Kerktijden

Jantje
Verbannen

Re: Kerktijden

Bericht door Jantje »

In de GG van Rotterdam-Zuidwijk is het ook eens gebeurd, meen ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Dubbele ochtenddienst 09.00 en 10.45. Avonddienst 18.30.

In een gemeente waar ik regelmatig bijspring, hebben ze dubbele ochtenddienst 08.45 en 10.30. Avonddienst 19.00. Daar was de eerste ochtenddienst vroeger zelfs 08.30!
Het is daar gebruikelijk dat de organist (net als de predikant) beide ochtenddiensten doet. Dan ben je echt de hele ochtend onder de pannen ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Jongere

Bericht door Jongere »

Jantje schreef:In de GG van Rotterdam-Zuidwijk is het ook eens gebeurd, meen ik.
Daar gebeurt het eens per jaar op de zondag dat de marathon in de stad wordt gehouden. Het is dan praktisch onmogelijk om bij dat kerkgebouw te komen; vandaar een middag- en avonddienst i.p.v. ochtenddienst.

Zelf hebben wij 10.00u en 16.00u kerk - prima tijden wat mij betreft.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:Kerktijden
Morgendienst: 9:30 uur
Middagdienst: 14:30 uur
Avonddienst: 19:30 uur
In de wintermaanden op Woensdag: 19:30 uur
Met bijzondere dagen, als Biddag, Dankdag, etc. begint de avonddienst een half uur eerder i.v.m. de kinderen.
De avonddienst is toch om 18.30 uur? En met oudjaar begint het bij jullie al om 17.00 uur.
Je hebt gelijk.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Stof

Bericht door Stof »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:
Met bijzondere dagen, als Biddag, Dankdag, etc. begint de avonddienst een half uur eerder i.v.m. de kinderen.
De avonddienst is toch om 18.30 uur? En met oudjaar begint het bij jullie al om 17.00 uur.
Je hebt gelijk.
18.30 uur lijkt me voor veel jonge kinderen nét wat laat om nog mee te kunnen. Maar die gaan misschien 's middags?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Stof schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:
Je hebt gelijk.
18.30 uur lijkt me voor veel jonge kinderen nét wat laat om nog mee te kunnen. Maar die gaan misschien 's middags?
Nee, de middagdienst wordt helaas heel slecht bezocht. De galerijen zijn dan dicht, en alleen het middenvak wordt dan gebruikt.
Men zegt wel, middagdienst is voor de liefhebbers. Ooit zei de dominee van mensen die dat zeiden over weekdiensten: Daarmee zeg je dus dat je geen liefhebber bent.
Stof

Bericht door Stof »

-DIA- schreef:Nee, de middagdienst wordt helaas heel slecht bezocht. De galerijen zijn dan dicht, en alleen het middenvak wordt dan gebruikt.
Men zegt wel, middagdienst is voor de liefhebbers. Ooit zei de dominee van mensen die dat zeiden over weekdiensten: Daarmee zeg je dus dat je geen liefhebber bent.
Zo bezien zou dat idd een veeg teken zijn. Voor mijzelf zou de afweging ook wel zijn of ik het allemaal nog goed op zou kunnen nemen, drie preken op één dag. Dat bedoel ik niet als slecht excuus. Maar in één preek ligt vaak al zóveel om te overdenken. Ik zou me min of meer overspoeld voelen. Met goedertierenheid, dat dan weer wel.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Hier (Pkn Tiel) steevast 10:00.
Tot 11:00 of soms uitlopend tot 11:30.
Middagdiensten hebben we hier nooit gehad.
De plaatselijke GVK begint ook om 10:00 en had tot een jaar geleden wel middagdienst van 16:30 tot 17:30.
Helaas is daar wegens bezuiniging (naar ik heb vernomen) een einde aan gekomen.
Jammer, ik mocht ze bij gebrek aan tweede diensten bij mijn eigen kerk graag bezoeken.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Stof schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:
Je hebt gelijk.
Wij hebben vrienden in Rijssen wonen, daar zijn we wel eens een weekend. Soms gaat een van de ouders ‘s middags met hun oudste kind, ik ben wel eens mee geweest er zaten nog geen 50 mensen inclusief kinderen in een kerk voor 2500 personen.
merel

Bericht door merel »

Ik zou drie diensten echt te veel vinden op zondag, met name voor het gezinsleven. Het is vaak de enige dag dat je wat samen kan doen en uitgebreider ( langer) kan eten.

Wij hebben kerkdiensten om 9.30 uur en 17.00 uur. De avonddienst had wat mij betreft ook wat later gemogen. Als je 's middags een eind gaat wandelen oid is het altijd haasten met eten.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

9.30
14.30
-DIA-

Bericht door -DIA- »

FlyingEagle schreef:
Wij hebben vrienden in Rijssen wonen, daar zijn we wel eens een weekend. Soms gaat een van de ouders ‘s middags met hun oudste kind, ik ben wel eens mee geweest er zaten nog geen 50 mensen inclusief kinderen in een kerk voor 2500 personen.
Het is waar. Maar ik denk wel dat de nauwst meelevende leden er dan zijn. In het gebed dat de ouderling voor de preek doet wordt ook vaak gezegd: "We zijn hier samen met een klein deel der gemeente". Het moest ons wat te zeggen hebben. We moeten ook wel vrezen, en dat is ook geen wonder, dat voor velen de kerkgang sleur geworden is, of een (overigens goede) gewoonte, waaraan men zich nog niet durft te onttrekken. Maar inderdaad tekent het wel iets van de tijd waarin wij samen leven. We kunnen dit onmogelijk positief duiden, dat zal duidelijk zijn.
GerGem

Bericht door GerGem »

9:30, 14:00 en 18:00 1x in het jaar 10:00, 16:00
Door de week 19:30
DDD

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
FlyingEagle schreef:
Het is waar. Maar ik denk wel dat de nauwst meelevende leden er dan zijn. In het gebed dat de ouderling voor de preek doet wordt ook vaak gezegd: "We zijn hier samen met een klein deel der gemeente". Het moest ons wat te zeggen hebben. We moeten ook wel vrezen, en dat is ook geen wonder, dat voor velen de kerkgang sleur geworden is, of een (overigens goede) gewoonte, waaraan men zich nog niet durft te onttrekken. Maar inderdaad tekent het wel iets van de tijd waarin wij samen leven. We kunnen dit onmogelijk positief duiden, dat zal duidelijk zijn.
Maar goed. Als de dominee met zijn gezin en de ouderlingen er met hun gezin zijn, dan zijn er al meer dan 50 mensen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Men zegt wel, middagdienst is voor de liefhebbers. Ooit zei de dominee van mensen die dat zeiden over weekdiensten: Daarmee zeg je dus dat je geen liefhebber bent.
Wat een tactische opmerking :nonnon
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie