WEGWIJS 2004
Als ik ook een duit in het zakje mag doen.... ik zal er zelf niet heengaan want behoor niet tot de doelgroep.
Maarre in aansluiting op tukkertje, wat is er mis mee om je te orienteren in een grote kring gelijkgestemden.
Moet je dan altijd thuis gaan zitten kniezen. Volgens mij mag je, ook bijbels gezien, leven en genieten van dingen.
Hoe je dat invult is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik gun de refos hun eigen beurs van harte
(en dit is NIET denigrerend bedoeld!!)
[Aangepast op 10/1/04 door moderne gelovige]
Maarre in aansluiting op tukkertje, wat is er mis mee om je te orienteren in een grote kring gelijkgestemden.
Moet je dan altijd thuis gaan zitten kniezen. Volgens mij mag je, ook bijbels gezien, leven en genieten van dingen.
Hoe je dat invult is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik gun de refos hun eigen beurs van harte
(en dit is NIET denigrerend bedoeld!!)
[Aangepast op 10/1/04 door moderne gelovige]
Helemaal mee eens! 'Christenen kleven aan dit leven'. Waarbij mijns inziens 'christenen' eigenlijk ook wel tussen aanhalingstekens mag staan.Bij deze beurs krijg ik dan een dubbel gevoel, we willen ons aan de ene kant dus blijkbaar afzonderen van de wereld, maar doen net als alle anderen, nl. ons vergapen op allerlei luxe etc. Het valt buitenlandse christenen op: in Nederland vinden de refo-kerken dat een christen sober hoort te leven, velen lopen in het zwart of donker gekleed, maar wel volgens de allerlaatste mode. En dat heeft echt niet met je tijd meegaan te maken, hoor!
Volgens mij, als je een beetje christen bent, mijdt je de Wegwijs.
Overdrijf je nu niet een beetje? Je kunt de Wegwijs leuk vinden of (zoals ik) ervan gruwen maar om nu alle Wegwijsbezoekers als onchristelijk te bestempelen lijkt me wat ver gaan. 't Is in ieder geval een plaats waar van alles en nog wat in goede harmonie samen in één gebouw loopt en zit en luistert. De kerken zijn zover nog niet . . .
Overdrijf je nu niet een beetje? Je kunt de Wegwijs leuk vinden of (zoals ik) ervan gruwen maar om nu alle Wegwijsbezoekers als onchristelijk te bestempelen lijkt me wat ver gaan. 't Is in ieder geval een plaats waar van alles en nog wat in goede harmonie samen in één gebouw loopt en zit en luistert. De kerken zijn zover nog niet . . .
:u:u:u:u:u:u:u:uOorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door nicname:u:u:u:u:u:u:u:uOorspronkelijk gepost door limosa
:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u
Oorspronkelijk gepost door limosa
idd applausje waard :u:u:u:u:u:u:u :u:u:u:u:u:u:u :u:u:u:u:u:u:u
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Kunnen we niet een alternatieve Wegwijsbeurs organiseren? Voor Jood en Griek en Refo? Waarin we de buitenwereld laten zien: Dit zijn wij, hier staan wij voor?
Mijn hoofdbezwaren tegen de huidige Wegwijs:
*Het opgefokte wij-gevoel
*het ongebreidelde consumentisme
*Het bovengenoemde consumeren gaat onder het genot an "achtergrondmuziek" waarin God en Zijn woord bezongen worden, hetgeen ik haast blasfemisch vind.
Nee, mij niet gezien. "Naar buiten" vind ik trouwens nog erger.
Misschien moeten we met een team gaan evangeliseren op de Wegwijs?
Mijn hoofdbezwaren tegen de huidige Wegwijs:
*Het opgefokte wij-gevoel
*het ongebreidelde consumentisme
*Het bovengenoemde consumeren gaat onder het genot an "achtergrondmuziek" waarin God en Zijn woord bezongen worden, hetgeen ik haast blasfemisch vind.
Nee, mij niet gezien. "Naar buiten" vind ik trouwens nog erger.
Misschien moeten we met een team gaan evangeliseren op de Wegwijs?
Oorspronkelijk gepost door EmmetIk mijd deze beurs, de afgelopen jaren, inderdaad principieel. In het verleden wel geweest, maar het ging me steeds meer tegenstaan. Heel refo-nederland verzamelt zich in die week in Utrecht. Ik kan daar de zin echt niet van inzien. Ik krijg hierbij ook het idee dat we de verzuiling echt nog meer gestalte geven. Wat voegt dit toe? Iedereen loopt zich te vergapen op allerlei kleding, cd's en orgels, om over de "disco" nog maar niet te spreken. Is dit sober christen zijn?Oorspronkelijk gepost door Billy
Wegwijs 2004 , Jaarbeurs Utrecht
Of mijd je deze beurs principieel?
wat een onzin, zeg. jij koopt toch ook wel eens een cd-tje? of een kledingstuk? of een hoed, of een orgel of iets dergelijks? waarom zou je dat niet op zo'n beurs doen waar verschillende handelaren tegelijkertijd staan? dat is alleen maar makkelijk! wij kopen een hele zooi, en kunnen er weer een jaar tegenaan. ook geven we een zooi geld aan allerlei stichtingen die je in de gangpaden om de kop zeuren, en zijn we daar ook weer een jaartje van af. wie goed doet, goed ontmoet!
allemaal naar de WegWijs!
wees wijzer..!
:pu:pu
Dit klinkt me overigens ook een beetje wrang in de oren. Alsof je even een goed gevoel afkoopt door veel geld uit te geven aan 'een hele zooi' refo-goed, daarbij nog even in de wandelgangen de goede doelen sponsoren...en dan ben je er WEER VANAF?????Oorspronkelijk gepost door Orckie
wij kopen een hele zooi, en kunnen er weer een jaar tegenaan. ook geven we een zooi geld aan allerlei stichtingen die je in de gangpaden om de kop zeuren, en zijn we daar ook weer een jaartje van af. wie goed doet, goed ontmoet!
allemaal naar de WegWijs!
wees wijzer..!
:pu:pu
Met wat voor hart doe je dit dan vraag ik me af?
Tuurlijk koop ik ook wel eens een cdtje, of wat dan ook. Waar ik moeite mee heb is, ook door anderen aangehaald, en ongelofelijke consumptieve gedrag van refo-nederland. Met zijn allen massaal naar Utrecht. Ik vraag me af, of, als refo-nederland wordt opgeroepen om mee te doen aan een evangelisatie-aktie in het centrum van Utrecht, of men dan ook zo massaal, vanuit het hele land, naar Utrecht komt. Evangeliseren is trouwens ook gratis! Weggeven van datgene wat je zelf gehad hebt. Ik denk daar meer de taak en roeping van refo-nederland ligt. Dus, wees wijs, mijd de Wegwijs!

K voel me wel een vreemde eend in de bijt maar goed... is ook wel eens leuk... een beetje rondkijken, een beetje rond hangen (niet zoals hangjongeren overigens...!) een beetje hoedjes kijken :! hoedjes passen (en dan tot de conclusie komen... dat ik dat toch maar niet meer moet doen ....
Misschien zijn er nog OSW'ERS te zien....
Misschien is t wel een leuk idee... om als OSW allemaal met een broek te komen (Dan is het niet zo stom om zo maar iemand aan te spreken.... die verdacht veel op OSW'ERS lijkt... :! )
:stu
-
- Contacteer: