welk boek ben je nu aan het lezen?
Momenteel ben ik het boek aan het lezen "De Vrolijke Wetenschap" van Frederick Nietzsche. Een interessant boek, hoewel ik het meestal niet met 'm eens ben. Het is interessant te zien hoe hij redeneert. Wat ik in Nietzsche bewonder is dat hij één van de eerste filosofen was die durfde uit te leggen wat het betekent als je niet in God geloofd, en hoe een verval in moraal je dan krijgt (de beroemde "God is dood" opmerking.) Wat ik jammer vind is dat hij altijd zo uitgescholden wordt door de kerkgangers, omdat hij namelijk zelfs ook jammer vind als God niet zou bestaan. Hij was een zoekende in de woestijn, vermoed ik, eentje die helaas de verkeerde afslag heeft genomen. Maar ja, het blijft een intrigerend boek.
Heb je 'aldus sprak Zarathoestra' ook gelezen? Dat is meer in romanvorm, je zit vaak te grijnzen als je 't leest.Oorspronkelijk gepost door Madtice
Momenteel ben ik het boek aan het lezen "De Vrolijke Wetenschap" van Frederick Nietzsche. Een interessant boek, hoewel ik het meestal niet met 'm eens ben. Het is interessant te zien hoe hij redeneert. Wat ik in Nietzsche bewonder is dat hij één van de eerste filosofen was die durfde uit te leggen wat het betekent als je niet in God geloofd, en hoe een verval in moraal je dan krijgt (de beroemde "God is dood" opmerking.) Wat ik jammer vind is dat hij altijd zo uitgescholden wordt door de kerkgangers, omdat hij namelijk zelfs ook jammer vind als God niet zou bestaan. Hij was een zoekende in de woestijn, vermoed ik, eentje die helaas de verkeerde afslag heeft genomen. Maar ja, het blijft een intrigerend boek.
Ik ben trouwens bezig in 'overwinteren' van G.J. Segers.

...ik heb tussendoor een hele hoop andere boeken gelezen, ben dus nog niet zo ver :!, maar ja, ach ik heb het boek zelf, dus het hoeft niet terug naar de bieb. Ik wil het wel uitlezen trouwens, het boeit me wel..., maar het kan nog ff durenOorspronkelijk gepost door KislevI wish you luck!! Dat boek is gewoon vierkant! Al uit ondertussen? Of moet ik dat over een paar jaartjes nog eens vragen? :smOorspronkelijk gepost door Em.
5) de gebroeders Karamazow van Dostowjewski
[Aangepast op 11/6/03 door Kislev]
Heb je ´em al uit?Heb je 'aldus sprak Zarathoestra' ook gelezen? Dat is meer in romanvorm, je zit vaak te grijnzen als je 't leest. Ik ben trouwens bezig in 'overwinteren' van G.J. Segers. En in 'de wetten' van Connie Palmen.

Als je ´de Antichrist´ leest, ook van Nietzsche, valt er eigenlijk weinig te grijnzen. Dat is echt stevige lectuur.