. Dat bepaalt je keuze.

Ook stel je het volgende:

Het CDA is toch volledig verantwoordelijk voor deze keuze?

En het volgende wordt gesteld:

Het CDA en D66 liggen blijkbaar ethisch en sociaal gebied dicht genoeg bij elkaar om wel tot een coalitie te kunnen komen.

Overigens ben ik het wel volledig met je eens dat het bijzonder is dat pricipiele SGP-ers Wiegel stemmen. Hier wil ik graag completer zijn. Uit veel landelijke polls blijkt dat Wiegel grote hoeveelheden CDA-stemmers zal trekken. En het zal de CU ook vast niet voorbijgaan. Laat de pot de ketel niet verwijten dat ie zwart ziet
Jongere

Bericht door Jongere »

:, Sorry, maar dit klinkt niet als iemand die ergens principieel in gelooft; dit klinkt als een rekenmachine.
Als ik zou mogen stemmen zou ik nooit stemmen om ergens mee aan de macht te komen; ik zou stemmen op mijn eigen principes. Want dat is de waarde van democratie. En ik heb liever een klein partijtje van twee zetels in de kamer die nog vertelt dat er mensen zijn die tegen euthanasie zijn, dan een grote 'christelijke' partij die hier haar mond niet meer over open doet.
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Jongere

:, Sorry, maar dit klinkt niet als iemand die ergens principieel in gelooft; dit klinkt als een rekenmachine.
Als ik zou mogen stemmen zou ik nooit stemmen om ergens mee aan de macht te komen; ik zou stemmen op mijn eigen principes. Want dat is de waarde van democratie. En ik heb liever een klein partijtje van twee zetels in de kamer die nog vertelt dat er mensen zijn die tegen euthanasie zijn, dan een grote 'christelijke' partij die hier haar mond niet meer over open doet.
:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,
Plaats reactie