Daar word ik nu met recht naar van.Op de vloer ligt marmer dat door leden van de bouwcommissie in Italië (!!!) is uitgezocht....
GG Gouda
Ik niet.Daar word ik nu met recht naar van.
Het is grotendeels de schuld van de kerkleden. Zij trekken veel te weinig aan de bel. Zetten veel te weinig hun voet daadwerkelijk dwars. En zo kijgt de kerkenraad of bouwcommissie alle gelegenheid om deze uitwassen in praktijk te brengen.
En dat is ook zo met het opknappen van de pastorie. Moet je eens achter de schermen gaan kijken, wanneer er weer een nieuwe predikant komt. Maar wie protesteert? De mensen laten het maar zo, en zodoende blijft het maar doorgaan en doorgaan en doorgaan.
Groet,
Houthakker.
Daphne, volgens mij was jij de enige die hier met bijbelteksten smeet, maar goed.
Is dit wellicht van toepassing?

Is dit wellicht van toepassing?
Toch heeft de StJan wel wat...Johannes 4 schreef:21 ‘Geloof me,’ zei Jezus, ‘er komt een tijd dat jullie noch op deze berg, noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden. 22 Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden. 23 Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, dat wie de Vader echt aanbidt, hem aanbidt in Geest en in waarheid. De Vader zoekt mensen die hem zo aanbidden, 24 want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in Geest en in waarheid.’

De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Ook een manier van discussiëren.Daphne schreef:Dank je dat je het goed vind!Raike schreef:Daphne, volgens mij was jij de enige die hier met bijbelteksten smeet, maar goed.
Toch heeft de StJan wel wat...

Ik kom er zo goed als wekelijks.De StJan heeft zeker wat, kom maar es kijken jij refo;)zoon/dochterl.
InderdaadRaike schreef:Ook een manier van discussiëren.Daphne schreef:Dank je dat je het goed vind!Raike schreef:Daphne, volgens mij was jij de enige die hier met bijbelteksten smeet, maar goed.
Toch heeft de StJan wel wat....

De StJan heeft zeker wat, kom maar es kijken jij refo;)zoon/dochterl.
Nou gezellig dan! Tot morgenavond, Pauluskerk 19.00Raike schreef:Daphne schreef:Raike schreef: Ik kom er zo goed als wekelijks.
Mag het ook de Vredeskerk zijn? Dat komt beter uit wat tijd betreft...Daphne schreef:Jah joh, zo lopen de dingen nu eenmaalAfgewezen schreef:Lekker logisch. St. Jan is nu Pauluskerk...Nou gezellig dan! Tot morgenavond, Pauluskerk 19.00:
:
:
:
:
:
Maar misschien wordt het toch de Ronsseweg ditmaal.
Re:
Lees dit dan maar eens:memento schreef:Zucht. Waarom moeten kerken mooi? Waarom moeten kerkorgels mooi, en groot? We zijn toch niet Rooms?nou hopen kun je altijd doen, zeker weten in iedergeval niet. Bij ons zijn we over 1000 jaar nog aan het betalen voor een mooie maar peperdure kerk
Nee, in een kerk hoort de woordbediening centraal te staan. En waarin kan dat beter dan in een gebouw waarin geen mooie fratsen zitten die alleen maar afleiden. Nee, m.i. is er niets mis met een kerk die eruit ziet als een grote schuur, en met een klein electrisch orgeltje voorin.
ANTWERPEN (RKnieuws.net) - Het orgel van de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal van Antwerpen, het grootste kerkorgel van ons land, wordt ingrijpend gerestaureerd. De restauratie kost 1 miljoen euro. Volgens orgelbouwer Gerard Pels, van de bekende orgelbouwersfamilie Pels-D’Hondt, duurt de restauratie tot 2016. In afwachting zwijgt het orgel drie jaar. Vooraf vinden in juni van 2013 nog drie opmerkelijke concerten plaats.
Het kathedraalorgel van Antwerpen is 120 jaar oud. Het werd ook in de jaren 1970 al eens door Pels en diens vader gedemonteerd. In 1985 vond de herinspeling plaats. Orgelmaker Gerard Pels: “Het orgel is werkelijk versleten. De vele tienduizenden onderdelen en duizenden pijpen moeten eruit gehaald en hersteld worden. Een orgel is in feite een reusachtige en erg complexe machine. Het leder op de balgen en balgjes, de koperen assen van de mechanieken... alles is na 120 jaar versleten. Alles blaast en piept. Het is ongelooflijk dat organist Peter Van de Velde er nog zo goed mee overweg kan."
Volgens Pels worden de 5.777 pijpen van het grote symfonische orgel in de Antwerpse kathedraal eind 2013 uit het orgel gelicht. In afwachting van de herinspeling, naar verwachting in 2016, zwijgt het instrument daarna gedurende drie jaar. “Eind 2016 moet het opnieuw in zijn volle glorie weerklinken.”
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: GG Gouda
Ik dacht dat ze ons ouwe orgel daar neer hadden gezet.
Re: GG Gouda
Niet?refo schreef:Ik dacht dat ze ons ouwe orgel daar neer hadden gezet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon