Zo heb ik het niet bedoeld. Maar ben dan benieuwd naar het oordeel der moderatorssamanthi schreef:Ik vind dit ongepast.Piet Puk schreef:Sla dan het oog naar Boven! Ongetwijfeld was dat eerder al beter geweest, maar ja. Dat houden we liever voor het laatst.Mannetje schreef:Maar ook hier voel ik mij niet begrepen, wat nu?
Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt
Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt
Als bovenstaande me overkomt zet ik gewoon de pc uit en ga ik wat anders doen.Piet Puk schreef:Soms sta je in je standpunt alleen in een topic. En dan? Een gevoel van eenzaamheid of machteloosheid kan je bekruipen. Speciaal voor diegenen een speciaal topic.
Van bovengenoemde gevoelens heb ik alleen in het echte leven last, voor hier lijkt me dat ietwat overdreven.
Maar ieder het zijne.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Ik geloof dat het na ontvangen genade nog moeilijk is, al is het beleefd.CvdW schreef:Die het hebben beleefd.-DIA- schreef:Wie zal zichzelf ooit recht kunnen doorgronden?Mannetje schreef:Maar ook hier voel ik mij niet begrepen, wat nu?
Maar HEERE wie is de man, die het op het nauwkeurigste kan?
Er is een preek van ds. E. Venema te beluisteren via YouTube.
Die gaat over Simson... (een geloofsheld, naar de Schrift) in de schoot van Delila.
Een heel leerzame preek en ook een ontdekkende preek
Ook een preek waarin gewezen wordt dat er voor de grootste der zondaren nog doen aan is.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: RE: Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt
Waarom? God is er ook in tijdelijke moeilijkhedensamanthi schreef:Ik vind dit ongepast.Piet Puk schreef:Sla dan het oog naar Boven! Ongetwijfeld was dat eerder al beter geweest, maar ja. Dat houden we liever voor het laatst.Mannetje schreef:Maar ook hier voel ik mij niet begrepen, wat nu?
- J.C. Philpot
Volgens mij waa dit topic oorspronkelijk ludiek bedoelt. Dat gaat niet altijd goed met ernst samen, omdat het dan oneerbiedig kan worden.
Piet Puk schreef:Het topic is wat grappig bedoeld, maar wie weet, komt het nog eens van pas.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Re: RE: Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt
Dit is grappig en schertsend bedoeld.DDD schreef:Waarom? God is er ook in tijdelijke moeilijkhedensamanthi schreef:Ik vind dit ongepast.Piet Puk schreef:Sla dan het oog naar Boven! Ongetwijfeld was dat eerder al beter geweest, maar ja. Dat houden we liever voor het laatst.Mannetje schreef:Maar ook hier voel ik mij niet begrepen, wat nu?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Humor onttrekt zich daar niet aan, mijns inziens. Maar goed.
-
- Verbannen
Eens. Zelfs de meest rechtzinnige dominees houden van humor, is mijn ervaring.DDD schreef:Humor onttrekt zich daar niet aan, mijns inziens. Maar goed.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Eens. Zelfs de meest rechtzinnige dominees houden van humor, is mijn ervaring.DDD schreef:Humor onttrekt zich daar niet aan, mijns inziens. Maar goed.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Denk je dat wijken ds. Joh van der Poel humor had? Ik sprak vroeger een oude vriend, en die kende hem goed. Wat hij over hem opmerkte was: Als hij geen dominee had moeten worden zou hij cabaretier kunnen worden...Jantje schreef:Eens. Zelfs de meest rechtzinnige dominees houden van humor, is mijn ervaring.DDD schreef:Humor onttrekt zich daar niet aan, mijns inziens. Maar goed.
Dat is een heel ander verhaal, als ik een aardbei op mijn neus zet en zegt ik heb een zere neus, is dat een grapje, als jij daarop zegt, je moet bidden dat het overgaat, is dat spotten.-DIA- schreef:Denk je dat wijken ds. Joh van der Poel humor had? Ik sprak vroeger een oude vriend, en die kende hem goed. Wat hij over hem opmerkte was: Als hij geen dominee had moeten worden zou hij cabaretier kunnen worden...Jantje schreef:Eens. Zelfs de meest rechtzinnige dominees houden van humor, is mijn ervaring.DDD schreef:Humor onttrekt zich daar niet aan, mijns inziens. Maar goed.
Hier wordt een grapje gemaakt over, het niet begrepen worden, dan hoor je dan niet te gaan spotten.
Zijn jullie echt zo dom dat je het verschil niet ziet?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zoiets zou ik zelf dan ook niet zeggen... Ik doelde ook meer op de reactie hierboven dat predikanten nog wel eens gevoel voor humor kunnen hebben. Ook van ds. Lamain is bekend dat hij ernstvolle zaken wel eens met zijn manier van luim kon brengen. Soms ook als Elia: Die tot de Baälpriesters zei om maar wat harder te roepen.samanthi schreef:Dat is een heel ander verhaal, als ik een aardbei op mijn neus zet en zegt ik heb een zere neus, is dat een grapje, als jij daarop zegt je miet bidden dat het overgaat is dat spotten, hier wordt een grapje gemaakt van niet begrepen worden, dan hoor je dan niet met God te gaan spotten.-DIA- schreef:Denk je dat wijken ds. Joh van der Poel humor had? Ik sprak vroeger een oude vriend, en die kende hem goed. Wat hij over hem opmerkte was: Als hij geen dominee had moeten worden zou hij cabaretier kunnen worden...Jantje schreef:Eens. Zelfs de meest rechtzinnige dominees houden van humor, is mijn ervaring.DDD schreef:Humor onttrekt zich daar niet aan, mijns inziens. Maar goed.
Samanthi, ik snap je wel. Wanneer jij jezelf er aan stoort is het beter dat het weggehaald wordt. Mannetje gaf aan zich nergens bij te voelen. Dan kun je nog eens een nieuw topic aanmaken speciaal voor Mannetje. Toen bedacht ik me dat je ten alle tijde bij God terecht kan. Dat was de insteek.samanthi schreef:Dat is een heel ander verhaal, als ik een aardbei op mijn neus zet en zegt ik heb een zere neus, is dat een grapje, als jij daarop zegt, je moet bidden dat het overgaat, is dat spotten.-DIA- schreef:Denk je dat wijken ds. Joh van der Poel humor had? Ik sprak vroeger een oude vriend, en die kende hem goed. Wat hij over hem opmerkte was: Als hij geen dominee had moeten worden zou hij cabaretier kunnen worden...Jantje schreef:Eens. Zelfs de meest rechtzinnige dominees houden van humor, is mijn ervaring.DDD schreef:Humor onttrekt zich daar niet aan, mijns inziens. Maar goed.
Hier wordt een grapje gemaakt over, het niet begrepen worden, dan hoor je dan niet te gaan spotten.
Ik waardeer je serieuze reactie.
Mijn opmerking was echter verre van serieus.
Mijn opmerking was echter verre van serieus.
- Niet meer zo actief -
Soms word ik verdrietig van Refoforum...