Op Digibron kan je de bestaansgrond van deze school lezen:DDD schreef:Dat is inderdaad bijzonder spijtig.Jantje schreef:Over dat laatste verschillen wij helaas van mening.
Maar los van de rol van het RD dat hier voor verwarring zorgt, vind ik jouw zorgen buiten proportie. Ik maak mij meer zorgen om reformatorische scholen die het gebruik van een betrouwbare Bijbelvertaling verbieden.
En dat op een school kledingregels moeten worden gehanteerd omdat 10 procent van de ouders (of nog minder) daar belang aan hecht, is ook een beetje buiten proportie. Ik ben heel blij dat de mensen die een Jantjenistisch standpunt innamen, niet hun zin hebben gekregen. Het gijzelt een goedbedoelende maar nuchtere meerderheid die graag reformatorisch onderwijs voor zijn kinderen ziet waarin de Bijbel centraal staat.
https://www.digibron.nl/search/detail/b ... leiderdorp
Citaat wat mede de aanleiding was van spanningen binnen de toenmalige PC:
"Enkele bestuursleden vonden dat er afgeweken werd van de historiciteit van de Heilige Schrift."
En dat vind ik wel een grond om bezwaar te hebben tegen onderwijs op een PC. Maar niet over HSV of SV of kledingregels.