Tijdens een dienst om 2uur 's nachts?Ad Anker schreef:'s nachts na tweeën toch?
Jaarboek 15 GG
-
Re: Jaarboek 15 GG
Er was een districtsbijeenkomst van -16 die avond.johannes123 schreef:Waar haal je dat vandaan dat het plafond daar een keer naar beneden is gekomen? Totaal NIET waar!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Bonny
- Contacteer:
Pas als er een haven met zangers aanwezig is, ja.Ad Anker schreef:'s nachts na tweeën toch?

The Groom's still waiting at the altar
Wat zit ds. L. Blok toch nog in veel deputaatschappen. Ik wist dit niet zo, maar die man moet op 72-jarige leeftijd toch nog een sterk lichaam hebben! Gelukkig voor hem. Terwijl ik nergens de naam van ds. Mondria lees bij een deputaatschap. Hoe komt het dat meerdere dominees in véél deputaatschappen zitten (ook ds. Meeuse is er zo een) en anderen in geen een deputaatschap zitting hebben. Worden die niet gevraagd of willen ze dat NIET?
Vraag het hen zelf zou ik zeggen, als je er belang aan hecht.
Mijn mening hierover zal ik achterhouden, die wordt vast niet gewaardeerd.
Mijn mening hierover zal ik achterhouden, die wordt vast niet gewaardeerd.
Ds M Mondria is erg druk met de doordeweekse preekbeurten her en der in het land.
Lekker belangrijk allemaal.
Veel predikanten willen het zelfs niet, want vinden terecht, dat er voldoenden anderen zijn die allerlei taken rond en in deputaatschappen op kunnen pakken, en de taak van een predikant als eerste en vooral ligt in prediking en pastoraat.
Veel predikanten willen het zelfs niet, want vinden terecht, dat er voldoenden anderen zijn die allerlei taken rond en in deputaatschappen op kunnen pakken, en de taak van een predikant als eerste en vooral ligt in prediking en pastoraat.
-
Er zijn er wel die nooit gevraagd worden (dat zijn dus vaak degenen die nooit afgevaardigd worden). Maar ook velen die niet willen.claus schreef:Wat zit ds. L. Blok toch nog in veel deputaatschappen. Ik wist dit niet zo, maar die man moet op 72-jarige leeftijd toch nog een sterk lichaam hebben! Gelukkig voor hem. Terwijl ik nergens de naam van ds. Mondria lees bij een deputaatschap. Hoe komt het dat meerdere dominees in véél deputaatschappen zitten (ook ds. Meeuse is er zo een) en anderen in geen een deputaatschap zitting hebben. Worden die niet gevraagd of willen ze dat NIET?
Zo gaan er jaarlijks best wat GG predikanten naar China om daar onderwijs te geven voor Hudson Taylor. Deze predikanten (en hun kerkenraad) willen natuurlijk niet ook nog eens in een zendings/buitenland/Israel deputaatschap want dan wordt het wel erg vaak leesdienst.
-
KB_ schreef:het kerkelijk jaarboek van de GG is alweer een week uit...
ik verwonder me altijd een beetje over de Nederlandse bouwwoede die er in sommige gemeenten lijkt te heersen. wat bedoel ik daarmee?
een voorbeeld: in hendrik ido ambacht is men bezig met een nieuwe kerk te bouwen. het ledental echter loopt al 3 jaar terug, met ongeveer 20 man per jaar.
ook de zeer! jonge gemeente van yerseke groeit dit jaar maar amper (+7), ook daar is een nieuwe megakerk gepland.
is het dan wel nodig zo'n grote investering te doen?
Hoe kom jij erbij dat daar het ledental afneemt per jaar? Kijk eens op gergeminfo.nl bij Ambacht, de gemeente is nu in 5 jaar tijd met bijna 100 leden gegroeid, eerst eens nadenken voor je iets gaat schrijven..!
-
Luister nou toch eens en lees mijn vorige postings:
Als je werkelijk wil kijken naar het ledenaantalverloop moet je dat NIET via gergeminfo doen, daar gaat alles per 5 jaar.
Maar als je kijkt naar de afgelopen 3 jaar (dat zie je dus niet op gergeminfo) dan heeft KB_ helemaal gelijk en loopt het ledenaantal terug.
Dus, als jij nou voortaan ook eerst eens nadenkt voor je iets schrijft.
Als je werkelijk wil kijken naar het ledenaantalverloop moet je dat NIET via gergeminfo doen, daar gaat alles per 5 jaar.
Maar als je kijkt naar de afgelopen 3 jaar (dat zie je dus niet op gergeminfo) dan heeft KB_ helemaal gelijk en loopt het ledenaantal terug.
Laatst gewijzigd door Curatorium op 03 jun 2015, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
En als u allemaal wat vriendelijker elkaar op mogelijke vergissingen wijst, blijft het hier gezellig.
-
En hetzelfde geldt voor de gemeente van Yerseke!
-
Haha grapjas, ik heb alle jaarboeken dus zou eerst nadenken voor je wat zegt! Ik kijk in jaarboek en op gergeminfo. Hele betrouwbare site!Curatorium schreef:Luister nou toch eens en lees mijn vorige postings:
Ik meen me te herinneren dat deze Johannes123 vorig jaar meldde dat Dirksland ook zo groeide, in tegenstelling tot de werkelijkheid. Positief ingesteld.

Dat begint bijna een krimpgemeente te worden inderdaad.