welk boek ben je nu aan het lezen?

Madtice

Bericht door Madtice »

Momenteel ben ik het boek aan het lezen "De Vrolijke Wetenschap" van Frederick Nietzsche. Een interessant boek, hoewel ik het meestal niet met 'm eens ben. Het is interessant te zien hoe hij redeneert. Wat ik in Nietzsche bewonder is dat hij één van de eerste filosofen was die durfde uit te leggen wat het betekent als je niet in God geloofd, en hoe een verval in moraal je dan krijgt (de beroemde "God is dood" opmerking.) Wat ik jammer vind is dat hij altijd zo uitgescholden wordt door de kerkgangers, omdat hij namelijk zelfs ook jammer vind als God niet zou bestaan. Hij was een zoekende in de woestijn, vermoed ik, eentje die helaas de verkeerde afslag heeft genomen. Maar ja, het blijft een intrigerend boek.
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Em.
5) de gebroeders Karamazow van Dostowjewski
I wish you luck!! Dat boek is gewoon vierkant! Al uit ondertussen? Of moet ik dat over een paar jaartjes nog eens vragen? :sm

[Aangepast op 11/6/03 door Kislev]
Madtice

Bericht door Madtice »

Dat boek heb ik ook bijna uit, de gebroeders Karamazow... interessant boek, trouwens ook net als Nietzsche met uitwijdingen over de gevolgen van het niet geloven in een God. Is toch een interessante these.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Momenteel ben ik het boek aan het lezen "De Vrolijke Wetenschap" van Frederick Nietzsche. Een interessant boek, hoewel ik het meestal niet met 'm eens ben. Het is interessant te zien hoe hij redeneert. Wat ik in Nietzsche bewonder is dat hij één van de eerste filosofen was die durfde uit te leggen wat het betekent als je niet in God geloofd, en hoe een verval in moraal je dan krijgt (de beroemde "God is dood" opmerking.) Wat ik jammer vind is dat hij altijd zo uitgescholden wordt door de kerkgangers, omdat hij namelijk zelfs ook jammer vind als God niet zou bestaan. Hij was een zoekende in de woestijn, vermoed ik, eentje die helaas de verkeerde afslag heeft genomen. Maar ja, het blijft een intrigerend boek.
Heb je 'aldus sprak Zarathoestra' ook gelezen? Dat is meer in romanvorm, je zit vaak te grijnzen als je 't leest.

Ik ben trouwens bezig in 'overwinteren' van G.J. Segers. :D En in 'de wetten' van Connie Palmen.
Em.

Bericht door Em. »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Oorspronkelijk gepost door Em.
5) de gebroeders Karamazow van Dostowjewski
I wish you luck!! Dat boek is gewoon vierkant! Al uit ondertussen? Of moet ik dat over een paar jaartjes nog eens vragen? :sm

[Aangepast op 11/6/03 door Kislev]
...ik heb tussendoor een hele hoop andere boeken gelezen, ben dus nog niet zo ver :!, maar ja, ach ik heb het boek zelf, dus het hoeft niet terug naar de bieb. Ik wil het wel uitlezen trouwens, het boeit me wel..., maar het kan nog ff duren
KurtYo

Bericht door KurtYo »

Haasje Over - Simon Carmiggelt... Wel aardig...
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben bezig met het boek: Ik zal raad geven door ds. D.J. Budding.
Het boek is een vervolgop het eerder verschenen boek: Ik zal wederbrengen.

Een mooi boek over de pastorale ervaringen van Johannes in zijn eerste gemeente.
Zeker voor velen aan te raden om ook eens te lezen.
KurtYo

Bericht door KurtYo »

Een geschiedenisboek voor school :D erg interessant (echt waar)
Adje

Bericht door Adje »

Heb je 'aldus sprak Zarathoestra' ook gelezen? Dat is meer in romanvorm, je zit vaak te grijnzen als je 't leest. Ik ben trouwens bezig in 'overwinteren' van G.J. Segers. En in 'de wetten' van Connie Palmen.
Heb je ´em al uit? :D:D:D

Als je ´de Antichrist´ leest, ook van Nietzsche, valt er eigenlijk weinig te grijnzen. Dat is echt stevige lectuur.
Tirzah

Bericht door Tirzah »

'k Heb eindelijk het boek van Geert Mak in m'n bezit: 'de eeuw van mijn vader'. Daar ben ik momenteel in bezig.
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Oorspronkelijk gepost door Tirzah
Daar ben ik momenteel in bezig.
sinds wanneer? :t:t:t
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Heb je ´em al uit? :D:D:D

Als je ´de Antichrist´ leest, ook van Nietzsche, valt er eigenlijk weinig te grijnzen. Dat is echt stevige lectuur.
Zie u2u. :D

Gr. Lebaoth

[Aangepast op 16/9/03 door lebaoth]
Adje

Bericht door Adje »

Zie u2u. :D
mmm, niets te zien
KurtYo

Bericht door KurtYo »

Wil de passievrucht snel gaan lezen...
Loïs

Bericht door Loïs »

Grappig om dit te lezen. :)

Ik lees nu 'One Mind, Two Languages', van Nicolov Nicolas. Schitterend boek over meertaligheid, met een hoop technisch taalkundig gepraat.
Verder 'De Boomgaard' van Lynn Austin.

Groetjes van Loïs.
Plaats reactie