Wel. Ik citeer dat niet voor niets, hé, hé.DDD schreef:Dat staat er ook niet.
Let verder alsjeblieft op het quoten. Jullie maken er een rommeltje van.
Wel. Ik citeer dat niet voor niets, hé, hé.DDD schreef:Dat staat er ook niet.
Maar wat is jouw visie ?Jantje schreef:Wel. Ik citeer dat niet voor niets, hé, hé.DDD schreef:Dat staat er ook niet.
Psalm 51: 1 en 2 (berijmd).Geytenbeekje schreef:Maar wat is jouw visie ?Jantje schreef:Wel. Ik citeer dat niet voor niets, hé, hé.DDD schreef:Dat staat er ook niet.
Afwachten en denken dat er dan wat gebeurd ?
O. Wat lees jij dan in dat citaat? Wij als mensen kunnen niets van God eisen. Dat deed de tollenaar in de tempel ook niet.DDD schreef:Er staat niets over een menselijke grondslag.
Ik ben het met jullie standpunt niet eens. Volgens mij heeft @jantje een punt. Ik zie het als een heel gevaarlijke leer. Omdat ons hart zo arglistig is. En omdat we zo graag willen dwalen, van de waarheid af.Hoopvol schreef:Ik probeerde even af te tasten wat het standpunt is zodat ik er even over na kan denken. Zonder dat ik iets invul voor een anderGeytenbeekje schreef:Dat kan ja.
Maar wat wil je er mee bereiken ?
Juist.huisman schreef:Opent uwe mond eist van mij vrijmoedig.
Helaas Jantje.
Maar mijn volk wilde niet naar Mijn stem horen.
Omdat ze vrome uitvluchten zochten.
Uitkijken niet als mens je stiekem toch te verschuilen achter onmacht ipv onwil en daarmee ten diepste de Heere de schuld te geven.Hoopvol schreef:Ik ben het met jullie standpunt niet eens. Volgens mij heeft @jantje een punt. Ik zie het als een heel gevaarlijke leer. Omdat ons hart zo arglistig is. En omdat we zo graag willen dwalen, van de waarheid af.Hoopvol schreef:Ik probeerde even af te tasten wat het standpunt is zodat ik er even over na kan denken. Zonder dat ik iets invul voor een anderGeytenbeekje schreef:Dat kan ja.
Ik weet dat er binnen de GG verschillend over wordt gedacht. De visie van ds C. Harinck e.a. is niet van de laatste weken. Het is niet voor niets dat besprekingen met andere kerkverbanden op niets zijn uitgelopen. Het liep vast op o.a. dit punt.
Ik heb getwijfeld hoe moet ik reageren. Of het verstandig is. Volgens mij belanden we heel snel in een oeverloze discussie die alleen maar verder afdrijft. En daar ben ik een beetje bang voor. Eigenlijk weet ik nog niet zo goed wat ik moet doen.
Ja helemaal mee eens. En dat is nou het moeilijke punt. Een valkuil aan de andere kant.Zeeuw schreef:Uitkijken niet als mens je stiekem toch te verschuilen achter onmacht ipv onwil en daarmee ten diepste de Heere de schuld te geven.Hoopvol schreef:Ik ben het met jullie standpunt niet eens. Volgens mij heeft @jantje een punt. Ik zie het als een heel gevaarlijke leer. Omdat ons hart zo arglistig is. En omdat we zo graag willen dwalen, van de waarheid af.Hoopvol schreef:Ik probeerde even af te tasten wat het standpunt is zodat ik er even over na kan denken. Zonder dat ik iets invul voor een anderGeytenbeekje schreef:Dat kan ja.
Ik weet dat er binnen de GG verschillend over wordt gedacht. De visie van ds C. Harinck e.a. is niet van de laatste weken. Het is niet voor niets dat besprekingen met andere kerkverbanden op niets zijn uitgelopen. Het liep vast op o.a. dit punt.
Ik heb getwijfeld hoe moet ik reageren. Of het verstandig is. Volgens mij belanden we heel snel in een oeverloze discussie die alleen maar verder afdrijft. En daar ben ik een beetje bang voor. Eigenlijk weet ik nog niet zo goed wat ik moet doen.
huisman schreef:Opent uwe mond eist van mij vrijmoedig.
Helaas Jantje.
Maar mijn volk wilde niet naar Mijn stem horen.
Omdat ze vrome uitvluchten zochten.
Dan heb je misschien nog nooit de Bijbel goed gelezen.Erasmiaan schreef:Ik heb nog nooit gehoord van genade waar je recht op hebt. Dan is genade geen genade meer, maar verwordt het inderdaad tot slechts “een regeling”.