Christen zijn......ook op de weg?!

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Pim, je hebt helemaal gelijk, maar ik rij gewoon net als jij wel es te hard.
Liever Turks dan Paaps
Lecram

Bericht door Lecram »

Hard rijden werpt niet alleen maar stof van de weg op, ook van een forum :D:D
Jelle

Bericht door Jelle »

Een ieder die hier zegt nooit te hard te rijden, heeft volgens mij behoorlijk boter op zijn hoofd. Bij 50? rijden we nooit stiekum 60 of bij 30? rijden we nooit 40 of misschien nog harder?
Nou ik geef toe dat het bij mij nogal eens misgaat. Is dat fout? ja wettelijk wel maar we kunnen het misschien ook andersom stellen,als we zulke mooie gladde wegen voorons hebben liggen en het is midden in de nacht helemaal stil op die weg, is het dan van regerings wegen geen uitlokken om overtredingen te begaan. Ze weten het allemaal zo goed maar met de regelmaat van de klok worden regeringsfunctionarissen ook betrapt op te hard rijden. Te hard? nee, vreselijk te hard.
En om nu nog ff door tegaan, niet te hard rijden hoor, maar nu onze veiligheidsgordel, doen we die allemaal trouw om, ook bij dat kleine stukje naar de winkel. Het is wel de wet overtreden net zo goed als te hard rijden.
Als we hier opletten kan ik voor mezelf iederedag weer een nieuwe lijst met overtredingen maken, dag in dag uit. steeds weer opnieuwe, ook al neem ik me voor om het niet meer te doen, maar toch weer steeds opnieuw.
Zo is het nu in het geestelijk leven ook, komen we er niet elke dag achter dat we in alles tegen de Heere zondigen? dag in dag uit, en we weten het zo goed hoe het moet, vooral voor anderen weten we het vaak nog beter dan voor onszelf.
We moeten er uiteraard wel tegen strijden maar niet oevervroom proberen te doen terwijl we het druk genoeg met ons zelf hebben.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs

Tja, je zult misschien maar 10 km hoeven te rijden ofzo, dan is het overbodig om hard te rijden.
Ow, wat een eigenwijs ben je toch he! Je denkt het echt te weten he?
Oorspronkelijk gepost door Matthijs

P.P.S. Wel leuk trouwens dat je toch reageert terwijl je beloofd had dit niet te doen........

Aardig ben ik he?:)
Zekers!

Pim.

P.S. Weet je wat me serieus tegenvalt? Dat de zware broeders van dit forum het niet zo nauw nemen met de regels. Wij (als behoudende refo's) hebben hier op het forum ook een voorbeeldfunctie!! Ik denk dat er heel wat vooroordelen bestaan vanuit de linkse evo-hoek richting de rechtse refo-hoek. Die moeten we met daden ontkrachten en niet bevestigen! Liefde, sociaal zijn en ootmoed is onze kringen wel eens vreemd..... Wij zijn heel, heel liberaal op bepaalde terreinen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

En wat doen we met de Christelijke voorbeeldfunctie?

Pim.
Gewoon blijven uitvoeren. Maar wie bepaalt wat een voorbeeldfunctie is? [/quote]

We kunnen wel een opsomming proberen te maken? Maar dan wel ff in een andere topic!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
P.S. Weet je wat me serieus tegenvalt? Dat de zware broeders van dit forum het niet zo nauw nemen met de regels. Wij (als behoudende refo's) hebben hier op het forum ook een voorbeeldfunctie!! Ik denk dat er heel wat vooroordelen bestaan vanuit de linkse evo-hoek richting de rechtse refo-hoek. Die moeten we met daden ontkrachten en niet bevestigen! Liefde, sociaal zijn en ootmoed is onze kringen wel eens vreemd..... Wij zijn heel, heel liberaal op bepaalde terreinen.
Beste Pim,

Allereerst hoop ik dat je mij niet onder de zware broeders rekent. Jelle, Matthijs, Empee en Cor zijn getuigen dat ik niet zwaar aangezet ben.

Nu heb jij het erover dat we het niet nauw nemen met de regels, maar die mening deel ik niet. Afgezien van de fouten die ook ik kan maken in het verkeer, probeer ik op een veilige manier voor mezelf en anderen me door het verkeer te loodsen.
Ik weet daarom ook niet waarom er geen sprake is van liefde, socialiteit en ootmoed.
En nogmaals: wie bepaalt die voorbeeldfunctie? Collega's bijv. rekenen mij niet af of mijn rijden, maar op mijn houding t.o.v. hen en mijn medemens.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ik ben het ontzetten eenst met Pim. Men noemt de houding van de "hardrijders" op dit forum overigens Antinomianisme.

Ik word moedeloos als ik sommige reacties lees. Paulus zegt niet voor niets: 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.

Je moet inderdaad niet maar 120 rijden omdat je lekker vroom wil doen en je beter vind dan anderen. Maar doe het voor God! God verbied het, en Hij is het waard om gedient te worden! Het moet vreugde zijn: Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst.

Zou ik voor Hem die al mijn zonden droeg niet mijn gas iets terug kunnen nemen???? Ook voor de zonde van snelheidsovertreding heeft Hij de straf gedragen!

[Aangepast op 15/8/03 door Dathenum]
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Pim!!!! Nogmaals je hebt voor de vole 100% gelijk!!!! Maar ik rij net als jij wel es te hard!!!!
Liever Turks dan Paaps
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Ik ben het ontzetten eenst met Pim. Men noemt de houding van de "hardrijders" op dit forum overigens Antinomianisme.

Ik word moedeloos als ik sommige reacties lees. Paulus zegt niet voor niets: 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.

