Avondklok
Re: Avondklok
Ben het er niet mee eens maar zal me er wel aan houden.
Ik heb overigens wel een werkgeversverklaring gekregen.
Ik heb overigens wel een werkgeversverklaring gekregen.
Interessante info, huisman, die u post over de Britse variant. Ik ben heel benieuwd of hoogleraar Fouchier gelijk heeft. We gaan het zien de komende weken.huisman schreef:Dat laatste is bewezen onzin.Marco schreef:Daar hoef je niet kleinerend over te doen.huisman schreef:Idd de Oxford studie.
Die studie gaat uit van getallen en feiten die ook bij het RIVM te vinden zijn. En die zijn duidelijk: in relatief korte tijd is de gemuteerde stam in Engeland dominant geworden. Een toename in absolute getallen zou je kunnen verklaren door een kerst- of nieuwjaarspiek, maar de toename van de Engelse variant als percentage van alle besmettingen kan je daar niet mee verklaren. Ook zou het kunnen dat deze stam zich snel kan verspreiden omdat er minder afweerstoffen tegen zouden zijn onder de bevolking. Maar dan zou men massaal voor de tweede keer besmet moeten worden (de eerste keer met variant 1, de tweede keer met variant 2). Lijkt mij daarom dat de getallen vrij overtuigend zijn.
Deze studie gaat idd uit van 30% meer besmettelijker (Waar premier Johnson zijn ‘stay home order’ goed praatte met 70% besmettelijker. Angst zaaien heet dat) Die 30% staat nog lang niet vast. Er is bv een opvallend hoog percentage a-symptomatische besmettingen gevonden van de Britse variant. Dat kan twee dingen betekenen.
1. Het is minder ziekmakend.
2. Doordat je gericht zoekt en test vind je gewoonweg meer , dus ook a-symptomatische gevallen die anders onder de radar waren gebleven. Dat kan dus ook die 30% verklaren.
Zie ook: https://www.ad.nl/binnenland/hoogleraar ... ~a6d7878e/
Nu de (voorlopige) cijfers van het massaal testen van Lansingerland binnen zijn is de Britse variant daar zeer binnen de perken gebleven.
Voor de goede orde. Ik ben voor maatregelen maar net als de SGP tegen de avondklok.
Lekker op tijd naar bed komende tijd... 

Geldt niet voor binnen hoorHollander schreef:Lekker op tijd naar bed komende tijd...

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
O. Ik dacht meer aan een nationale wekker.huisman schreef:Geldt niet voor binnen hoorHollander schreef:Lekker op tijd naar bed komende tijd...

Ik ben het met je eens Helma. Gisteravond bedacht ik dat het een jaar geleden is dat we met ons gehele gezin, (aangetrouwde) kinderen en kleinkinderen, bij elkaar waren! Dat mis ik, en de andere gezinsleden ook!helma schreef:Ik vind de 1-persoon-op-bezoek-regel erger...
Ik kijk er echt naar uit dat we elkaar weer eens op een wat normalere kunnen ontmoeten.
Bij ons was er eens een mevrouw die dr hondje mee naar de kerk nam.. ha ha die liept de tijd vooruit...
Hond mee naar de kerk... beetje lang uitgelaten...
Hond mee naar de kerk... beetje lang uitgelaten...
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
- Dodo
Als je het niet precies meer weet... mag ik het huis verlaten?
We krijgen een avondklok, maar we hebben al genoeg klokken. Kun je hem weigeren?
Ik ga eerst eens op zoek naar een klepel.
Het zal me benieuwen of ik morgenavond aangehouden word op weg naar mijn werk..
Ja dat kan. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Nou ja, niks eigenlijk.refo schreef:We krijgen een avondklok, maar we hebben al genoeg klokken. Kun je hem weigeren?
Re: RE: Re: Avondklok
Dat denk ik niet, hooguit staandegehouden.Hoopvol schreef:Het zal me benieuwen of ik morgenavond aangehouden word op weg naar mijn werk..