Re: laptop probleem
Geplaatst: 19 sep 2014, 14:04
Daar heeft Ejvl gelijk in.
Tja, maar wat kan ik er aan doen in mijn eentje?ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Het maakt niet uit waar je hem gekocht heb, de verkoper is aansprakelijk voor de garantie.WimA schreef:Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat ding komt gewoon van een grote winkelketen, beginnend met de D. Ik kon 10% met airmiles betalen, zodat mijn zoon een leuke korting kreeg, hij had er zelf voor gespaard.WimA schreef:Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat is fijn. Nu naar de balie met dat ding, inleveren of dreigen met de advocaat morgen bij de balie. Nemen ze 'em geheid in.Mara schreef:Dat ding komt gewoon van een grote winkelketen, beginnend met de D.WimA schreef:Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Het ding van mijn dochter kwam van de groothandel M., waar veel middenstanders en handelaren hun inkopen doen. Mijn man heeft al jaren een pasje. (al zijn die grenzen om klant te kunnen worden daar inmiddels heel erg opgerekt)
Wie? Die advocaat?WimA schreef:Dat is fijn. Nu naar de balie met dat ding, inleveren of dreigen met de advocaat morgen bij de balie. Nemen ze 'em geheid in.
Inmiddels heb ik de bevestigingsmail met reparatienummer en toezegging dat de vervoerder dinsdag tussen 9 en 17 uur de doos komt brengen. Dan kan ik toch nu niet meer naar D. gaan?ejvl schreef:Het maakt niet uit waar je hem gekocht heb, de verkoper is aansprakelijk voor de garantie.WimA schreef:Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
@Mara, ik weet dat het heel lastig is als een verkoper zich zo opstelt. Je zou iets met aangetekende brieven kunnen doen en dergelijke, maar of het dat waard is?
In mijn vak zeggen ze dan: "gewoon testen" als je niet precies weet wat er gaat gebeuren. Ga je gang!Tiberius schreef:Wie? Die advocaat?WimA schreef:Dat is fijn. Nu naar de balie met dat ding, inleveren of dreigen met de advocaat morgen bij de balie. Nemen ze 'em geheid in.
Weet je wat het is, uiteindelijk snijden ze zichzelf hiermee in de vingers.WimA schreef:Dat is fijn. Nu naar de balie met dat ding, inleveren of dreigen met de advocaat morgen bij de balie. Nemen ze 'em geheid in.Mara schreef:Dat ding komt gewoon van een grote winkelketen, beginnend met de D.WimA schreef:Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Het ding van mijn dochter kwam van de groothandel M., waar veel middenstanders en handelaren hun inkopen doen. Mijn man heeft al jaren een pasje. (al zijn die grenzen om klant te kunnen worden daar inmiddels heel erg opgerekt)
Dat moet je niet doen.Mara schreef:Dus ik blijf beleefd en vriendelijk aan de telefoon.
Hij moest gistermiddag aan zijn leidinggevende gaan vragen hoe we dit op zouden lossen, als de laptop niet meer dichtgeklapt kon worden. Forceren toch.... of niet? Ik kreeg een gezellig niks-aan-de-hand-muziekje, 5 minuten, toen was hij terug: sorry mevrouw, mijn leidinggevende kan ik niet vinden.Tiberius schreef:Dat moet je niet doen.Mara schreef:Dus ik blijf beleefd en vriendelijk aan de telefoon.
Als je probleem niet opgelost wordt, kan je het beste naar zijn leidinggevende vragen. Of naar de escalations officer.
Bedankt voor het meedenken en de adviezen.ejvl schreef:Toch vind ik HP een goed merk met een goede service.
Daarom altijd terug naar de verkoper, die hebben vaak een directe of andere ingang bij HP, of laat hun het anders uitzoeken bij HP, zit jij niet met de ergenis.
En net wat Tiberius zegt, niet aardig blijven, mijnheer/mevrouw, ik accepteer dit niet, ik wil dit NU gaan escaleren.
Ik heb allerlei oplossingen aangedragen, dus naar een depot brengen, of de winkel, maar die medewerkers zeiden dat dit zo niet werkte.Dodo schreef:Het gaat niet om aardig zijn, het gaat om assertief zijn. Je hebt rechten en die mag je uitoefenen. Dan blijf je netjes maar je staat op je stuk, en laat je niet afschepen. En dan ben je nog steeds vriendelijk.