Beleidswijziging Refoforum

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:neen, naar mijn weten heb ik nooit een ontvangstbevestiging gekregen. Is de hoofdredactie van het RD wel de goede persoon om zoiets aan te richten? Dan kan ik hem gewoon mailen.
Voor beleidszaken wel ja.
Ad Anker schreef:En wat een flauwe kul over dat voor je karretje spannen. Je gaat bij een vraag (niet klagen) zoeken naar de persoon waar je terecht kunt. Je maakt er op diverse plaatsen geen geheim van dat je 'moderator sociale media bij Erdee Mediagroep' bent. Dan is het een beetje raar dat je dan ineens een terugtrekhouding aanneemt wanneer er een vraag gesteld wordt. Daarom was je reactie van zojuist zo weldadig. :hum
Moderator is wat anders dan beleidsmedewerker. :)
Maar je klacht zal je toch eerst zelf moeten doen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10668
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:neen, naar mijn weten heb ik nooit een ontvangstbevestiging gekregen. Is de hoofdredactie van het RD wel de goede persoon om zoiets aan te richten? Dan kan ik hem gewoon mailen.
Voor beleidszaken wel ja.
Ad Anker schreef:En wat een flauwe kul over dat voor je karretje spannen. Je gaat bij een vraag (niet klagen) zoeken naar de persoon waar je terecht kunt. Je maakt er op diverse plaatsen geen geheim van dat je 'moderator sociale media bij Erdee Mediagroep' bent. Dan is het een beetje raar dat je dan ineens een terugtrekhouding aanneemt wanneer er een vraag gesteld wordt. Daarom was je reactie van zojuist zo weldadig. :hum
Moderator is wat anders dan beleidsmedewerker. :)
Maar je klacht zal je toch eerst zelf moeten doen.
nou ja, in ieder geval een schril contrast met een aantal maanden geleden toen ik vroeg om een mailadres waar ik mijn punt kon maken je me het volgende antwoord gaf:
Sorry Ad, ik ben moderator, geen zoekmachine-op-afroep.
Inmiddels komt het antwoord vandaag wel, waarvoor mijn hartelijke dank!
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Bert Mulder »

Wilhelm schreef:Alleen als je heel belangrijk bent. Dan is alles mogelijk.
Ik zal geen namen noemen, maar er zijn een paar/ /een poster(s) vanuit het verleden, van hen is geen bericht meer van te vinden.
geloof dat het mogelijk is, in theorie, zelf je berichten te verwijderen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Tiberius »

Bert Mulder schreef:
Wilhelm schreef:Alleen als je heel belangrijk bent. Dan is alles mogelijk.
Ik zal geen namen noemen, maar er zijn een paar/ /een poster(s) vanuit het verleden, van hen is geen bericht meer van te vinden.
geloof dat het mogelijk is, in theorie, zelf je berichten te verwijderen...
Vroeger kon je zelf je berichten verwijderen, inderdaad.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:neen, naar mijn weten heb ik nooit een ontvangstbevestiging gekregen. Is de hoofdredactie van het RD wel de goede persoon om zoiets aan te richten? Dan kan ik hem gewoon mailen.
Voor beleidszaken wel ja.
Ad Anker schreef:En wat een flauwe kul over dat voor je karretje spannen. Je gaat bij een vraag (niet klagen) zoeken naar de persoon waar je terecht kunt. Je maakt er op diverse plaatsen geen geheim van dat je 'moderator sociale media bij Erdee Mediagroep' bent. Dan is het een beetje raar dat je dan ineens een terugtrekhouding aanneemt wanneer er een vraag gesteld wordt. Daarom was je reactie van zojuist zo weldadig. :hum
Moderator is wat anders dan beleidsmedewerker. :)
Maar je klacht zal je toch eerst zelf moeten doen.
nou ja, in ieder geval een schril contrast met een aantal maanden geleden toen ik vroeg om een mailadres waar ik mijn punt kon maken je me het volgende antwoord gaf:
Sorry Ad, ik ben moderator, geen zoekmachine-op-afroep.
Inmiddels komt het antwoord vandaag wel, waarvoor mijn hartelijke dank!
Graag gedaan.
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door modesto »

Ik zie trouwens geen enkele verwijzing naar refoforum op de EMG pagina's http://www.erdeemediagroep.nl/bedrijfsbreed. Refoforum is niet een van hun "merken & producten" http://www.erdeemediagroep.nl/bedrijfsb ... ze-merken/.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Wilhelm »

Tiberius schreef:
Bert Mulder schreef:
Wilhelm schreef:Alleen als je heel belangrijk bent. Dan is alles mogelijk.
Ik zal geen namen noemen, maar er zijn een paar/ /een poster(s) vanuit het verleden, van hen is geen bericht meer van te vinden.
geloof dat het mogelijk is, in theorie, zelf je berichten te verwijderen...
Vroeger kon je zelf je berichten verwijderen, inderdaad.

Klopt, dit is van na die tijd
En die wijziging is zonder navraag bij de posters doorgevoerd.
Bij FB krijg je in ieder geval nog een melding of je daarmee akkoord gaat...
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10668
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Ad Anker »

We moeten onszelf niet al te serieus nemen. Al is het best grappig wat Wilhelm/Jongere of hun naamsvoorgangers hebben geschreven jaren terug.
Al posten jullie o.a. toch anoniem? Waar maak je je dan druk om?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Bert Mulder »

Ad Anker schreef:We moeten onszelf niet al te serieus nemen. Al is het best grappig wat Wilhelm/Jongere of hun naamsvoorgangers hebben geschreven jaren terug.
Al posten jullie o.a. toch anoniem? Waar maak je je dan druk om?
Precies.

