Ook prima toch? Oei, vrij forse reparatie. Mijn ketting heb ik ook 2 maanden geleden vervangen. Gelijk maar kleine beurt gegeven en alle pakkingen die ik tegen kwam vervangen, waarom ook niet?Zeeuw schreef:Haha, nee hoor. Een Seat Ibiza St. Klein dieseltje. Net distributieriem vervangen, kan er weer 210k tegenaan.HersteldHervormd schreef:Prima, lijkt me leuk! Ik hoor het wel. Ben je veel op weg? 210.000 met de auto is aardig wat, mag ik gokken? Volvo?Zeeuw schreef:Interessant. Ik tank vaak bij ons bij de Agrisneltank. Tank af en toe bij de Shell en regelmatig bij Tango. Is bij ons qua prijs redelijk vergelijkbaar allemaal. Ik hou ook altijd vrij aardig bij hoe ver ik kan rijden en zit zelden ver van de 850 km per tank vandaan. Gemiddelde is vaak rond de 4,5/4,6 per 100. Ik vind het, op basis van 1 ervaring, moeilijk in te schatten in hoeverre het klopt. Ik zal het eens een poosje bij houden en je mijn bevindingen melden. Alhoewel het lastig is een tank een paar keer onder dezelfde omstandigheden leeg te rijden.HersteldHervormd schreef:
Het is je eigen keuze, diesel is sowieso krachtiger. Ik zal een voorbeeld noemen:
Ik rijd een BMW en houd alles bij van mn auto (is ook mijn hobby hoor).
Ik tankte vorig jaar benzine bij een supermarkt voor een goedkoop prijsje zegmaar. Reed naar Duitsland op en neer. Zo'n 450 kilometer in totaal. En daarbuiten om gewoon mijn normale ritten. Ik kwam die tankbeurt uit op een schamele 7,6 liter Op 100 kilometer. Het gemiddelde verbruik op jaarbasis is zo'n 7,4 liter op 100 kilometer. Dus het was al lager als gemiddeld, ondanks de 450 kilometer snelweg.
Nou had ik een paar weken geleden zo goed als dezelfde omstandigheden. Ook naar Duitsland. Benzine was van de Esso. Ik kwam uit op 1 op 15,2. Dat is 6,6 op 100.
Is dit geldig Zeeuw?
Ik zou het echt eens aanraden, probeer een tank diesel van een goede pomp. En dan is kijken wat het verbruik doet. Het probleem zit hem in de vluchtige stoffen die worden toegevoegd. Of nèt even iets meer goedkopere ethanol toevoegen. Het geeft iets verlies qua vermogen, dus je motor moet harder werken om de auto op gang te helpen. En nu praten we niet eens over wat de motor doet met verschillende brandstoffen.