PEILINGEN

Em.

Bericht door Em. »

Laten we bidden voor de christelijke partijen...dat hebben ze juist nu het meeste nodig!
Billy

Bericht door Billy »

CDA en VVD verliezen zetel in nieuwe peiling

Redactie politiek RD

DEN HAAG - Als er nu verkiezingen zouden zijn, halen CDA en VVD een krappe meerderheid in de Tweede Kamer. Dat blijkt uit de jongste opiniepeiling van het NIPO.
.
Het CDA staat op 48 zetels, de VVD op 28, aldus het televisieprogramma 2Vandaag die het NIPO wekelijks onder 2000 kiesgerechtigde Nederlanders laat peilen.
.
In vergelijking met vorige week hebben CDA en VVD beide een zetel ingeleverd. De SP wint door de lijstverbinding met GroenLinks een zetel en komt op negentien. GroenLinks blijft staan op negen zetels. De PvdA houdt er 28.
.
Ook bij de D66 (zes zetels), ChristenUnie (vier) en de SGP (twee) zijn er volgens de peiling geen wijzigingen. De LPF gaat van vier naar vijf zetels. Leefbaar Nederland en andere partijen komen volgens de prognose niet in de Tweede Kamer.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

ACH JA TZIJN MAAR PEILINGEN HE:#:#:#:#:#

LPF verliest nog meer zetels

HILVERSUM - De LPF zou niet meer dan 5 zetels krijgen als er deze week Tweede-Kamerverkiezingen waren gehouden. Volgens de politieke barometer van Interview en Nova verliest de LPF ten opzichte van een week geleden 2 zetels.

In de rust van het kerstreces blijken de schommelingen erg gering. Het CDA zou 49 zetels bezetten, een minder dan de vorige week. VVD en PvdA boeken ieder een zetel winst en komen nu op 28 respectievelijk 27 zetels. D66 klom naar 6 zetels. ChristenUnie levert een zetel in (nu 4), die ten goede aan de SGP komt (nu: 3). GroenLinks blijft staan op 9, de SP op 18. De laatste zetel in de peiling is voor Leefbaar Nederland.

Ook wat mogelijke coalities betreft zijn er geen echte veranderingen. CDA en VVD staan nog steeds op een krappe meerderheid van 77 zetels; CDA en PvdA hebben evenals vorige week samen 76 zetels. De politieke barometer rapporteert wekelijks de politieke voorkeur op basis van een tweewekelijkse steekproef van 1200 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Een op de vijf kiezers heeft volgens de peiling de keuze nog niet bepaald.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Robert

Bericht door Robert »

Robert, het wordt, in het geval er een kiesdrempel gaat komen, voor de SGP een krankzinnige zaak:

op basis van de eigen uitgangspunten van het SGP, een volstrekt onmogelijke keuze voor een samengaan met de CU.
lijkt me inderdaad een krankzinnige zaak, dat christenen die in dezelfde Verlosser geloven samen werken!

Hoe was het ook al weer?
Komt een man in de hemel, krijgt een rondleiding, ineens krijgt hij te horen: "Sssst, niet hard praten hier, daar zitten de SGP-ers, die denken dat ze hier alleen zijn" :mad2:

en nee, dat is geen leuke mop. En het is nog erger dat het niet eens een grap is ook :mad2:
Carpe Diem tamen Memento Mori
Billy

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Rens
Vanaf vandaag heeft het SGP er een stem én een lid bij!

Vandaag, maandag de 30ste, meld ik mij aan als lid van de SGP.

Ook mijn huidige krant, een regionale, ruil ik per vandaag in voor het RD.

Groet, Rens

Vanwaar ineens deze keus?? en omslag ??? ben zeer benieuwd naar de achterliggende oorzaak/gedachten??????????????

En hoe nu verder met het politieke werk voor de SP ??????????????????????

Tjoh!!

kan het bijna niet geloven....................

i.i.g goede voornemens voor 2003 die dus al in 2002 worden verwezenlijkt bij Rens!!

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

Billy

Bericht door Billy »

denk dat de peilingen vanaf vandaag dus nog verder omhoog schieten hahhahaha

limosa

Bericht door limosa »

Rens,

Vanaf vandaag heeft het SGP er een stem én een lid bij!
Vandaag, maandag de 30ste, meld ik mij aan als lid van de SGP.
Ook mijn huidige krant, een regionale, ruil ik per vandaag in voor het RD.

Gefeliciteerd! Goed voor de SGP maar vooral goed voor jezelf denk ik. Verrassend!
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Welkom Rens!

Trouwens hebben jullie het ook gelezen in de RD? Dat de peiling verkeerd was en de CU duidelijk volgens de peiling op zetelverlies staat? Zal erg jammer zijn maar ik denk toch dat het CDA veel stemmen bij de CU wegtrekt! Veel CDA-ers zijn afgelopen jaren op CU gaan stemmen omdat het CDA duidelijk niet christelijk was. Nu lijk het CDA iets terug te draaien en dan gaat men jammer genoeg voor de macht en grote voor in de plaats een oprechte christelijke getuigenis van onder broeders (en zusters) van de CU! :#
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Mijn beste Rens,

Wat zie ik nu????????? Heb JIJ de SP ingewisseld voor de SGP???????

Onbegrijpelijk dat jij jouw democratische stem inlevert voor een ondemocratische als van de SGP, waar vrouwen geweerd worden, en de theocratie wordt gepropageerd.:stu
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Rens
Nou, écht verrassend is het niet.

Het is het resultaat van een sluipend proces van een steeds grotere verwijdering van de standpunten en idealen van de SP en gelijklopend daarmee, een langzaamaan toenemende groei naar de SGP toe.

De SGP, die tóch altijd al een warm plekje had in mijn hart, wat ieder had kunnen lezen in mijn postings waar de SGP in ter sprake kwam.

Ik zal mij alleen moeten wapenen tegen de voor de hand liggende verschrijvingen, om niet SP te schrijven als ik SGP bedoel, en andersom :,

Groet, Rens
Heeft het ook te maken met het feit dat je nu een keuze voor de Gereformeerde kerk heb gemaakt? Dan heb je gewoon ff die G tussen de SP gevoegd.

Afbeelding
Plaats reactie