Al posten ze anoniem, maken ze zich nog zorgen over wat ze eens gepost hebben...

Kunnen ze, mijns insziens, beter op eigen naam posten, zodat ze weten dat ze verantwoordelijk zijn voor hun posten, and daarom misschien een beetje voorzichtig zijn met wat ze posten...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Tiberius »

Precies. En zeker Jongere: die groeit dagelijks verder van zijn nickname af. Als we dan ook nog eens de postings gaan verwijderen uit de periode dat zijn nickname nog terecht was ...
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door modesto »

Dit schreef je zelf eerder dit jaar, Tiberius:
Tiberius schreef:Ik word geacht de belangen van de forummers te behartigen
Het gaat er niet om wat jij van deze discussie vindt en of jij er zin in hebt om oude berichtjes weg te halen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Tiberius »

modesto schreef:Dit schreef je zelf eerder dit jaar, Tiberius:
Tiberius schreef:Ik word geacht de belangen van de forummers te behartigen
Het gaat er niet om wat jij van deze discussie vindt en of jij er zin in hebt om oude berichtjes weg te halen.
Ik zei toch al, dat ik het verwijderverzoek had doorgegeven? En dat inclusief de argumenten die hier ooit genoemd zijn. Maar toen kreeg ik dat als antwoord.
Wij kunnen overigens wel losse berichtjes verwijderen, maar voor een maatregel als "alle berichten ouder dan 7 jaar alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers" is technisch gezien meer nodig.

Overigens geef ik hier niet zozeer mijn eigen mening aan, want mij boeit het niet zoveel of oude berichten wel of niet zichtbaar blijven.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door Curatorium »

Ad Anker schreef:We moeten onszelf niet al te serieus nemen. Al is het best grappig wat Wilhelm/Jongere of hun naamsvoorgangers hebben geschreven jaren terug.
Al posten jullie o.a. toch anoniem? Waar maak je je dan druk om?
Je maakt je er zelf anders nog wel het meeste druk om.
Tiberius schreef:Wij kunnen overigens wel losse berichtjes verwijderen, maar voor een maatregel als "alle berichten ouder dan 7 jaar alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers" is technisch gezien meer nodig.
Mapje maken, op niet openbaar toegankelijk zetten, en dan een dagje bezig zijn met onderwerpen daarnaartoe verplaatsen. Is niet zo moeilijk met deze forumsoftware.

Maar mij maakt het overigens niet veel uit. Het systeem (of eigenlijk geen systeem) wat nu gehanteerd wordt is opzich prima. Al zou je zover ik weet, volgens wetgeving, wel de mogelijkheid moeten bieden om alles te kunnen verwijderen.
Charles
Berichten: 1556
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Upgrade Refoforum

Bericht door Charles »

Heel simpel. Alles wat ouder dan X jaar van het forum laten verdwijnen en achter de schermen opslaan voor EMG die het blijkbaar heel waardevol vinden. En ik zou die topics niet zichtbaar laten zijn voor geregistreerde leden. Alleen voor moderators. Dan kunnen ze een oud topic evt tijdelijk terugplaatsen als het in een nieuw draadje een issue is (bijv topic over een gevoelig boek destijds).

Als je je nu aanmeldt krijg je dan info dat alles wat je zegt eigendom van EMG is en altijd zal blijven staan tot in lengte van jaren?

Ik kom sporadisch op het forum en heb nu pas door dat refoforum van EMG is. Zou ik dat geweten hebben dan zou ik destijds wel geprotesteerd hebben. Namelijk dat ze dan maar met een schone lei moeten beginnen. Dat is in het verleden bij overname ook wel eens gebeurd.

Ik postte destijds dingen maar niet met de verwachting dat het 15 jaar later er nog steeds zou staan. Sommige forummers uit die tijd zijn nu ambtsdrager/predikant en schat in dat ze anders denken over sommige zaken. Dan ben je niet blij als je mening 15 jaar later nog kakelvers op dit forum staat. En ja, een berichtje hier op het forum is anders dan een ingezonden stuk in de krant of een opiniestuk. Dit hier is toch vluchtiger, net als bijv twitter. Daar moet ook op die manier mee omgegaan worden.

Feitelijk moet het zo zijn dat je als gebruiker zeggenschap blijft houden over je postings en zaken moet kunnen verwijderen. Zeker als deze draadjes al ouder dan 10 jaar zijn. Als een discussie nog levend is dan kan ik me voorstellen dat het niet gewenst is. Maar als een discussie als uitgewoed is zou het moeten kunnen.

Ja, ik zou wel rechten willen hebben over 2 oude accounts om sommige berichten van toen te kunnen verwijderen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23925
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Upgrade Refoforum

Bericht door refo »

Er is volgens mij nooit met een 'schone lei' begonnen bij dit forum. De OSW-discussies zijn destijds omgezet. Misschien zoijn toen de leutertopics verdwenen, maar dat is geen gemis.
Plaats reactie