(Straat)evangelisatie
Re: (Straat)evangelisatie
Me voorgenomen om komend jaar mee te helpen met de evangelisatie acties met die ambulances. Eens per maand in het centrum hier.
Men is vanuit verschillende reformatorische kerken betrokken begreep ik.
Ah, stichting Sjofar? Goed werk! Laatst nog een mooi gesprek gehad met iemand daarvan.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Er was garagesale in een straat dichtbij.
In de hele straat hadden mensen hun koopwaar uitgestald.
Helaas de stoep rondom een van onze Reformatorische kerken was leeg...
Wat een gemiste kans!
Vorig jaar was ik er vanwege een "uitzenddienst" naar het buitenland. Het trof me toen zoveel liefde te horen voor het zendingswerk ver weg. De offervaardigheid is groot.
Maar onze naaste dichtbij...letterlijk op onze stoep. Een tafel met gratis Bijbels was toch al
genoeg geweest. Of de kerk open ofzo.
Ik vind het echt jammer.
In de hele straat hadden mensen hun koopwaar uitgestald.
Helaas de stoep rondom een van onze Reformatorische kerken was leeg...
Wat een gemiste kans!
Vorig jaar was ik er vanwege een "uitzenddienst" naar het buitenland. Het trof me toen zoveel liefde te horen voor het zendingswerk ver weg. De offervaardigheid is groot.
Maar onze naaste dichtbij...letterlijk op onze stoep. Een tafel met gratis Bijbels was toch al
genoeg geweest. Of de kerk open ofzo.
Ik vind het echt jammer.
Maar: was de kerk wel op de hoogte? Want dit zijn typisch dingen die buren zelf organiseren en waar je misschien als kerkelijke gemeente geen idee van hebt.
- Delftenaar
In de stad hier zijn moslims aan het "evangeliseren".
Dan loop je naar de kerk en vervolgens wordt je aangesproken door een moslim.....
Dan loop je naar de kerk en vervolgens wordt je aangesproken door een moslim.....
Er hangen al een paar weken op iedere hoek in de buurt A4-tjes met aankondigingDDD schreef:Maar: was de kerk wel op de hoogte? Want dit zijn typisch dingen die buren zelf organiseren en waar je misschien als kerkelijke gemeente geen idee van hebt.
Dat is dan wel een beetje droevig.
Serieus? Ja doenze ook op social media. Waar beginnen ze dan over? Hoe beginnen ze?Delftenaar schreef: ↑24 aug 2024, 13:07 In de stad hier zijn moslims aan het "evangeliseren".
- Heidebloem
Voor de introverte mensen (zoals ik;) die straatevangelisatie wel een warm hart toedragen:
Meld je aan als kantoorvrijwilliger bij stichting Sjofar! Kun je thuis vanachter de schermen meewerken, net zo hard nodig! Wist ik nooit maar er zijn veel planners en vergunningaanvragers nodig.
Meld je aan als kantoorvrijwilliger bij stichting Sjofar! Kun je thuis vanachter de schermen meewerken, net zo hard nodig! Wist ik nooit maar er zijn veel planners en vergunningaanvragers nodig.
Dus introverte mensen krijgen zulke taken? Ja ook belangrijk natuurlijk: soort van dienende evagelisatiestijl achter de schermen. Ik denk dat er nog veel meer manieren zijn om te evangeliseren zijn.Heidebloem schreef: ↑26 aug 2024, 16:50 Voor de introverte mensen (zoals ik;) die straatevangelisatie wel een warm hart toedragen:
-
Deze man is wat minder introvert: https://youtu.be/c1fWD-Dby2c?si=YQqfXdLHa0PeC8IP
Over straatevangelisatie gesproken.... Vind wel dat je een zekere vorm van vrijmoedigheid hebt als je zo op straat preekt. Kunnen we veel kritiek op hebben maar zouden we ernaast gaan staan?
Over straatevangelisatie gesproken.... Vind wel dat je een zekere vorm van vrijmoedigheid hebt als je zo op straat preekt. Kunnen we veel kritiek op hebben maar zouden we ernaast gaan staan?
Ik zie hem ook weleens op Youtube voorbij komen. Ook een filmpje in een kerk en op een markt in Ouddorp. Ik vind dat hij het best helder en kernachtig vertelt.Henk J schreef: ↑26 aug 2024, 21:35 Deze man is wat minder introvert: https://youtu.be/c1fWD-Dby2c?si=YQqfXdLHa0PeC8IP
- Heidebloem
Nee daar kijkt de organisatie niet naar, of je introvert bent of niet. Maar is voor jezelf een idee wanneer je wel graag wat wilt betekenen.Arja schreef: ↑26 aug 2024, 20:52Dus introverte mensen krijgen zulke taken? Ja ook belangrijk natuurlijk: soort van dienende evagelisatiestijl achter de schermen. Ik denk dat er nog veel meer manieren zijn om te evangeliseren zijn.Heidebloem schreef: ↑26 aug 2024, 16:50 Voor de introverte mensen (zoals ik;) die straatevangelisatie wel een warm hart toedragen: