Mannenzang avond

Jelle

Bericht door Jelle »

Gisteren nog weer naar de mannenzang in Katwijk aan Zee geweest.
Het was weer opnieuw indrukwekkend om met zoveel mannen samen te zingen.
Veel liederen en gezangen hebben we gezongen, maar toch merk je wel dat de Psalmen boven alles gaan. Als je zo massaal mag zingen Psalm 32. Welzalig hij, wiens zonden zijn vergeven, en `k Beken o HEER, aan U oprecht mijn zonden of Gij zijt mij HEER ter schuilplaats in gevaren dan is het fijn dat de avond wordt afgesloten met: Gij toch, Gij zijt hun roem, de kracht van hunnen kracht.

Het is geweldig het enorme geluid van ruim tweeduizend mannenstemmen dan te horen zingen.
Ik heb in elk geval met onroering deze Psalmen mogen zingen.
Mirror

Bericht door Mirror »

Ha Jelle,

Ik heb gisterenavond Katwijk ook met een bezoek vereerd. Heel indrukwekkend en mooi!

Groeten, Mirror
wpv

Bericht door wpv »

Vrijdagavond was ik ook in Katwijk aanwezig. Ik heb genoten. Hoewel ik, toen eenmaal de kop er af was, blij was dat bijna het eind in zicht was.
Maar volgend jaar, bij leven en welzijn, hoop ik weer aanwezig te zijn.
Jelle

Bericht door Jelle »

Het duurde natuurlijk ook wel lang WPV voor de kop eraf was, daarom was het natuurlijk daarna ook zo snel afgelopen.

Ik weet niet waar jullie zaten, maar ik heb wel de heleavond twee mannenstemmen boven alle anderen uit horen zingen, nou:u:u:u daarvoor.

In elk geval hoop ik de volgende keer ook weer tegaan.
wpv

Bericht door wpv »

Ik zat, vanaf de kansel gezien in het rechtervak. Ik was trouwens niet 1 van die 2 stemmen, volgens mij:pu
Olli

Bericht door Olli »

Ja het was een hele mooie avond!

Ik vond het thema ook erg mooi. Hetgeen de burgemeester zei vond ik erg fijn.

En we hebben weer heerlijk de stembanden losgemaakt!
Jelle

Bericht door Jelle »

Wim, dan zaten wij misschien wel dich bij elkaar, ik zat ook in dat rehter vak maar dan helemaal op de voorste rij dicht bij de preekstoel, samen met Olli en zijn vader en een vriend van hen.

Nu maar weer wachten op de verschijning van de CD, ik heb hem in elk geval weer besteld.
wpv

Bericht door wpv »

Ik wacht inderdaad ook met spanning op de CD. Jelle, dan heb ik bijna in je nek zitten hijgen. Ik zat 3 of 4 banken achter je.

Olli, wat de burgemeester allemaal zei vond ik inderddaad erg mooi, maar soms miste ik wat geestelijke diepgang.

[Aangepast op 14/5/03 door wpv]
wim

Bericht door wim »

Zo'n Massale Mannen-Menigte. Dat moet haast wel van-dik-hout-zaagt-men-planken-muziek worden. ;)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door wim
Zo'n Massale Mannen-Menigte. Dat moet haast wel van-dik-hout-zaagt-men-planken-muziek worden. ;)
Een gebrom uit duizend kelen.
Over smaak valt wèl te twisten toch?

Een 'breekje' van Breekijzertje
wpv

Bericht door wpv »

Oorspronkelijk gepost door wim
Ik zou zeggen: Schaf de CD aan. Ten erste kun je dan oordelen over het gezang en ten tweede steun je een goed doel. Want, voor zover je dit nog niet wist, de opbrengst van de verkoop van de CD gaat naar een aantal goede doelen.
wim

Bericht door wim »

Als het geen hoog "van dik hout zaagt men planken"-gehalte heeft, zou het een gunstige uitzondering zijn. Met het kopen van de CD neem ik dus wel een "risico". Wordt 'ie nooit beluisterd, dan kan ik het geld beter direkt naar een goed doel sluisen.
Olli

Bericht door Olli »

Oorspronkelijk gepost door wpv

Olli, wat de burgemeester allemaal zei vond ik inderddaad erg mooi, maar soms miste ik wat geestelijke diepgang.

[Aangepast op 14/5/03 door wpv]
Ja, dat ben ik met je eens, dat is op andere avonden wel eens wat anders geweest, maar ik blijf zeggen dat hetgeen de burgemeester zei, me erg aansprak.
Jelle

Bericht door Jelle »

Mensen voor de liefhebbers een goed bericht.
De volgende mannanzang avond in katwijk aan Zee staat gepland op D.V. vrijdag 16 april. in de Nieuwe kerk. De kerkdeuren gaan om 19.00 uur open.
Ik kijk er nu al weer naar uit.
Daphne

Bericht door Daphne »

Mannenzang ... om te :i

dan :sleep: ik liever
Plaats reactie