Je moet inderdaad niet maar 120 rijden omdat je lekker vroom wil doen en je beter vind dan anderen. Maar doe het voor God! God verbied het, en Hij is het waard om gedient te worden! Het moet vreugde zijn: Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst.

Zou ik voor Hem die al mijn zonden droeg niet mijn gas iets terug kunnen nemen???? Ook voor de zonde van snelheidsovertreding heeft hij de straf gedragen!
Tsjonge, wat zou het makkelijk zijn als er in de tijd van de bijbel ook snelheidsbeperking waren.

Ik vind je wel wat ver gaan als je gelijk het antinomianisme stempel opdrukt. Alleen omdat er een andere interpretatie is van 'hoe God erover denkt'? Weet jij dat beter dan anderen? Zijn we niet allemaal daar beperkt in?
Antinomianisme is: laten we de zonden doen, zodat de genade overvloediger is. Wezenlijk anders dus. Lijkt me dat die beschuldiging dan zeer onterecht is.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door LecramAlleen omdat er een andere interpretatie is van 'hoe God erover denkt'?
Er is geen sprake van "een andere interpretatie". De wettige overheid gehoorzamen kun je maar op 1 manier: door het daadwerkelijk te doen.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

In Pim zijn mening kan ik nog net inkomen misschien, maar Dathenum gaat echt te ver.

Ten eerste is het zo wat Marcel zegt, je wordt op je houding en niet op je rijgedrag beoordeeld. Tenminste, ik heb er nog nooit opmerkingen over gehad. Mensen vloeken eerder als ze haast hebben en er rijdt een visje vervelend langzaam, dan dat je ingehaald wordt met 160 door een christen. Bij Arnhem kijken ze zeker verontwaardigd naar links en bij Oberhausen is het opeens normaal?

Verder vind ik het ECHT, ECHT veel te ver gaan om te zeggen dat Jezus ook de straf voor de snelheidsovertredingen gedragen heeft, het gaat om het hart erachter jongen!
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door LecramAlleen omdat er een andere interpretatie is van 'hoe God erover denkt'?
Er is geen sprake van "een andere interpretatie". De wettige overheid gehoorzamen kun je maar op 1 manier: door het daadwerkelijk te doen.
Ok, jouw mening :ha
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door RefojongereVerder vind ik het ECHT, ECHT veel te ver gaan om te zeggen dat Jezus ook de straf voor de snelheidsovertredingen gedragen heeft, het gaat om het hart erachter jongen!
Zoiets als: "het doel heiligt de middelen"? Ik dacht dat je wel beter wist! Dit is geen bijbelse gedachtengang. Jezus leert ons aan de vrucht de boom te herkennen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door RefojongereVerder vind ik het ECHT, ECHT veel te ver gaan om te zeggen dat Jezus ook de straf voor de snelheidsovertredingen gedragen heeft, het gaat om het hart erachter jongen!
Zoiets als: "het doel heiligt de middelen"? Ik dacht dat je wel beter wist! Dit is geen bijbelse gedachtengang. Jezus leert ons aan de vrucht de boom te herkennen.
Ik hoop niet dat je hiermee indirect oordeelt of iemand die een andere interpretatie hierover heeft niet gelovig kan zijn. Daar ga jij niet over (en ik net zo min). Dat red je ook niet met het eenzijdig selecteren van bijlgedeelten. Andere bijbelgedeelten spreken je weer tegen. Hoe staat dat ook al weer? Ieder in eigen gemoed ten volle verzekerd? "Ja zie je wel: antinomianisme!" (ik zal je voor zijn) Zucht.....
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Lecram,

Ik vond jouw posting heel goed! Jij stelde dat je hier niet tegenin kon gaan zonder hypocriet te worden.
Liefde, sociaal zijn en ootmoed is onze kringen wel eens vreemd..... Wij zijn heel, heel liberaal op bepaalde terreinen.
Wat ik hiermee bedoelde is dat we op heel veel terreinen precies weten hoe alles moet. Herinner je je de discussie over spijkerbroeken in de kerk nog? De dominee uit die kerk was gelijk een Valse profeet als ik me goed herinner. Probeer daarentegen maar eens een topic op te zetten tegen het materialisme wat tot uitdrukking komt in de dure kleding, poenerige auto's, poenerige huizen.

Het eerste wat je dan hoort is dat je jaloers bent. Nou ik zal verder niet uitwijden, maar ik ben zeer welvarend opgegroeid in een kast van een huis aan het water en met altijd merkkleding om mijn lijf en op mijn 19e had ik een lease-auto onder mijn kont. Nu gooi ik mijn opvoeding en jeugd niet overboord, maar je zet er je zinnen zo snel op....... We blijven rupsjes-nooit-genoeg!

Daarna worden de eigen straatjes schoongeveegd. De dure kleding wordt gekocht voor de kwaliteit. Geloof jij het? Wat een onzin. Het is een excuus! Al de Ralph Lauren kleding die ik kocht, kocht ik om het paardje. Evenzo met Gant en heel de mikmak. Het is wel goeie kwaliteit, absoluut. Maar huiscollectie van de Bijenkorf is ook prima hoor.

Dat bedoel ik nou met liberaal. Je kan het moeilijk sociaal vinden of liefdevol richting onze naasten die over heel de wereld lijm zitten snuiven onder een bruggetje.....

We maken zelf wel uit wat we doen (qua materialisme en laten ons niets ontzeggen). We moeten het leven van de eerste Christengemeente maar als voorbeeld in het achterhoofd houden. We zullen het nooit 'na kunnen doen' maar we moeten het niet weggooien!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie