Politica

Ik heb geen bezwaar tegen vrouwelijke politici

Eens
63
72%
Oneens
16
18%
Geen mening
7
8%
Anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Bezorgd »

Piet Puk schreef:[

Als het beginselprogramma wordt aangepast, kunnen ze mij schrappen als lid! En velen met mij (denk ik)

Zou je er dan wel op blijven stemmen?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4166
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Maanenschijn »

Vervolgde schreef:
Maanenschijn schreef:
Vervolgde schreef: Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, maar wat je met dit antwoord wilt zeggen is mij niet duidelijk.
Nee, dat neem ik niet kwalijk.

Simpel antwoord: nee, dat wordt niet geaccepteerd. Omdat men vind dat de meeste stemmen gelden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: RE: Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Vervolgde »

Maanenschijn schreef:
Vervolgde schreef:
Maanenschijn schreef:
Vervolgde schreef: Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, maar wat je met dit antwoord wilt zeggen is mij niet duidelijk.
Nee, dat neem ik niet kwalijk.

Simpel antwoord: nee, dat wordt niet geaccepteerd. Omdat men vind dat de meeste stemmen gelden.
Is het dan zo vreemd dat ik van vervolging in dit land spreek? Om de tegenmaatregelen te ontlopen wordt maar gebogen voor de wereld. Dan kunnen we gerust nog dit en dat en .......... en tel je zegeningen. En men beseft kennelijk niet dat het buigen voor de wereld, is het loslaten van de God van wie de zegeningen moeten komen. En dat wilde ik gezegd hebben.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Zeeuw »

Vervolgde schreef:
Is het dan zo vreemd dat ik van vervolging in dit land spreek? Om de tegenmaatregelen te ontlopen wordt maar gebogen voor de wereld. Dan kunnen we gerust nog dit en dat en .......... en tel je zegeningen. En men beseft kennelijk niet dat het buigen voor de wereld, is het loslaten van de God van wie de zegeningen moeten komen. En dat wilde ik gezegd hebben.
Zoals jij je mening formuleert is er, net als met sommige 'prominenten', geen discussie mogelijk. Het wordt direct in het 'buiten voor', 'loslaten van' etc getrokken.
Dat heb ik, helaas, in deze kwestie ook destijds in 2013 meegemaakt. Er was geen gesprek met sommigen mogelijk.
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: RE: Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Vervolgde »

Zeeuw schreef:
Vervolgde schreef:
Is het dan zo vreemd dat ik van vervolging in dit land spreek? Om de tegenmaatregelen te ontlopen wordt maar gebogen voor de wereld. Dan kunnen we gerust nog dit en dat en .......... en tel je zegeningen. En men beseft kennelijk niet dat het buigen voor de wereld, is het loslaten van de God van wie de zegeningen moeten komen. En dat wilde ik gezegd hebben.
Zoals jij je mening formuleert is er, net als met sommige 'prominenten', geen discussie mogelijk. Het wordt direct in het 'buiten voor', 'loslaten van' etc getrokken.
Dat heb ik, helaas, in deze kwestie ook destijds in 2013 meegemaakt. Er was geen gesprek met sommigen mogelijk.
Een gesprek is prima mogelijk. Is zelfs altijd mogelijk. Alleen zijn Bijbelse principes niet onderhandelbaar. En dat is voor velen een steen des aanstoots.
Piet Puk
Berichten: 5503
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

Bezorgd schreef:
Piet Puk schreef:[

Als het beginselprogramma wordt aangepast, kunnen ze mij schrappen als lid! En velen met mij (denk ik)

Zou je er dan wel op blijven stemmen?
Dat is een goede vraag, waar ik nog niet over heb nagedacht. Ik ben bang van niet.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2479
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Bonny »

Is dit niet een beetje een vreemde discussie? Sinds 1890 had Nederland al een vrouwelijk staatshoofd. In 1918 werd er voor het eerst een vrouw verkozen in het parlement. En in 2020, dik 100 jaar later, gaan we er nog even over discussiëren of dat allemaal wel een goede ontwikkeling zou zijn. Beetje laat nietwaar.
The Groom's still waiting at the altar
Hoopvol
Berichten: 1319
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Hoopvol »

Piet Puk schreef:
Bezorgd schreef:
Piet Puk schreef:[

Als het beginselprogramma wordt aangepast, kunnen ze mij schrappen als lid! En velen met mij (denk ik)

