Hoe zien jullie de zondag?
'Hoe zien jullie de zondag?'
Zo zou het niet moeten zijn: Jesaja 58:
13 Indien gij uw voet van den sabbat afkeert, van te doen uw lust op Mijn heiligen dag; en indien gij den sabbat noemt een verlustiging, opdat de HEERE geheiligd worde, Die te eren is; en indien gij dien eert, dat gij uw wegen niet doet, en uw eigen lust niet vindt, noch een woord daarvan spreekt;
zo wel:
14 Dan zult gij u verlustigen in den HEERE, en Ik zal u doen rijden op de hoogten der aarde, en Ik zal u spijzigen met de erve van uw vader Jakob; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.
Zo zou het niet moeten zijn: Jesaja 58:
13 Indien gij uw voet van den sabbat afkeert, van te doen uw lust op Mijn heiligen dag; en indien gij den sabbat noemt een verlustiging, opdat de HEERE geheiligd worde, Die te eren is; en indien gij dien eert, dat gij uw wegen niet doet, en uw eigen lust niet vindt, noch een woord daarvan spreekt;
zo wel:
14 Dan zult gij u verlustigen in den HEERE, en Ik zal u doen rijden op de hoogten der aarde, en Ik zal u spijzigen met de erve van uw vader Jakob; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.
Bij wie?Oorspronkelijk gepost door Doortje
Hij heeft gelijk, de zondag staat niet bekend als bijster spannende dag....
Ik vind de zondag over het algemeen een heerlijke dag!
's Morgens relax beginnen....ontbijtje.....naar de kerk.....uit de kerk de sociale contactjes aantrekken.....op het gemakje lunchen......'s middags naar gelang het weer lekker ontspannen (fietstocht, met boekje in de zon in de tuin, sport kijken etc.).....aan het eind van de middag soms naar de kerk........'s avonds, sociale contacten, lekker lezen, tv etc.......weer helemaal fris voor de nieuwe week!
Een 'breekje' van Breekijzertje
....dat niet mag???Oorspronkelijk gepost door Doortje
Heb t over spannend.... Ben het met je eens dat het een heerlijk relaxte dag is, maar doel meer op het feit dat je verder weinig boeiends kan doen aangezien ddat niet kan/mag op zondag.
Zolang je je aan de tien geboden houdt 'mag' alles op zondag!!!
Ik zeg altijd: De tien geboden zijn het hek om de wei waarbinnen je je veilig kan en mag voelen.
Andere regeltjes zijn voortgekomen uit menselijke interpretaties.
Je kan het dus zo 'spannend' maken als jij wilt binnen de gegeven tien woorden.
Ik had het over een 'Maarten 't Hart complex'.Oorspronkelijk gepost door wit schaap
Breekijzer
Wat is een Maarten 't Hart syndroom. Ben die in de ziekteleer nog nooit tegengekomen:,
Prijs je gelukkig dat jij niet in zo'n millieu bent opgegroeid, met al die ver- en geboden. Dat jij dat ontkent, en dan toch praat over het Maarten 't hart syndroom, maakt duidelijk dat je weinig om je heen kijkt, en weinig empathisch vermogen hebt.
Uit een van jouw postings maak ik op dat jij in een 'streng' milieu bent opgegroeid.
Ziedaar! Maarten 't Hart ook.
Lees een boek van Maarten en je weet wat een 'Maarten 't Hart complex' is.
Wat ik vervolgens volgens jou 'ontken' ontgaat mij in het geheel!!
Bij mijn weten niets 'Babbel' of 'Reiziger' van het OneWayForum.
Hahaha.....(sorry Bart)....is dat nog steeds zo in de Rk?Oorspronkelijk gepost door Bart-rk
zondag ochtend kerkautodienst rijden dan naar de Mis weer kerkautodienst rijden
De mis van tv (die ik altijd opneem bekijken)
Pilsje drinken in stamcafe met vrienden of zomers duiken
eten tv kijken en de zondag is weer voorbij
Na de mis de kroeg in?
Heerluk joh!!:- Ik dacht echt dat dat iets van vruuger was.....!!!:,
Hoe kijken jullie dan aan tegen werken op zondag?
Die kroegbaas staat daar toch maar voor jou te tappen...........