Toch is de verwachting en het uitzien naar de wederkomst wel een essentieel onderdeel van het Christen-zijn hoor (ik denk dan met name aan de heiligmaking), Limosa.Oorspronkelijk gepost door limosaja, de 3FvE hebben we hoog staan, maar je kunt niet zonder meer één aspect (wat jij nu vet maakt) uitvergroten, het gaat erom dat ook al die andere artikelen en onderwerpen met elkaar in samenhang gebracht worden en evenwichtig in de prediking aan de orde komen. Ik mis op het gebied van de verwachting van de wederkomst van Christus niks in wekelijkse prediking, het wordt vaak genoeg genoemd, en dan in samenhang met de rest van wat er in de Bijbel staat. De vergelijking met de BthV slaat nergens op, die proberen een gedragsverandering teweeg te brengen. Het Zoeklicht en al die andere eindtijd-geobsedeerde clubjes proberen de lezers en luisteraars de idee op te dringen dat het allemaal héél dichtbij is. En het is altijd nog zo dat wij die tijd niet weten, zo simpel is het. Alle gebeurtenissen (oorlogen, natuur-rampen) worden in het sjabloon geperst van: zie je wel, de eind-tijd, het is allemaal voorspelt.Oorspronkelijk gepost door UnionistLaatste alinea van art. 37 NGB:Oorspronkelijk gepost door limosa
'k had nog niet van die club gehoord, zo te zien op hun site zijn ze nogal geobsedeerd door de wederkomst van Christus
ik ga er niet heenMerk je daar in onze kerken veel van? Als mensen leven volgens dit belijdenisartikel, is dat dan een obsessie? Is voor de Bond tegen het Vloken het 3e gebod een obsessie? Hou je ook niet van dat one-issue-clubje?...En daarentegen, de gelovigen en uitverkorenen zullen gekroond worden met heerlijkheid en eer. De Zone Gods zal hun naam belijden voor God, Zijn Vader, en Zijn uitverkoren engelen; alle tranen zullen van hun ogen afgewist worden; hun zaak, die nu tegenwoordiglijk door vele rechters en overheden als ketters en goddeloos verdoemd wordt, zal bekend worden de zaak des Zoons Gods te zijn. En tot een genadige vergelding zal hen de Heere zulk een heerlijkheid doen bezitten, als het hart eens mensen nimmermeer zou kunnen bedenken. Daarom verwachten wij dien groten dag met een groot verlangen, om ten volle te genieten de beloften Gods, in Jezus Christus onzen Heere.
Ik luister momenteel naar het EO-fragment. Genoten van Wim Pols. Henk BInnendijk was echt zichzelf. Altijd de moeite waard!
Waar is Ds. Schouten eigenlijk dominee van? Hij is voorzitter van het Zoeklicht, maar verder? Baptist? PKN? Wie weet dat?
[Aangepast op 13/9/04 door Unionist]
Nee, laten we maar bezig zijn met de veel belangrijker vraag: Mijn ziele, doorziet gij uw lot, hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor God.
Lees het boek Openbaringen is tot troost geschreven (de dingen die haast geschieden moeten). Hoe weinig putten wij troost uit dat boek? Wij (bevindelijk gereformeerden) laten het een beetje links liggen......