Zou je er dan wel op blijven stemmen?
Dat is een goede vraag, waar ik nog niet over heb nagedacht. Ik ben bang van niet.
En hoe zou je dan omgaan met een vrouwelijke leidinggevende?
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Zeeuw »

Vervolgde schreef:
Zeeuw schreef:
Vervolgde schreef:
Is het dan zo vreemd dat ik van vervolging in dit land spreek? Om de tegenmaatregelen te ontlopen wordt maar gebogen voor de wereld. Dan kunnen we gerust nog dit en dat en .......... en tel je zegeningen. En men beseft kennelijk niet dat het buigen voor de wereld, is het loslaten van de God van wie de zegeningen moeten komen. En dat wilde ik gezegd hebben.
Zoals jij je mening formuleert is er, net als met sommige 'prominenten', geen discussie mogelijk. Het wordt direct in het 'buiten voor', 'loslaten van' etc getrokken.
Dat heb ik, helaas, in deze kwestie ook destijds in 2013 meegemaakt. Er was geen gesprek met sommigen mogelijk.
Een gesprek is prima mogelijk. Is zelfs altijd mogelijk. Alleen zijn Bijbelse principes niet onderhandelbaar. En dat is voor velen een steen des aanstoots.
Beroepen op ‘dat zijn Bijbelse principes’ is ook een gezagsargument waarmee je hetzelfde doet.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1873
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ararat »

Ik denk dat de SGP een keuze moet maken:

óf alle dames eruit en de gevolgen daarvan accepteren.(weet iemand of dat einde partij betekent?)
óf dames toelaten, dus statuten veranderen en die gevolgen accepteren (afgeslankte, of veranderde partij?)

Het laatste heeft mijn voorkeur.
Ik vraag me echt af: wát is het principe nu echt waard? Ik vraag me momenteel echt af of ik überhaupt mij stem aan deze halfslachtige SGP wil geven.
Als het wérkelijk Bijbelse principes zijn, als het écht zo in beton gegoten is snap ik niet dat dit kan gebeuren.
Piet Puk
Berichten: 5503
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

Hoopvol schreef:
Piet Puk schreef:
Bezorgd schreef:

Zou je er dan wel op blijven stemmen?
Dat is een goede vraag, waar ik nog niet over heb nagedacht. Ik ben bang van niet.
En hoe zou je dan omgaan met een vrouwelijke leidinggevende?
Hoe bedoel je 'leidinggevende'? Als wethouder/raadslid van de SGP?

Op een professionele manier, onderwerpen aan het gezag.
DDD
Berichten: 28951
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Ararat schreef:Ik denk dat de SGP een keuze moet maken:

óf alle dames eruit en de gevolgen daarvan accepteren.(weet iemand of dat einde partij betekent?)
óf dames toelaten, dus statuten veranderen en die gevolgen accepteren (afgeslankte, of veranderde partij?)

Het laatste heeft mijn voorkeur.
Ik vraag me echt af: wát is het principe nu echt waard? Ik vraag me momenteel echt af of ik überhaupt mij stem aan deze halfslachtige SGP wil geven.
Als het wérkelijk Bijbelse principes zijn, als het écht zo in beton gegoten is snap ik niet dat dit kan gebeuren.
Nu haal je dingen door elkaar. Voor de ene SGPer is het een bijbels principe, en voor de andere niet. Dat moet je dan wel onderscheiden.
Hoopvol
Berichten: 1319
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Hoopvol »

Waarom ik dat vraag, ik weet echt niet hoe ik een vrouwelijke politicus moet zien. Ik heb er nog nooit over nagedacht eigenlijk. Want ik weet niet beter of er zijn vrouwelijke politici.

Met een vrouwelijke leidinggevende heb ik ervaring en geen probleem.

Is er een verschil in het kerkelijke ambt en het ambt van de overheid m.b.t. vrouwen in het ambt?
Als er geen verschil is tussen het kerkelijke en het ambt van de overheid dan zal een vrouw in het ambt niet mogen op Bijbelse gronden.
Maar hoe zit het dan met vrouwelijke gemeentemedewerkers, agentes, leraressen e.d.?
DDD
Berichten: 28951
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Dat is een goede vraag. Zouden er ook mensen zijn met principiële bezwaren tegen vrouwelijke agenten?
Hoopvol
Berichten: 1319
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Hoopvol »

DDD schreef:Dat is een goede vraag. Zouden er ook mensen zijn met principiële bezwaren tegen vrouwelijke agenten?
Dat is trouwens wel een leuke manier om onder een boete uit te komen...
Plaats reactie