Quizvragen

Maanenschijn

Re: RE: Re: Quizvragen

Bericht door Maanenschijn »

Ukkie schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ukkie schreef:
HersteldHervormd schreef: Inderdaad. Ik voel me gediscrimineerd. :yahoo
Moeten we nu een aparte HHK quiz houden?
Nee hoor, HHK'ers zijn niet zo extreem radicaal.
Pas maar op anders krijgen we straks een quiz gergemmers tegen hhkers. En ik vrees dat we in de minderheid zijn. :)
Kon nog wel eens meevallen ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd

Re: RE: Re: Quizvragen

Bericht door HersteldHervormd »

Ik denk het ook. Nogmaals, omdat GG'ers vaak wat feller zijn, zijn ze ook op de voorgrond en lijkt heel RF vol te zitten met GG'ers :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Re: Quizvragen

Bericht door DDD »

Dat is toch interessant. In mijn beleving zijn juist HHK-ers feller dan GG-ers. Wat ik altijd heel logisch vond, aangezien zij immers nog niet zo lang geleden een nieuwe kerk zijn begonnen/ of -het is maar hoe je het bekijkt- de ware kerk hebben voortgezet.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik denk dat Hervormden, PKN of HHK inderdaad gemoedelijker zijn. De hervormde historie van éénheid binnen de verscheidenheid geeft dat er minder op eigen strepen gestaan wordt. Ik kom veel (O)GG(iN) - ers tegen in mijn dagelijks leven. Het eigen gelijk is daar sterker dan bij de hervormden, is mijn subjectieve waarneming.

Helaas was 2004 hierop een uitzondering.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd

DDD schreef:Dat is toch interessant. In mijn beleving zijn juist HHK-ers feller dan GG-ers. Wat ik altijd heel logisch vond, aangezien zij immers nog niet zo lang geleden een nieuwe kerk zijn begonnen/ of -het is maar hoe je het bekijkt- de ware kerk hebben voortgezet.
Haha, nee joh, noem eens iemand (HHK) van het forum die erg fel is?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Maanenschijn schreef:Ik denk dat Hervormden, PKN of HHK inderdaad gemoedelijker zijn. De hervormde historie van éénheid binnen de verscheidenheid geeft dat er minder op eigen strepen gestaan wordt. Ik kom veel (O)GG(iN) - ers tegen in mijn dagelijks leven. Het eigen gelijk is daar sterker dan bij de hervormden, is mijn subjectieve waarneming.

Helaas was 2004 hierop een uitzondering.
Het ligt er ook weer aan
in de kerk van mijn ouders zijn behoorlijk veel brokken zijn gevallen.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Je hoeft toch niet beslist een kerkelijke vraag te stellen? Stel een interessante maar moeilijke algemene vraag. Bijvoorbeeld: wie zei ooit “ voetbal is simpel, als je er over nadenkt”?
The Groom's still waiting at the altar
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Bonny schreef:Je hoeft toch niet beslist een kerkelijke vraag te stellen? Stel een interessante maar moeilijke algemene vraag. Bijvoorbeeld: wie zei ooit “ voetbal is simpel, als je er over nadenkt”?
Zal Johan Cruijff wel geweest zijn.
- Niet meer zo actief -
alepha

Bericht door alepha »

Piet Puk schreef:
FlyingEagle schreef:
alepha schreef:Je bent linkshandig, rechtshandig of ambidexter... zo wordt dat meestal genoemd.

Nieuwe vraag: Wat is misofonie? :quoi :quoi
Allergisch voor geluid?
Volgens mij is dit het goede antwoord. Ik stel voor de vragensteller ook bevestigt of het antwoord juist is. Flying Eagle aan jouw de eer voor een nieuwe quizvraag.
Antwoord is ongeveer juist. Gaat om specifieke geluiden..niet tegen eetgeluiden kunnen.
Ik was vandaag overigens niet in de gelegenheid om te reageren.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Dat is toch interessant. In mijn beleving zijn juist HHK-ers feller dan GG-ers. Wat ik altijd heel logisch vond, aangezien zij immers nog niet zo lang geleden een nieuwe kerk zijn begonnen/ of -het is maar hoe je het bekijkt- de ware kerk hebben voortgezet.
Haha, nee joh, noem eens iemand (HHK) van het forum die erg fel is?
Door mijn grapje over de gergemmers heb ik wel een beetje Piet Puk zijn topic verstoord.
Sorry Piet!
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

alepha schreef:
Antwoord is ongeveer juist. Gaat om specifieke geluiden..niet tegen eetgeluiden kunnen.
Ik was vandaag overigens niet in de gelegenheid om te reageren.
Dank. Ik vond jou vraag leuker dan al die standaard Gergem weetjes. :huhu
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Mannetje schreef:
Bonny schreef:Je hoeft toch niet beslist een kerkelijke vraag te stellen? Stel een interessante maar moeilijke algemene vraag. Bijvoorbeeld: wie zei ooit “ voetbal is simpel, als je er over nadenkt”?
Zou je denken, maar het is niet zo.
The Groom's still waiting at the altar
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Bonny schreef:
Mannetje schreef:
Cees van der Staay dan?
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
HersteldHervormd

Ukkie schreef:
Bonny schreef:
Mannetje schreef:
Cees van der Staay dan?
Cees of Kees?
Oh deze is voor de welke van de 2 spelletje
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Ja foutje ;)
Plaats reactie