OpenAI, ChatGPT

Mannetje
Berichten: 7895
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Mannetje »

Kun je een vrije wil programmeren?
-
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Floppy »

Mannetje schreef:Kun je een vrije wil programmeren?
probeer eerst maar eens uberhaupt een wil te programmeren :)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12219
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Herman »

Ik componeer nu mijn kerstverhaal.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:Ik componeer nu mijn kerstverhaal.
Inclusief Arminiaanse neigingen?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12219
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:
Herman schreef:Ik componeer nu mijn kerstverhaal.
Inclusief Arminiaanse neigingen?
Nee, een stapje verder:
Toen ze de volgende ochtend wakker werden, vonden ze dat de Kerstman was vertrokken, maar hij had wel een kaartje achtergelaten met de boodschap: "Ik zal altijd voor jullie zorgen. Geloof in jezelf en in de macht van de liefde."
Rare zinsconstructie overigens.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:
Tiberius schreef:
Herman schreef:Ik componeer nu mijn kerstverhaal.
Inclusief Arminiaanse neigingen?
Nee, een stapje verder:
Toen ze de volgende ochtend wakker werden, vonden ze dat de Kerstman was vertrokken, maar hij had wel een kaartje achtergelaten met de boodschap: "Ik zal altijd voor jullie zorgen. Geloof in jezelf en in de macht van de liefde."
Rare zinsconstructie overigens.
Zozo. Ik ben benieuwd waar je dat kerstverhaal gaat houden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12219
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:Zozo. Ik ben benieuwd waar je dat kerstverhaal gaat houden.
Thuis. Op de bank. Vermoedelijk zal deze niet worden voorgedragen. Maar mijn suggestie om het verhaal "wat christelijker te laten worden", kwam deze wijziging naar voren. De rest van de 350 woorden waren identiek.
Toen ze de volgende ochtend wakker werden, vonden ze dat de weldoener was vertrokken, maar hij had wel een kaartje achtergelaten met de boodschap: "Ik zal altijd voor jullie zorgen. Geloof in Jezus en in Zijn liefde voor jullie."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12219
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Herman »

De chatbot is wel een verstokte Arminiaan. Hier het antwoord hoe het verhaal afliep::
De vijf armoedige kinderen groeiden op in een liefdevol gezin en leerden om te geloven in Jezus en Zijn liefde voor hen. Ze woonden de kerkdiensten bij en vierden de kerst elk jaar met vreugde en dankbaarheid.

Ze groeiden op tot sterke, zelfverzekerde jonge volwassenen en vervulden hun dromen. Ze werden artsen, leraren, muzikanten en wetenschappers, en ze gaven hun tijd en middelen aan degenen die minder geluk hadden gehad.

En ze dachten altijd terug aan die ene magische kerstavond, toen ze werden geholpen door een weldoener die hen liet zien dat alles mogelijk is als je gelooft in de liefde en in jezelf. Het was een les die ze nooit zouden vergeten, en die ze door zouden geven aan hun eigen kinderen en kleinkinderen.
Maar je blijft bezig. Nu is tie hetzelfde verhaal met een calvinistische invalshoek aan het maken terwijl ik dit aan het typen ben. Echt een leuk speeltje om je studieontwijkende gedrag te vergoeilijken.
Piet Puk
Berichten: 5537
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Piet Puk »

Ik kreeg trouwens door dat Elon Musk bij de oprichting van deze chat betrokken is geweest
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2897
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door FlyingEagle »

Piet Puk schreef:Ik kreeg trouwens door dat Elon Musk bij de oprichting van deze chat betrokken is geweest
Zijn geld zit erin
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:De chatbot is wel een verstokte Arminiaan. Hier het antwoord hoe het verhaal afliep::
De vijf armoedige kinderen groeiden op in een liefdevol gezin en leerden om te geloven in Jezus en Zijn liefde voor hen. Ze woonden de kerkdiensten bij en vierden de kerst elk jaar met vreugde en dankbaarheid.

Ze groeiden op tot sterke, zelfverzekerde jonge volwassenen en vervulden hun dromen. Ze werden artsen, leraren, muzikanten en wetenschappers, en ze gaven hun tijd en middelen aan degenen die minder geluk hadden gehad.

En ze dachten altijd terug aan die ene magische kerstavond, toen ze werden geholpen door een weldoener die hen liet zien dat alles mogelijk is als je gelooft in de liefde en in jezelf. Het was een les die ze nooit zouden vergeten, en die ze door zouden geven aan hun eigen kinderen en kleinkinderen.
Maar je blijft bezig. Nu is tie hetzelfde verhaal met een calvinistische invalshoek aan het maken terwijl ik dit aan het typen ben. Echt een leuk speeltje om je studieontwijkende gedrag te vergoeilijken.
En vraag ook eens om er wat minder welvaartsevangelie erin te stoppen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4196
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Maanenschijn »

Ik zit echt mij stijgende verbazing dit eens te beschouwen. Wat een wonderlijke toestand.

Na een zekere tijd gaan we (of onze kinderen) het als zoete koek aannemen wat dat ding bedenkt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Tiberius »

Het is niet zozeer 'wat dat ding bedenkt', maar het is gewoon software die informatie opdelft uit big data.
Als je handig bent met Google, kan je dat zelf ook net zo makkelijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12219
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef:Ik zit echt mij stijgende verbazing dit eens te beschouwen. Wat een wonderlijke toestand.

Na een zekere tijd gaan we (of onze kinderen) het als zoete koek aannemen wat dat ding bedenkt.
Wat is het verschil met wikipedia? Of De Telegraaf?

Hij legt me nu de kwantummechanica uit.

Maar je krijgt betere antwoorden bij betere vraagstelling. Zojuist gecheckt door de vraagstelling 'Is Bonifatius bij Dokkum vermoord?' te laten volgen door 'Is Bonifatius werkelijk bij Dokkum vermoord?'.
Piet Puk
Berichten: 5537
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: OpenAI, ChatGPT

Bericht door Piet Puk »

Maanenschijn schreef:Ik zit echt mij stijgende verbazing dit eens te beschouwen. Wat een wonderlijke toestand.

Na een zekere tijd gaan we (of onze kinderen) het als zoete koek aannemen wat dat ding bedenkt.
Prachtige vraag: is er ook Ma(a)nenschijn op Refoforum? Hij zal het niet snappen omdat Refoforum geen planeet is
Plaats reactie